Teremtések könyve: Isten hogy járkálhatott "emberi formában" az Édenkertben, mikor Jézus volt elvileg az Ő földi megtestesülése?
Sziasztok,
Jézus többször kijelentette világosan: hogy az Atya a Tiszta Szeretet, mint megnyilvánulás. Több Ószövetségi írás utal rá, hogy az Atya nem látható, még senki sem látta őt. Viszont, aki Jézust látta, látta az Atyát is.
A Teremtés könyvében teljesen irreálisnak hat, és felháborodást kelt bennem valahol, hogy Isten sétált az Édenkertben, és rajta kapta Ádámot és Évát, hogy a Tudás fájáról ettek.
Isten, hogy járkálhatott, mikor az Atya formájában mindenhol jelen van, és Téren és Időn túli? Egyetlen földi megtestülése, legalábbis a Biblia szerint: Jézus Krisztus.
A Teremtés könyve alapján egy teljesen mesekönyvi megnyilvulást kelthet a Biblia, annyira irreális.
Továbbá: az égboltozaton a csillagok, a Nap és a Hold teremtése is.
Először a csillagok voltak az Ősrobbanás után, a Nap, a Napból a bolygók és a Földünkből a Hold.
Tudtok ezekre értelmes magyarázatot adni?
A Biblia elméletileg teljesen próféták által íródott.
A Teremtés Könyvénél Ádámon és Éván kívül nem volt senki még. Akkor azt ki jegyzetelte le szóról szóra?
Túl soknak tűnik nekem az ellentmondás, az illúziórikus, a irreális misztika. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
37/f
"Több Ószövetségi írás utal rá, hogy az Atya nem látható, még senki sem látta őt. Viszont, aki Jézust látta, látta az Atyát is."
Isten Jézus Krisztus földi megtestesítője, és nem csak fizikai formát tud ölteni, hanem szellemit is, másszóval az elmében is elő tud jönni és az elmében is meg tud jelenni. Sok beszámoló látott már napvilágot, hogy megjelent egyeseknek Isten Jézus Krisztus testében az elmélyükben vagy az álmukban. Tehát Jézus Krisztus a leghatalmasabb és a legalkalmasabb Isteni földi megtestesülés a világban, aki minden képességgel rendelkezik amivel Isten, és Isten szerint elég az ha Jézus Krisztus mondja el a dolgokat, mert őt úgy is Isten irányítja. Így értendő az hogy Jézus Isten megtestesítője. Ha Jézus ezt mondja vagy azt, és azt állítja hogy Isten nevében beszél, és Isten helyett, akkor az olyan mint ha Isten maga mondaná.
Akik azt a könyvet írták, nem ismerték a szabályt.
2-es.
Hát ennek aztén semmi köze a teremtés könyvéhez, de mindegy.
Mint tudjuk ugye a teremtés könyvét szimbólikusan értelmezzük, már alsós hittanban így tanították, az Ádám az embert jelenti, az alma pedig a bűnt.
De hagyjuk is, ez más téma, akkor értelmezzük szó szerint fundamentalista módon. És, ha szó szerint értelmezzük, idézzük is szó szerint, mert ugye a Bibliából csak szó szerint szabad idézni.
"Amikor aztán meghallották az Úristen hangját, amint szellős alkonyatkor sétált a kertben, az ember és a felesége elrejtőzött az Úristen elől a kert fái között."
1Mózes 3:8 RÚF
Tehát itt nem Isten sétált a kertben, hanem konkrétan Isten hangja.
Az, hogy Isten hangja hogyan és miért sétál,mi az üzenete, miért így került bele a teremtés történetbe több magyarázatot tudhatunk, de mi ugye fundamentalista módon értelmezzük. Szóval a válasz isteni csoda így történt és kész.
De amúgy akik így akarják értelmezni, vagy kötözködés szándékával így akarják értelmeztetni, miért nem a beszélő kígyóba állnak bele, meg, hogy miért van a kígyónak lába? Mi alapján jön egy-egy kiragadott rész témába, miért éppen a szellős alkonyon sétáló Isten hangjával volt most probléma?
Köszönöm a hozzászólásokat.
4-es hozzászólónak:
Mivel a hitemet szeretném megerősíteni, és rengeteg olyan utalásra találtam a Bibliában ami egyszerűen számomra mese kategóriába illő - ezért gondoltam, hogy ezt a részét itt megvitatom veletek. Tehát Isten hangjára szól a metafóra? Meg ez is: ki jegyezte le akkor, hogy a Bibliában szó szerint leírásra került Isteni beszéd valóban így történt e?
Sok-sok kérdést felvet a Bibliában nagyon sok vers, igerész.
Jézus azt mondta, hogy én vagyok a kezdet és a vég, Mielőtt Ábrahám lett én vagyok. Ebből világosan látszik hogy már a földre születése előtt létezett és hogy ma is él. Az ószövetségben több helyen is felbukkan. Mikor Ábrahám találkozik a Szodomából Lótot kimenteni akaró két angyallal, akkor Ábrahám először három angyalt vesz észre. Dániel három barátja mikor beesik az égő kemencébe, Nabukodonozor kérdezi hogy nem hárman voltak ezek? Akkor ő miért lát bent a tűzben négy személyt?
Ezeken a helyeken Isten emberi alakban jelent meg, nem pedig Isteni alakban. Azt a létet valóban senki sem látta, talán nem is tudnánk felfogni azt a létformát, de emberként már látták.
#4 vagyok
Tessék itt jobban belemegy a cikk, és a szó szerinti 2lértelmezés alatt pont azt írja amit én is írtam, tehát aki szó szerint szeretné értelmezni annak nem is kell megfejteni e semmit, hiszen az isteni csoda.
#4
Mint tudjuk kijavítanám a kommented, hogy TE és még sok más ember hiszi szimbolikusnak.
Sok más ember meg nem.
Esetleg fel kellene sorakoztatni érveket, hogy miért az.
Hogy az "egyedüli" Mindenható Istent látta-e valaki "fizikai" valóságban az emberek közül, az a Biblia alapján egyértelmű és logikus, hiszen már csak azért sem lehet látható az Ő valóságában az emberi szemek számára, mert Isten szellem. Ezért írja jó néhány helyen a Szentírás, hogy Istent soha senki sem látta az emberek közül.
Amikor Jézus azt mondta, hogy "aki látta őt, az látta az Atyát is", ezt a fentiek miatt nem értelmezhetjük szó szerint, mert akkor az egyértelmű bibliai kifejezések ezügyben ellentmondanak ennek.
Tehát jelképes értelemben mondhatta ezt Jézus, hiszen pontosan azt tette, amit az Atyja parancsolt neki.
Így hát a mózesi szöveg sem értelmezhető szó szerint. Isten hangja hallatszott, amit a "kertben járt". Bejárta Isten hangja a kertet. Tehát alapvetően nincs ellentétben ez sem a Biblia többi részével.
Geológia:
Egyiptom bölcseinek összes ismerete sem adhatott volna egyetlen támpontot sem Mózesnek, a Genezis írójának a teremtés folyamatára vonatkozóan. Az ókori népek legendás teremtési történeteinek semmi hasonlóságuk sincs ahhoz, amit Mózes az első könyvében leírt. Honnan vette hát Mózes a bölcsességét? Nyilvánvalóan olyanvalakitől, aki a teremtésnél jelen volt.
A valószínűségszámítás döntő próbája annak, hogy a teremtési beszámoló tényismeretből ered. A beszámoló 10 fő szakaszt sorol fel a következő sorrendben: 1. Kezdet. 2. Őskori sötét, nehéz gázokkal és vízzel borított föld. 3. Fény. 4. Kiterjedés, azaz atmoszféra. 5. Szárazföld nagy felületei. 6. Szárazföldi növények. 7. Nap, hold és csillagok láthatók a kiterjedés fölött, megkezdődnek az évszakok. 8. Tengeri szörnyek és repdeső teremtmények. 9. Vadon élő állatok és háziállatok, emlősök 10. Ember.
A tudósok elismerik e szakaszok sorrendjének helyességét. Mennyi lehet a valószínűsége annak, hogy a Genezis írója csupán kitalálta ezt a sorrendet? Pontosan annyi, mintha találomra kiszednél egy dobozból 1—10-ig terjedő számokat és emelkedő sorrendbe raknád azokat. Annak valószínűsége, hogy ezt első kísérletre sikerüljön kitalálni 1:3 628 800. Ezért nem realisztikus azt állítani, hogy az író, anélkül, hogy az arra vonatkozó tényeket ismerte volna, véletlenül a helyes sorrendbe rakta a fentebb felsorolt eseményeket.
Márpedig ezen sorrend szerepel a te bibliádban is kedves kérdező!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!