Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Klaus Matefi korunk egyik...

Klaus Matefi korunk egyik antikrisztusa?

Figyelt kérdés

Klaus Matefi egy okkult, ezotéria hívő, aki ilyen áltudományos módszerekkel próbált választ keresni sokszor saját maga által kreált bibliai kérdésekre. Azon felül, hogy hevesen tagadja, hogy Jézus a Krisztus (János apostol szerint már ez egy jó ismertető jel), a Bibliában mesének tartja az antikrisztusról szóló részt, idézem őt:

"Én az egész antikrisztusi mesét egy előre bekalkulált politikai műfogásnak tartom."


Ugye gyakran mondják azt is, hogy a sátán egyik legördögibb módszere, hogy próbálja elhitetni magáról, nem létezik.


Mindenesetre, "érdekes" ez a kicsit vallásosnak tűnő báránybőrbe bújt farka.



2024. ápr. 5. 20:49
1 2 3 4 5
 21/49 Bölcsek köve ***** válasza:
0%

"Tehát megalapította sátánista szektáját is?"



Az írásai alapján Klaus L. Matefi mitológiakutató sokkal inkább szimpatizál a Názáreti Jézus születésekor feltételezett pozitív, ormuzdi (agathodémoni) szellemi hatással, mint a kereszt szellemével, Luciferrel. Szóval ne keverjük a fogalmakat...


Nem véletlenül nyilatkozott úgy a Názáreti Jézus a kereszten a kínhalála előtt, hogy:


"éli, éli, lamá sabaktáni! azaz: "Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engem?" (Máté 27,46)


Ha nem vagyok indiszkrét megkérdezném, hogy te miként viszonyulsz ahhoz a kereszthez, melyen Jézus kínhalált volt kénytelen halni az "első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15) a Szanhedrin követelésére (Máté 27,15-25; Márk 15,6-15; Lukács 23,18-25; János 18,38-40; 19,4-16), illetve az akkor kialakult kozmikus kereszt szellemi hatásához?

2024. ápr. 7. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/49 A kérdező kommentje:

A kereszt a megváltás jele, mint Pál apostol is írja. Jézus pedig a Messiás szenvedéséről szóló zsoltárt imádkozta a kereszten, melynek kezdő szavait idézted:

[link]


Természetesen Jézus keresztjének, a megváltás jelének semmi köze nincs ördögi kozmikus dolgokhoz.

2024. ápr. 7. 19:14
 23/49 anonim ***** válasza:
0%

22


Pál egy tömeggyilkos volt, s mint gazember, hiteltelen minden szava! Vagy te szívesen építed hited gyilkosok szavaira, volt egy pár híres: Hittler, Sztálin, Putyin...?


Mit mondott Jézus a kereszten?

Azt csak az eredeti evangéliumból tudhatnánk meg közel helyesen. A mára fennmaradt hamisítványoknak közük sincs a valódihoz!

2024. ápr. 7. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/49 Bölcsek köve ***** válasza:
0%

Válasz a 22. bejegyzésre:



1A karvezetőnek. A »Szarvastehén hajnalban« dallama szerint. Dávid zsoltára.

2Istenem, Istenem, miért hagytál el engem? Távol van szabadulásomtól hangos jajveszékelésem.

3Én Istenem, kiáltok nappal, de te nem hallgatsz meg, és éjjel is, de nyugtot nem találok.

4Pedig te szent vagy és Izrael dicsérete között laksz.

5Benned bíztak atyáink, bíztak, és te megszabadítottad őket. (forrás:22. zsoltár - [link] )



Ugyanez a Nagyszombati Káldi György (1573 - 1634) jezsuita szerzetes és bibliafordító által először 1626-ban Bécsben kiadott, majd 1732-ben ismét megjelentetett Bibliájában eképpen hangzik:



"Végig, a`reggeli fel-vételért, Dávid Zóltára. XXI.

Istenem én Istenem tekints reám: miért hattál-el engem? távul az én szabadulásomtól a`vétkeim igéi.

Én Istenem nap-estig kiáltok, és meg nem halgatsz: éjjel, és nem esztelenségemre.

Te pedig a`Szent helyen lakol, Israëlnek dicsérete:

Te-benned bíztak az atyáink: bíztak, és meg-szabadítottad őket." (Zoltárok könyve XXI,1-5)



De nézzük, hogy miképpen néz ki az alábbi két idézet ugyanebben az 1732-ben kiadott Bibliában:



"És kilencz óra-felé kiálta Jézus nagy szóva, mondván: Eli, Eli, lama sabaktáni? az-az: Én Istenem, én Istenem, miért hattál-el engemet?" (Máté XVII,46)


"És kilenczóra-kor fel-kiálta Jézus nagy szóval, mondván: Eloi, eloi, lamma sabaktani? melly így magyaráztatik: Én Istenen, én Istenem, miért hattál-el engem?" (Márk XV,34)



Konklúzió???

2024. ápr. 7. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/49 anonim ***** válasza:
16%

Konklúzió


A meghamisított másolat és vannak másolata hasonlítanak.

De vajon mi közük lehet az eredeti példányhoz, talán semmi?

2024. ápr. 7. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/49 Bölcsek köve ***** válasza:
0%

"Azt csak az eredeti evangéliumból tudhatnánk meg közel helyesen. A mára fennmaradt hamisítványoknak közük sincs a valódihoz!"



Hogy mit mondhatott valójában Jézus, azt még azokból se tudhatnánk meg szerintem, ugyanis Jézus i.sz. 25.04.01-én történt kereszthalála után sok év elteltével kezdték megalkotni az Újszövetség alapjait képező írásokat, és ráadásul annak a Pálnak a kezdeményezésére, aki nem ismerte személyesen Jézust, ellenben a legádázabb üldözője volt Jézus követőinek...

2024. ápr. 7. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/49 Bölcsek köve ***** válasza:
0%

"Természetesen Jézus keresztjének, a megváltás jelének semmi köze nincs ördögi kozmikus dolgokhoz."



Tényleg azt gondolod, hogy egy fakeresztet imádatnak a hívőkkel?...


A kereszt tisztelete ószövetségi eredetű:


"És mondta az Ur néki. menny-által a`város közepin Jerusalemben: és jegyezz Thau-t a`siránkozó férfiak homlokára, és a`bánkodókéra minden útálatosságon, mellyek abban lésznek.

És amazoknak mnda, az én hallásomra: Mennyetek-által a` városon követvén őket, és őllyetek: ne kedvezzen a`ti szemetek, se ne könyörüllyetek.

A` vénet, az ifiatskát, és a` szűzet, a` kisdedet, és az aszszonyokat, öllyétek-meg mind fottig: senkit pedig, a`kinn Thau-t láttyátok, meg ne öllyetek, és az én szent helyemtől kezdgyétek-el. El-kezdték azért a` vén férfiakon, a` kik a` ház elött valának. (Ezekiel IX, 4-6)(forrás: Nagyszombati Káldi György: Szent Biblia, 1732)


Ugyanez modernebb változatban:


"és így szólt hozzá: "Járd be a várost, járd be egész Jeruzsálemet, és jelöld meg kereszttel azoknak az embereknek a homlokát, akik siránkoztak és bánkódtak a szörnyűségek miatt, amelyeket művelnek benne."

A többieknek meg ezt mondta a fülem hallatára: "Menjetek utána, járjátok be a várost és pusztítsátok! Ne nézzetek rá irgalommal és ne könyörüljetek rajta!

Öreget, ifjút, szüzet, gyereket és asszonyt egyaránt öljetek meg, és irtsatok ki mindenkit! Akinek azonban kereszt van a homlokán, azt ne bántsátok! Szentélyemmel kezdjétek!" Megkezdték tehát a véneken, akik a templom előtt voltak." (Ezekiel 9,4-6)(forrás: A katolikus Biblia - [link] )

2024. ápr. 7. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/49 A kérdező kommentje:

"Konklúzió???"

Hogy 300-400 év alatt változott a magyar nyelv, például Károlyi az eredeti fordításában nő helyett asszonyállatot írt még.


"Tényleg azt gondolod, hogy egy fakeresztet imádatnak a hívőkkel?..."

Dehogy, Istent kell imádni egyedül, aki Krisztusban testet öltött és akit a keresztre szegeztek bűneinkért.

2024. ápr. 7. 21:44
 29/49 Bölcsek köve ***** válasza:
0%

"Dehogy, Istent kell imádni egyedül, aki Krisztusban testet öltött és akit a keresztre szegeztek bűneinkért."



"A Szent Kereszt a liturgikus költészetben. A liturgikus költészet úgy ünnepli a Szent Keresztet, mint magát Krisztus személyét. Olyan tulajdonságokkal ruházza fel a Szent Keresztet, és olyan hasonlatokat alkalmaz vele kapcsolatban, amelyek csak Jézus Krisztus Személyére érvényesek. A Kereszt, így Krisztus valóságos ikon jává, képmásává válik: „Óh különös csoda! A keresztnek szélessége és hossza egyenlő az égboltéval, mert isteni kegyelemmel megszenteli a mindenséget. Általa győzettek le a barbár népek, általa szilárdult meg az uralkodók jogara. Óh isteni lépcső, teáltalad feljutunk a mennybe, énekekben magasztalva Krisztus Urunkat” (Hymnologion I. p. 236)." (forrás: [link] , [link] )

2024. ápr. 7. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/49 Bölcsek köve ***** válasza:
0%

29. folytatása:



A "Szent Kereszt" felmagasztalásával kapcsolatosan olvashatjuk a továbbiakat:


"Lyoni Szent Ireneusznál a kereszt, mint üdvtörténeti mozzanat jelenik meg, elsősorban „fa”-ként emlegeti, de nála is kozmikus jelentősége van, akárcsak Jusztinosznál.

Aranyszájú Szent János fentebb idézett homília-részletében is a kereszt „csak” eszköz, amely megnyitja a Mennyei Szentélyt. Szent János az apsis szót használja, amely azt a szokást tükrözi, hogy a templomok apsisába keresztet festettek, ill. raktak ki mozaikból, hiszen az apsis az ég megjelenítése volt a templomban, az a hely, ahol megnyílik az ég, ahol alászáll a Mennyei Jeruzsálem." ( [link] )


Joseph Ratzinger (1927 - 2022) bíboros (a katolikus hitért felelős vatikáni Kongregáció néhai vezetője), a későbbi XVI. Benedek pápa 2005-ben a nagypéntek esti meditáció folyamán a keresztút 12. állomásánál azt hangoztatta, hogy


"Jézus keresztje egy kozmikus esemény." ("Das Kreuz Jesu ist ein kosmisches Ereignis" - forrás: [link] ), ("La croce di Gesù è un avvenimento cosmico." - forrás: [link] ).



Már csak azt nem értem, hogy miért nem vagytok hajlandóak belátni, hogy Jézus kereszthalálakor a mennyben is létrejött egy kereszt ( [link] ), egy Tau kereszt (Antalkereszt)? Miért kell ennek tényétől annyira rettegni? Megváltoztatná szerinted ez a "hit szent titkának" a lényegét?


Pál eseleg máshogy gondolta, mint ti?


"Az odafennvalókkal törődjetek, ne a földiekkel." (Kol 3,2)


???

2024. ápr. 7. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!