Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha nem fogadom el Kálvin...

Ha nem fogadom el Kálvin kettős predesztináció tanát, de az igehírdetéseken tiszta tanítás hangzik és a közösség is összetartó, szeretetteljes, akkor érdemes nem foglalkoznom azzal a doktrínával és továbbra is maradnom?

Figyelt kérdés

A református lelkészek és gyakorló hívők mennyire foglalkoznak a predesztináció tanával?


Sajnos csak messzebb van másik protestáns gyülekezet, ahova problémásabb volna eljárnom rendszeresen. Illetve az igehírdetésekben is a tiszta tanítás szól. Egyszerűen a predesztináció tanát nem bírom elfogadni.


A kettős predesztinációban azt nem tudom elfogadni, hogy Isten, aki maga a Szeretet és Igazság, akkor hogy lehet, hogy vannak emberek, akiket az emberi akarattól függetlenül már eleve a kárhozatra teremtett meg?!


Erre a kérdésemre azt a választ kapom folyton, hogy Isten szuverén, azt tesz, amit jónak lát, ezt emberi ésszel nem foghatjuk fel.


Mégis, mi jó van abban, hogy egyeseket az örök kárhozatra teremtene, miközben a Biblia azt írja, hogy Isten akarata az, hogy mindenki üdvözüljön? Utóbbival nem azt mondom, hogy mindenki fog üdvözülni, mert az is benne van, hogy nem.


Ha Isten az emberi akaratot figyelmen kívül hagyja üdvösség szempontjából, akkor gyakorlatilag automatizált robotokat teremtett.


A baptista tanítás közelebb áll hozzám:

"Hisszük, hogy Isten – öröktől fogva elvégzett kegyelmi döntése szerint – minden bűnösnek, személyválogatás nélkül fölkínálja a Jézus Krisztus által szerzett megváltást. Az ember saját maga dönthet, hogy elfogadja vagy elutasítja ezt a fölajánlott kegyelmet."


Kettős predesztináció tana:

A III. könyv 21,5 pontjában így határozza meg a predestináció lényegét. „Predestinációnak Istennek azt az örök rendelkezését nevezzük, amellyel önmagában elvégezte azt, hogy akarata szerint mi történjék minden egyes emberrel. Ugyanis nem egyforma állapotra vannak teremtve, hanem egyeseknek örök élet van előre elrendelve, míg másoknak örök kárhozat. Tehát aszerint, hogy valamelyik ember ezeknek a céloknak az egyikére, vagy másikára teremtetett, mondjuk azt, hogy életre vagy halálra van elrendelve”.



2023. dec. 12. 00:47
1 2 3 4 5 6 7
 11/61 anonim ***** válasza:
28%
Akkor vkit csecsemőként megkeresztelnek és akkor már akárhogy él felnőttként bármilyen szélhámos is lehet akkor is üdvözűl? Egyébként az apcselben egy helyen sem olvasunk olyat hogy a házanépe között levő gyerekek még csecsemők lettek volna...lehettek már érett korban levő gyerekek is!!
2023. dec. 26. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/61 anonim ***** válasza:

#11

Miért, akit felnőtt korban keresztelnek, az akkor üdvözül biztosan? Elég butácska vagy, ha ezt gondolod :)

(Márpedig kérdésed alapján szükséges ezt feltételezni.)


Szerintem ahogy az üdvösség a halálunk órájában megnyerhető, úgy akkor el is veszthető.


"lehettek már érett korban levő gyerekek is"

Lehettek, de azért akkoriban elég jellemző volt, hogy egyrészt sok gyerek született, másrészt együtt élt több generáció is. Nem tartom valószínűnek, hogy ezen példák egyikében se volt kisgyermek.

Amúgy "érett korú gyerek" nem létezett, vagy gyerek volt vagy felnőtt. A felnőtté válást különböző szertartásokkal is megünnepelték akkoriban, ilyen volt és van a zsidóknál is, ahogy a rómaiakra és görögökre is jellemző volt. Ez pedig nem 18 éves korban történt, mint manapság a törvény felnőtté nyilvánít valakit. Ezért is írtam, hogy nem nagyon létezett általad használt fogalom.

2023. dec. 26. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/61 anonim ***** válasza:
23%

6

"NINCS olyan közösség,amely Krisztus tanításán kívül ne tanítana a Bibliától idegen elképzeléseket s így hiába keresnél!"


Ez nem igaz, mert akkor Jézus, és az Atyja szava, a Biblia hazugság volna.

Már pedig leíratta, hogy kik azok, akiket "megtisztít" hogy szellemben és igazságban mutassanak be imádatot Istennek.

jan. 9. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/61 anonim ***** válasza:
0%

A csecsemő keresztelés, a keresztény tanítást elhagyó vallások szokása lett.

A Bibliában több utalás is történik arra, hogy amíg a gyermek a megkeresztelkedett szülő felügyelete alá tartozik, addig meg van szentelve. Védelem alatt áll a szülő által.

S ha felnő, személyesen dönt arról, hogy Istennel összhangban szeretne élni avagy sem. A gyermeknek nem a szülő miatt kell kereszténynek lennie, hanem személyes döntésből, önként.

Az igaz, hogy a szülőnek abban kell segítenie, hogy a gyermek jó döntést hozzon, és ebben a szellemben neveli. De a felnőtt gyermek egyénileg kell hogy döntsön.

Jézus szavai a mérvadóak.

jan. 9. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/61 anonim ***** válasza:

#13

Mit íratott le, kik azok?

jan. 9. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/61 anonim ***** válasza:

A kettős predesztináció tanár téves, ahogy azt már sokan előttem mondták is. Nem véletlen hogy sok református akit ismerek már-már tagadja hogy ilyen valaha is lett volna. Csodálom, hogy nálad ennyire kötik az ebet a karóhoz.


Szerintem nyugodtan járj továbbra is abba a gyülekezetbe, és nyugodtan mondd ki azt, hogy te ezzel nem értesz ezzel egyet. Ha úgy működik a gyülekezet ahogy kell akkor ezt simán el fogják fogadni, ha nem akkor pedig lesz egy tényleges okod hogy miért keress másik helyet.



A keresztségről szóló vitában pedig szerintem nincs gond a csecsemő keresztséggel, és a teljes bemerülés is fölösleges. Éppen a Biblia írja azt, hogy eljön majd aki nem vízzel fog keresztelni hanem Szentlélekkel. Ez a mondat tökéletes leírja, hogy mi is a lényege a keresztségnek innentől fogva szerintem nincs értelme a bemerítésnek.

Ezen kívül mivel minden ember bűnösnek születik, így a csecsemőknek is szüksége van már arra a keresztség általi újjászületésre, és ahhoz hogy Istenhez tartozzanak ilyen értelemben is. Ahogy korábban mondtam, a Szentlélekkel való keresztelés a lényeg amit maga Isten ad nekünk, az Ő szeretete pedig olyan nagy hozzánk, hogy már csecsemőkorban is megelőlegezi nekünk az Őhozzá tartozást. A születésed is rajtad kívül álló dolog volt amit Isten munkált ki, a keresztségben megnyilvánuló ereje és szeretete is rajtad kívül álló dolog amiben csak az ő kegyelme miatt születsz újra, nem a hited általi elhatározás miatt.

jan. 9. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/61 anonim ***** válasza:

16.Hsz!


A válaszod helytálló,ha te a református vallás követője vagy s nem Krisztusé.


Krisztus és tanítványai sosem tanították,gyakorolták a meghintéses keresztséget és csak hitvallomás után merítettek be embereket,ami infantilis korban akadályokba ütközik.


Igen,fontos a Szentlélek keresztség,de Jézus mintát adott a bemerítés módjára. Nem javaslom annak tagadását!

jan. 9. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/61 anonim ***** válasza:

"Ez a mondat tökéletes leírja, hogy mi is a lényege a keresztségnek innentől fogva szerintem nincs értelme a bemerítésnek."

Igazából teljesen mindegy a keresztelés módjában a víz mennyisége. Valaki azt hiszi, hogy a sok víztől fog üdvözülni, s gumi meg hasonló medencékkel bohóckodnak. Azt se veszik figyelembe, ha már annyira biblikusak akarnak lenni, hogy a Bibliában pl. folyóban, tehát élő vízben kereszteltek.

De meggyőződésem, hogy nem a víz mennyisége a meghatározó. A sivatagban élők örültek, hogy inni van vizük.


Jól mondja itt valaki, hogy Jézus mintát adott a keresztségre, de sose mondta, hogy csak legalább két hordó vízben lehet. Egyedül azt írta elő, hogy az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében kell keresztelni. Minden más csak hozzá költés.

jan. 9. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/61 anonim ***** válasza:

15.


(János 4:22–24) . . .. 23 Mindamellett eljön az óra, és az most van, amikor az igaz imádók szellemmel és igazsággal fogják imádni az Atyát, mert az Atya is olyanokat keres, akik így imádják őt. 24 Isten szellem, és akik őt imádják, azoknak szellemmel és igazsággal kell imádniuk.”


Le íratta, hogy Isten helyre állítja a neki járó tiszta imádatot, tanítást.

Ezt a Szamáriai asszonynak mondta, akik másként imádták Istent, mint a zsidók. Jézus kifejtette, az igaz imádat más lesz, mint amit akkor a zsidók, vagy a szamáriaiak képezltek vagy gondoltak.

(Titusz 2:13, 14) . . .. 14 Jézus önmagát adta értünk, hogy megszabadítson minket mindenfajta törvénytelenségtől, és megtisztítson magának egy népet, amely az ő különleges tulajdona, és amely jótettekben buzgó.


Ahogy régen Ábrahámot választotta ki a többi emberektől, és vallási dolgaitól, úgy napjainkban sincs másként. Isten nem különböző vallásokban tartotta össze a népét, mert az nem egység, hanem káosz lett volna.

Így nem lehet egy nemzetet vezetni, hogy mindenki megy a saját feje után.


Egy hit van, és egy tanítás, aminek Biblai alappal kellene bírnia. Nem pedig emberi és nemzeti hagyományokon. Jézus elítélte az ilyemit.

(Máté 15:9) 9 Hiába imádnak engem, mert a tanításaikat emberek parancsolataira alapozzák.«. . .

(Márk 7:8, 9) 8 Elhagyjátok Isten parancsolatát, és emberek hagyományához ragaszkodtok.” 9 Még ezt is mondta nekik: „Ügyesen figyelmen kívül hagyjátok Isten parancsolatát, hogy megtartsátok a saját hagyományotokat.

jan. 9. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/61 anonim ***** válasza:

"Mindamellett eljön az óra, és az most van, amikor az igaz imádók szellemmel és igazsággal fogják imádni az Atyát"

Mit mondott Jézus, mikor van ez az óra?

jan. 9. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!