A Biblia szerint lényünk mely része szenved egy örökkévalóságon keresztül,az isteni eredetű lélek,az életünk során kialakult szellemiségünk, vagy a testünk?
Igaz-e,hogy Sátán nem semmisül meg soha sem,hanem ő kínozza az örökkévalóságon keresztül,az Isten lénye egy darabját,a lelkünket?
Igaz-e,hogy az ógörög eredetiben "örökké"-nek fordított szó, egy befejezett jövőidőben íródott,miszerint az inkább "visszavonhatatlanul örökre",értelmű,a folyamatos jövő helyett,mint az az "örök élet"esetében íródott.
Akik hisznek az őrökkévalóságig tartó pokol tüzében!
A szenvedők melyik része szenved a tűzben? Az isteni lélek,a szellemiség,vagy a test?(Gondoljunk az IÁ által elevenen elégetett szír pilótára.)
Testestől lelkestől.
Miért olyan nehéz ezt felfogni.
Van rá példa a Bibliában is. Lesz olyan, hogy az emberek kivánnának meghalni de nem tudnak majd hanem csak kinoztatnak. Jelenések könyve.
#11
Isteni lélek, bármit is jelentsen nálad, biztos nem szenved a pokolba. A Biblia alapján a teljes ember fog szenvedni, a teljes ember pedig hús testből és lélekből áll.
13.Hsz!
Az Isten kínozza a saját lelkét,vagy kicsoda kínozza?
A "hús test" maradványai megtalálhatók a sírgödrökben, a seolban. Az biztosan nem ment a pokolba szenvedni!
Szia
"A szenvedők melyik része szenved a tűzben?" - ahhoz hogy választ kapjunk erre kérdésre, ismerni kell a Biblia milyen értelemben használja a "gyehenna" szót. És miért így?
A mély, keskeny Hinnom-völgy, mely később a görög nevén (Geʹen·na, v. Gyehenna) vált ismertté, az ókori Jeruzsálemtől D-DNy-ra húzódott; ma Vádi-er-Rabábinak (Ge-Ben-Hinnomnak) nevezik ezt a völgyet, ahogyan erről Józsué 15:8;18:16; és Jeremiás 19:2, 6 ír. Júda két királya, Aház és Manassé bálványimádatot gyakorolt ebben a völgyben, és egyebek mellett emberáldozatokat mutattak be Baálnak, tűzben égetve meg a gyermekeiket: 2Királyok 28:1, 3; 33:1, 6; Jeremiás 7:31, 32; 32:35.
Nem az örök kínzás jelképe: Jézus Krisztus a tűzzel együtt említette a gyehennát: itt Máté 5:22; 18:9; Márk 9:47, 48, akárcsak Jakab tanítvány, az egyetlen olyan bibliaíró, aki használta ezt a szót Mátén, Márkon és Lukácson kívül, Jakab 3:6.
A teljes pusztulás jelképe: A Szentírásból egyértelműen látható, hogy Jézus a „gyehenna” szóval utalt arra a végleges pusztulásra, mely az Istentől jövő, kedvezőtlen ítélet következménye. Tehát lehetetlen, hogy a gyehennából bármely lélek is feltámadjon. Itt olvashatsz erről: Máté 10:28; Lukács 12:4, 5. Jézus ’gyehennára valóknak’ ítélte a gonosz farizeusokat és írástudókat: Máté 23:13–15, 33)é. A követőinek – hogy elkerüljék ezt a fajta pusztulást – meg kellett szabadulniuk mindentől, ami szellemi értelemben a botlásukat okozta volna. A ’kéz és a láb levágása’, illetve a ’szem kivájása’ jelképes értelemben azt jelentette, hogy meg kellett ölniük ezeket a bűnre vivő testtagjaikat: Máté 18:9; Márk 9:43–47; Kolosszé 3:5.
A Bibliában a jelképes értelemben szereplő gyehenna megegyezik a Jelenések könyvében olvasható ’tűz tavával’ Jelenések 20:14, 15.
Ha a verseket is elmélkedve olvasod, megtalálod a választ a Bibliában a kérdésedre.
#14
A Biblia azt írja, hogy a tenger és a föld is visszaadja a halottait és mindenki feltámad az utolsó ítéletre.
Javaslom, hogy olvasd a Bibliát, mert nem vagy tisztában alapvető dolgokkal.
16.Hsz!
Mint korábbi hozzászólásomban már leírtam,hiszek a feltámadásban és az örök életben.
A kérdésem arra a logikátlanságra hívtam fel a figyelmet,mely szerint halálunkkor,vagy a paradicsomba Ábrahám keblére,vagy a pokolba kerül a "lelkünk".
Amint KZitus is idézte a Bibliából,a "pokol","gyehenna","tűz tava" pont úgy örök,mint a Hinnom völgyében lévő örök tűz:Amelyik szemetet oda hordtak,az örökre elégett,de mára már kihunyt még a parazsa is.
Ilyen végérvényes hatása lesz,az utolsó időben bekövetkezendé utolsó ítéletnek.
Hazudott Sátán,amikor azt ígérte az 1. emberpárnak,hogy"bizony,nem haltok meg"!
Egy másik kérdező által boncolgatott, ugyanezen témában, már írtam arról, hogy szerintem miért nem lehet valós hely a pokol, és miért ellentmondásos az örök szenvedés a Biblia egészét tekintve, szemben az egyes részek kiragadásával.
A Róma 6:7 szerint "Mert a ki meghalt, felszabadult a bűn alól."
Mivel egyedül Istené a teremtés joga, azt senki másnak nem adta, ezért, ha valóban létezik a pokol, akkor azt csak Ő teremthette.
Ha a Róma 6:7 szerint a halottaknak nincsenek bűneik, akkor ennél fogva pokolra sem kerülhetnek. Akkor mi értelme lett volna poklot teremteni?
Ádám és Éva már csak igen nagyot vétkezett Isten ellen, mégsem lehet olvasni a Bibliában sehol, hogy Isten pokolra juttatta volna őket. Mindössze annyit tudatott, hogy "amely napon esztek annak a fának a gyümölcséről, bizony meghaltok" - vagyis azon a napon eldőlt a sorsuk. Az örök élet ajándékát elveszítették, amelynek következtében megöregedtek, majd meghaltak.
A teremtés csúcsa az ember. Megteremtése óta nem teremtett Isten a Biblia szerint. Viszont a teremtésművéről igen részletesen beszámol. Épp a pokolról ne tette volna? Pedig elég meghatározó hely lenne az emberiség sorsa szempontjából.
Ha valóban létezik a pokol, akkor Istennek előre tudnia kellett, hogy az emberiség bűnbe fog esni. Így az egész teremtésnek semmi értelme nem lenne. És ki kínozza benne örökké az embereket? Sátán? A Biblia szerint Sátán el lesz pusztítva! Akkor ki fogja a továbbiakban kínozni őket? Isten, akiről azt írja a Biblia, hogy szeretet? Távol van Istentől a gonoszság (Jób 34:10)
Számomra ezek az érvek elég meggyőzőek ahhoz, hogy, ha meg akarom érteni pl. a gyehenna, pokol, tűz tava, vagy a seol szavak valódi jelentését a Bibliában, akkor a felszín kapargatása nem elég. A Biblia nagyon sok helyen keresztutalásokat tartalmaz nemcsak a szövetségeken belül, de azok között is. Régen például én nem tudtam, hogy Jézusról is vannak próféciák az Ószövetségben.
#18
Érdekes idézetet hoztál, javaslom, hogy az őrtorony mellett a Bibliában is olvasd el, különösen a szövegkörnyezetével együtt. :)
Egészen meglepő, hogy mennyire nem ismeritek a Bibliát, csak azt, amit az őrtorony szemüvegén látni engednek nektek.
"Hisz tudjuk: a régi embert bennünk azért feszítették meg vele együtt, hogy a bűn teste elpusztuljon, s ne szolgáljunk többé a bűnnek. Mert aki meghalt, az felszabadult a bűn alól."
Pál apostol itt nem a fizikai halálról beszél.
Persze nem mondom, hogy egy általános iskolás képes lenne értelmezni, mivel az apostol átvált majd a testi halálra is rögtön utána, illetve hasonlatként használja, de szerintem elég egyértelmű.
Pokol pedig Jézus tanítása szerint létezik, ezt lehet tagadni, de én biztos nem lennék a tagadás apostola.
#19
Értem, amit írsz a Róma 6:7-el kapcsolatban. De hogyan kell értelmezni akkor a Róma 6:23-at?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!