Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Sokan azt vallják Jézus maga...

Sokan azt vallják Jézus maga ISTEN megtestesült ISTEN, de vajon ő maga az Atya is? (AtyaISTEN)

Figyelt kérdés

https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__..


PL ebben a kérdésben egész jó indokokat irnak és a Bibliába is kb elmondja Jézus hogy ő maga Isten. Sokan mondják a Szentháromság az EGY. Akkor most Jézus maga az Atya is?


2024. ápr. 22. 12:00
1 2 3 4 5
 21/43 A kérdező kommentje:
Köszi
2024. ápr. 29. 21:02
 22/43 IstenGyermeke1 ***** válasza:
13%

Quicumque vult salvus esse, azaz Szt. Atanáz hitvallása zsoltárszerű tagolásban (mivel évszázadokig a prima imaóra része volt):

“ Aki üdvözülni akar, *

mindenekelőtt szükséges, hogy a katolikus hitet tartsa;

Melyet ha valaki épen és felbonthatatlanul nem tart, *

kétségkívül örökre elvész.

Ez pedig a katolikus hit: *

hogy tiszteljünk egy Istent a Szent Háromságban

és Szent Háromságot az egyességben;

Sem a személyeket egybe nem elegyítvén, *

sem a természetet el nem választván.

Mert más az Atyának személye, más a Fiúé, *

más a Szentléleké;

De az Atyának és Fiúnak és Szentléleknek egy az istensége, *

egyenlő a dicsősége, egyenlőképpen örökkévaló a felsége.

Amilyen az Atya, olyan a Fiú, *

olyan a Szentlélek.

Nem-teremtett az Atya, nem-teremtett a Fiú, *

nem-teremtett a Szentlélek.

Mérhetetlen az Atya, mérhetetlen a Fiú, *

mérhetetlen a Szentlélek.

Örökkévaló az Atya, örökkévaló a Fiú, *

örökkévaló a Szentlélek;

És mindazonáltal nem három örökkévaló, *

hanem egy örökkévaló;

Miképpen nem három nem-teremtett, sem három mérhetetlen, *

hanem egy nem-teremtett és egy mérhetetlen.

Hasonlóképpen: mindenható az Atya, mindenható a Fiú, *

mindenható a Szentlélek;

És mindazonáltal: nem hárman a mindenhatók, *

hanem egy a mindenható.

Azonképpen: Isten az Atya, Isten a Fiú, *

Isten a Szentlélek;

És mindazonáltal: nem hárman istenek, *

hanem egy az Isten.

Azonképpen: Úr az Atya, Úr a Fiú, *

Úr a Szentlélek;

És mindazonáltal: nem három úr, *

hanem egy Úr;

Mert miképpen a keresztényi igazság kényszerít,

hogy külön mindenik személyt Istennek és Úrnak valljuk, *

úgy a katolikus isteni tudomány tiltja,

hogy három istent vagy három urat mondjunk.

Az Atya senkitől sem alkottatott, *

sem teremtetett, sem született.

A Fiú csak az Atyától vagyon: *

nem alkottatott, sem teremtetett, hanem született.

A Szentlélek az Atyától és a Fiútól vagyon: *

nem alkottatott, sem teremtetett, sem született, hanem származott.

Egy azért az Atya, és nem hárman vannak atyák,

egy a Fiú, nem hárman vannak Fiúk, *

egy a Szentlélek, nem hárman vannak a lelkek;

És ebben a Szent Háromságban semmi sincs elébb vagy utóbb,

sem nagyobb és kisebb, *

hanem a három személy egyenlőképpen örökkévaló

és egymáshoz képest egyenlő.

Úgy, hogy amint előbb mondtuk: *

mindenikben az egység a háromságban,

és a háromság az egységben tisztelendő legyen.

Aki azért üdvözülni akar, *

ilyen értelemben gondolkodjék a Szentháromságról;

De szükséges az örök üdvösséghez az is, *

hogy igaz hittel higgyen Urunk, Jézus Krisztus megtestesüléséről is.

Ez azért az igaz hit: hogy higgyük és valljuk, *

hogy a mi Urunk, Jézus Krisztus Istennek Fia, Isten és ember.

Isten: időnek előtte, az Atyának lényegi valójából született, *

és ember: az anyának valójából időben született.

Tökéletes Isten, tökéletes ember: *

értelmes lélekből és emberi testből áll.

Egyenlő az Atyával istensége szerint, *

kisebb az Atyánál embersége szerint;

Noha Isten és ember, *

mindazonáltal nem kettő, hanem csak egy a Krisztus.

Egy pedig: nem az istenségnek testté változásával, *

hanem az emberi természetnek Istenhez való felvételével.

Egy nem a természeteknek egybeelegyítése által, *

hanem az egy személyben való egysége által.

Mert miképpen az értelemmel bíró lélek és test egy ember, *

úgy az Isten és ember: egy Krisztus.

Ő üdvösségünkért szenvedett, poklokra szállott, *

harmadnapra halottaiból feltámadott.

Felment mennyekbe, ül a mindenható Atyaistennek jobbján, *

onnan leszen eljövendő ítélni eleveneket és holtakat;

Kinek eljövetelére minden embernek fel kell kelni testükkel együtt, *

és számot kell adni tulajdon cselekedeteikről;

És akik jót cselekedtek, örök életre mennek, *

akik pedig gonoszt, örök tűzre.

Ez a katolikus hit, *

melyet ha valaki híven és állhatatosan nem hisz,

üdvösségre nem juthat.”

2024. jún. 10. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/43 A kérdező kommentje:
Köszi.
2024. jún. 10. 13:19
 24/43 anonim ***** válasza:
5%

Nincs ennek semmi értelme.


Nem véletlenül olvashatjuk ezt a Kegyes Koránban ami az egyetlen hiteles formában fennmaradt isteni kinyilatkoztatás:


"Ti írás birtokosai!

Ne lépjétek túl a határt a ti vallásotokban, és ne mondjatok Allahról mást, csak az igazságot!

Jézus, a Messiás, Mária fia [csupán] küldötte Allahnak, és az ő szava, amit sugalmazott Máriának, és belőle [kiáradó] szellem.

Higgyetek hát Allahban és az ő küldötteiben és ne mondjátok azt, hogy: „Három!” Hagyjátok abba! Jobb az nektek!

Allah csupán egyetlen isten. Magasztaltassék!

Hogyan is lehetne gyermeke! Övé [mind]az, ami az egekben és a földön van.


Allah elégséges istápoló! A Messiás soha sem tartja méltóságán alulinak azt, hogy Allah szolgája legyen, sem az [Allahhoz] közelálló angyalok.

Aki méltóságán alulinak tartja az ő szolgálatát és felfuvalkodik [az az ő dolga].

[Allah] majdan mindannyiukat összegyűjti magához.


(A nők 4:171-172)

2024. jún. 10. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/43 anonim ***** válasza:
26%

"Nincs ennek semmi értelme."

Számodra, az értelmesebbek számára azért van.


"Nem véletlenül olvashatjuk ezt a Kegyes Koránban ami az egyetlen hiteles formában fennmaradt isteni kinyilatkoztatás"

Szerinted, amit persze semmivel se tudsz alátámasztani. Az érvelési szintetek a jehovások szintje alatt van, ami azért hatalmas eredmény, lássuk be.

Amúgy a zsidók szerint a Tóra és Tanakh, a keresztények szerint a Biblia, a hinduk szerint a Védák, és lehetne sorolni még.

2024. jún. 10. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/43 anonim ***** válasza:
51%

“A keresztény szentháromságtan háromszemélyű egyetlen Istent vall.”


A “szentháromságtan” nem keresztény tanítás.

2024. jún. 10. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/43 anonim ***** válasza:
55%
Sokkal bonyolultabb ez a kérdés mint gondolnátok, de ugyanakkor sokkal egyszerűbb is. Azoknak is igaza lehet akik a szentháromságot tagadják, és azoknak is akik vallják azt. Olyan ez mint a víz jèg és a gőz. Ugyan az az anyag különböző halmazállapotban, különböző funkcióval és tulajdonságokkal.
2024. jún. 11. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/43 A kérdező kommentje:
27 kifejtenéd?
2024. jún. 11. 09:26
 29/43 anonim ***** válasza:
54%
Az atya Isten a Teremtő ha a fizikai sikon testet ölt akkor ő a fiú aki emeberi korlátok közé van szorítva tehát erre mondja Jézus hogy ebben a korlátolt testben emberré alacsonyított szellemben az Atya nagyobb nála. A szentlélek formájában pedig vezet, inspirál, és rà muatat összefüggésekre titkokra az Írással kapcsolatban. Különleges esetekben erejét hatalamát a szentlélek által osztja meg velünk (gyógyítás, prófetálás, álmok stb)
2024. jún. 11. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/43 IstenGyermeke1 ***** válasza:
61%

Másik válaszom kibővítve:

Vegyük az Atyát vonatkoztatási első pontként. "az Isten szeretet." (1Jn 4, 8). Miben nyilvánul meg a szeretet? Adásban. Önmagát, teljes lényét, lényegét adja a Fiúnak. Ezáltal a Fiú is Isten, hisz egylényegű az Atyával, lényegénél fogva örökkévaló (=mindig is volt, mindig is van, s mindig is lesz). A Fiú tökéletesen viszontszereti az Atyát, s nem tart meg magának semmit, önmagát ajándékozza Atyjának. Az Atya és a Fiú boldog, önmagukat adták, minden visszautasítástól való félelem, és kihasználás nélkül. De mit adnak egymásnak? Az isteni lényeget; és ezt, kettejük szeretetét nevezzük Szentléleknek, ki az Atyával s Fiúval egylényegű, örökkévaló, tökéletesen szereti az Atyát s a Fiút, az Atya és a Fiú is viszontszereti Őt. Ezzel egy olyan csodálatos szeretetközösséget alkotnak, melyben teljesen egyek, mégis különböző személyek maradnak; ezt Szentháromságnak, vagyis az Istennek nevezzük.


Ez volt a filozófiai úton való bizonyítás, valahol máshol a Szentírás alapján, bibliai igékkel (a lejesség igénye nélkül) is bizonyítottam, itt van copy, paste:

Jézus az idők kezdete óta létezik és egy az Istennel (vö.: Jn 1,1). Több helyen is találunk olyan utalásokat, amik Jézus és az Atya egységét bizonyítják (ld.: Jn 14,9-11, Jn 5,17-18 Jn 5,23; Jn 10,30!!!). Jézus mennyei királynak vallja magát Pilátus előtt, és a Menny királya Isten (vö.: Jn 18,36-37). Jézus sok helyen Isten Fiának vallja magát, és Pilátus előtt is a zsidók arra hivatkoznak (ld.: Jn 5,25; Jn 5,28; Jn 10,36;Jn 19,7). Jézus a Messiás (ld.: Jn,24-25) és az Emberfia (Jn 9,35 és még sok más helyen). A Fil 2,6-7 egyenest kijelenti, hogy Jézus egyenlő Istennel.

A Szentlélekről Jézus keveset beszél, ezért a legtöbb hivatkozást az apostolok cselekedeteiben találtam Róla:

A Szentlélekről, mint értelmes lényről beszél az ApCsel 5,3 és 5,9, hiszen arra hivatkozik, hogy nem lehet becsapni. A Szentlélek indíttatást ad (ApCsel 8,29), segít (ApCsel 9,31), felszólít (ApCsel 11,12), tilt (16,6) és beszél (ApCsel 20,23; ApCsel 28,25); és ezekre csak értelmes lények (személyek) képesek.

A Szentháromság tagjainak egyenrangúságára az 1Kor 13,13 és a Mt 28,19 enged következtetni.

2024. jún. 11. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!