Hit, remény, szeretet. Mit jelent az, hogy remény? Magyarázzátok el legyetek szívesek.
#20 Ha Te azt vallod, hogy Jézus a Te bűneidért nem bűnődött és halt meg a kereszten, akkor Te nem fogadod el az áldozatát. Nem baj, nem muszáj elfogadnod, mehetsz az ítéletre Te magad is a bűneidért.
Az én bűneim bocsánatáért kiontatott Jézus vére, ahogy az utolsó vacsorán mondta. Tehát helyettem meghalt. Ezért lehet, hogy az első halálban részem lesz (hacsak nem érem meg az elragadtatást), de a második halálban biztosan nem lesz részem. (Jel. 21,8).
21es,
Elég nehéz úgy vitázni, ha el sem olvasod, amiket írok, illetve nem veszed a fáradságot, hogy értelmezd.
Az Úrnak nem volt része a mádodik halálban, különben most nem létezne, márpedig él. Nem szenvedte el "helyettem" a második halált, ez hamis tanítás.
23as,
Melyik halálra (testi-átmeneti, vagy szellemi-örök) gondolsz, amit "helyettem" szenvedett el a Felkent?
25ös,
Melyik halálra (testi-átmeneti, vagy szellemi-örök) gondolsz, amit "helyettem" szenvedett el a Felkent?
Egyebként konkrétan ellentmondasz az apostoli tanításnak:
""Mert nékünk mindnyájunknak meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy kiki megjutalmaztassék a szerint, a miket e testben cselekedett, vagy jót, vagy gonoszt""
#26 Az apostol "jutalmazásról" beszél, nem pedig bűnért való ítéletről. Kapcsolódik ehhez az igéhez: "Mert más fundamentomot senki nem vethet azon kívül, a mely vettetett, mely a Jézus Krisztus. Ha pedig valaki aranyat, ezüstöt, drágaköveket, fát, szénát, pozdorját épít rá erre a fundamentomra; Kinek-kinek munkája nyilván lészen: mert ama nap megmutatja, mivelhogy tűzben jelenik meg; és hogy kinek-kinek munkája minémű legyen, azt a tűz próbálja meg. Ha valakinek a munkája, a melyet ráépített, megmarad, jutalmát veszi. Ha valakinek a munkája megég, kárt vall. Ő maga azonban megmenekül, de úgy, mintha tűzön keresztül." 1Kor. 3,11.
Pál apostol semmiképpen sem beszélt a bűnökért való ítéletről (kárhozatról), hiszen ő maga mondta: "Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Szellem szerint. Mert a Jézus Krisztusban való élet szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől." Róm. 8,1.
Teljesen összhangban Jézus szavaival:
"Bizony, bizony mondom néktek, hogy a ki az én beszédemet hallja és hisz annak, a ki engem elbocsátott, örök élete van; és nem megy a kárhozatra (ítéletre), hanem általment a halálból az életre." Ján. 5,24.
Úgyhogy Te valamit nagyon félreértesz.
27es,
Melyik halálra (testi-átmeneti, vagy szellemi-örök) gondolsz, amit "helyettem" szenvedett el a Felkent?
Továbbá. A régies és megtévesztő 'kárhozat' kifejezés nem általánosságban vett ítéletre vonatkozik, hanem halálosra. Egy ítélet lehet felmentő is, önmagában ítélet elé állni nem negatív dolog. Ezzel összhangban az általam idézett helyen is egyszerűen erről van szó, ahogy te is jelezted. Pont azt akartam ezzel megmutatni, hogy nem lehet egyenlőséget tenni az ítélet és 'kárhozat' közé, ahogyan te próbáltad.
És ezért erőltetem immár harmadszor, hogy válaszolj légy szíves az első bekezdésbeli kérdésemre egyenesen. Abból a két dologból, amit írtam, melyik halál volt az, amit az Úr megkapott "helyettem" mint halálos ítéletet?
29es,
Remek, tehát a testi halálra gondolsz. Ezt viszont - talán nem kell különösebben magyarázni - egyáltalán nem "helyettem" szenvedte el, hiszen én továbbra is ugyanúgy meg fogok halni 'biológiailag'.
Ráadásul úgy tűnik, a hit nélkül élőkről írsz, akik el vannak szakadva Istentől. Mi a helyzet a hívőkkel, akik már nincsenek a harag alatt?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!