Ellen G. White tényleg plagizált és hamis próféta volt, vagy csak próbálják rossz színben feltüntetni?
20-as:"János evangelista a Jelenések könyvében például Úr napjának nevezi a vasárnapot"
Honnan veszed, hogy a vásárnapot nevezi Úr naptyának...?
20-as: "hét első napján"
Hát nem "Úr naptyán"?
"Senki se ítélkezzék fölöttetek étel-ital miatt, vagy ünnepre, újholdra és szombatra vonatkozó dolgokban"
Igen, itt nem a hetednapi szombatokról van szó...
#22
Bár kicsit értelmetlenül írsz, de a hét első napja lett az Úr napja, hiszen az Úr ekkor támadt fel. Tehát vasárnap.
23-as:"hét első napja lett az Úr napja"
Mikor? Ki által? Mert még a görög Lukács is csak közönségesen a hét első naptyának hívja, míg a hetednapot a kitüntetett szombat névvel illeti Jézus föltámadása után is vagy harminc évvel. Pedig a szombat az olyan "zsidós", bezzeg a hét első naptya állítólag az "Úr naptya" - hát, erről Pálék láthatólag mit sem tudtak...
:-)
25-ös: "ekkor tartották a Biblia szerint összejöveteleiket is"
Nem éppen. Ehhez képest közönséges napnak tartották, semmi különleges névvel nem illették, míg a hetednapot továbbra is szombatnak nevezték. Kissé ellentmondásos...
20-as: "A hét első napján mindegyiktek tegye félre és gyűjtse össze, ami tőle telik, hogy ne akkor kelljen gyűjteni, ha majd megérkezem."
És mikor érkezett? A hét első naptyán...?
;-)
25-ös: "kenyértörés"
Ha Úrvacsorára próbáltál ily' sete-sután célozgatni, hasztalan' tevéd, mert Pálnál az Úrvecsernya elengedhetetlen kelléke a kupa - is...
Nem céloztam semmire, a Biblia több helyen is kenyértörésnek nevezi, s én is egy ilyen helyre utaltam. Ha ismernéd a Bibliát, tudnád.
ApCsel 20,7
A hét első napján összegyűltünk kenyértörésre. Pál másnap el akart utazni, ezért beszélt hozzájuk, egész éjfélig kinyújtotta a beszédét.
De örülök, hogy a kenyér mellett a bort is ilyen fontosnak tartod az úrvacsora során.
29-es:"a kenyér mellett a bort is ilyen fontosnak tartod az úrvacsora során."
Ha ismernéd a Bibliát, tudnád, hogy Pál tartja fontosnak (1Kor 11:27). Tehát akkor az nem Úrvecsernya volt. De mégha az is lett volna(!), sehol nem írja Lukács, hogy "szokások szerint" gyűltek egybe a hét első naptyán "kenyértörésre". (Ha ismernéd a Bibliát, tudnád, hogy Lukács használta a "szokás szerint" kifejezést [Lk 4:16, 22:39, ACs 17:2 sat.] ).
A nap megjelölése, - "hét első naptya" - is mutatja, hogy teljesen közönséges napnak tartották a többihöz hasonlólag a hét első naptyát, ellentétben a hetedik nappal, amit Jézus föltámadása után harminc évvel is külön néven "szombatnak" neveztek, pedig szerinted a hét első naptya volt az "Úr naptya" s a hetednap teljesen jelentéktelen volt a számokra. Nem ellentmondás ez? Dehogynem...
;-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!