Sokan azt vallják Jézus maga ISTEN megtestesült ISTEN, de vajon ő maga az Atya is? (AtyaISTEN)
https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__..
PL ebben a kérdésben egész jó indokokat irnak és a Bibliába is kb elmondja Jézus hogy ő maga Isten. Sokan mondják a Szentháromság az EGY. Akkor most Jézus maga az Atya is?
Nem!
Amint a te szellemiséged kóborolhat messze kontinenseken,míg te maradsz kis lakásodban, úgy Isten lelke is jelen lehet mindenütt a világegyetemben.
Mivel Jézust Isten kibocsájtotta önmagából , Ő része az Egy Istennek,aki lélek.
Mivel Isten a mi istenünk,Őt nem zárhatjuk emberi fogalmakba,mert Ő egyedi.
#35
Kis kiegészítés:
A Zsinat előtt latin nyelven végezték a zsolozsmát. Most honi nyelveken van.
A tridenti zsolozsmában 16 zsoltár volt vasárnapokon, 12 köznapokon, 9 szentek emléknapjain. S mivel senki sem szeretett volna több zsoltárt mondani, és az egyházmegyéknek jogában áll saját ünnepeket kijelölni, végül az év 365 napjából 200 valahány mind emléknap volt. S ezzel lényegében elveszett az egész zsoltározás lényege, hogy az Egyház minden héten elimádkozza mind a 150 zsoltárt.
A Liturgia Horarum ezzel szemben 4 hetes felosztást ír elő (bár a completorium csak hetente ismétlődik). A completóriumon kívül minden imaóra 3 zsoltárral rendelkezik.
Az egész sarokkövei a laudes és a vesperás (reggeli és esti dicséret). Ezeket a tridenti formához képest még fohászokkal bővítették.
A tertia, sexta és a nona a napközi imaóra címszó alatt lett összevonva, amelyből elég naponta egy a soros zsoltárokkal, a többihez a kiegészítő zsoltárok a használatosak. Ebben az imaórában a responsorium (válaszos ének) helyett versiculus (párvers) van már, s nincs miatyánk, kevés a változó rész.
A completoriumban hetente ismétlődve egy hosszabb, vagy 2 rövidebb zsoltár van. Nem tudom pontosan, miben változott a Zsinat alatt.
Az ad officum lectiones (régebbem vigilia vagy matutinum, manapság is hallom így) három hosszabb olvasmányt és rosponzoriumot tartalmaz. A fohászok, a canticum evangelicum és a miatyánk kivételével hasonlít a reggeli és esti dicséretre.
Vannak ezenfelül a népzsolozsmák, melyet pl. a premontrei rend is használ. Ez valahogy átmenet a kettő között. Más az EGYHETES zsoltárbeosztás, régies a fordítás, a laudesben és a vesperásban a himnusz a canticum evangelicum után van. Az énekek és az olvasmányok beosztása is más. Az imaórák végi áldások különböznek.
Röviden ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!