Hit, remény, szeretet. Mit jelent az, hogy remény? Magyarázzátok el legyetek szívesek.
Kedves 10-es!
Ha jézus nem ment volna az ítéletre helyetted, akkor Neked kellene az ítéletre menned. Ha nem fogadod el, hogy helyetted Ő ment, akkor is neked kell. Tehát még ha fel is támadsz, ítéletre támadsz fel. De ha elfogadod, Jézus elhordozta helyetted a bűneidért járó ítéletet, akkor örök életre támadsz fel, ahol már senki sem kéri rajtad számon a bűneidet. Te szabad vagy. Tehát Jézus nagyon is sokat tett helyetted. Örök életet szerzett neked.
Az én hitem szerint Jézus Magának Istennek a képmása. Tehát nem létezett Istentől külön mennyei lényként. A Kolossé levélben az áll Jézusról: "Aki képe a láthatatlan Istennek" Kol. 1,15. Jézus nem más, mint a Teremtő Isten emberi testben való kivetülése. A Jelenések 21,23-ban az áll Isten mennyei városáról: "A városnak sem napra nincs szüksége, sem holdra, hogy megvilágosodjék, mert az Isten dicsősége tette azt világossá, szövétneke pedig a Bárány." Tehát az Isten világosság (1 János 1,5), de a fényének forrása, szövétneke Jézus Krisztus.
Amikor valaki reménykedik, akkor kívánja, hogy jó legyen. Hogy kívánja/vágyik rá; hogy jobb legyen a sorsa; és még valamennyi némi lehetőséget is lát rá, hogy majd jobbra fordul; jobb legyen a kimenetel.
A remény meg maga amit táplál, az a dolog, amit táplál, amikor reménykedik; amikor a reménykedést végzi.
11es,
Ha jól értlek, akkor az Úr a feltámadását követően részesült ítéletben, mivel ez az, amit helyettem elvégzett, amin nekem majd nem kell átesnem. Ezt hogyan kell elképzelni?
14es,
Az ilyesféle "jótanácsok" valójában alig álcázott lehülyézés és lenézés. Szerintem erre itt semmi szükség. Én mindenkivel úgy beszélgetek, hogy feltételezem, az illető tudja, mit miért, milyen alapon mond. Cserébe ezt várom a vitapartnertől is.
Az egész kérdezősködésem pont abból fakadt, hogy pontosan tudom, sehol az egész Bibliában nem találni olyan kifejezést, vagy meghatározást, hogy a Felkent "helyettünk" tett vagy szenvedett volna el bármit. Egyszerűen nincs ilyen tanítás, sem az evangéliumokban, sem az apostoli iratokban, sem a prófétikus kijelentésekben. "Értünk" , az üdvösségünkért végezte el az Istentől kapott feladatot. Olyasmit hajtott végre, amit rajta kívül senki nem tudott volna. Így eleve képtelenség, hogy valamit "helyettünk" csinált volna, mert ez azt jelentené, hogy ha ő nem, akkor akár mi is megtehettük volna...
Az a tény, hogy ezt ennyi sok visszakérdezés után sem sikerült nemhogy elismerni, de még csak felfogni sem azt mutatja, hogy bibliaismeret helyett csak vallásos szleng uralja pl. a te gondolkodásodat is. Sajnálom, hogy ilyen brutális kimondására kényszerítettél ennek, ahelyett, hogy őszintén átgondoltad volna a szádba rágott dogmákat.
13: "akkor az Úr a feltámadását követően részesült ítéletben"
Aki ilyen csacsiságot mond, az nem olvasta a Bibliát. Mégis mit lehet erre válaszolni? Kezdjem el neked magyarázni, hogy az ítélet a halál volt? Jézust halálra ítélték, megfeszítették, meghalt, eltemették és feltámadt. Ez az evangélium. Mégis milyen dogmáról beszélsz? És milyen ítéletre ment volna Jézus a feltámadása után? Ez annyira zagyva, hogy nem érdemes magyarázni.
Kérdezni is értelmesen kell ahhoz, hogy válaszolni lehessen rá.
A helyettes áldozat pedig végigvonul a Biblián. Vagy szerinted miről szóltak az ószövetségi állatáldozatok? Miről szólt a Páskabárány? Ezért ajánlottam jóindulatúan, hogy előbb olvasd el a Bibliát, és ha még marad kérdésed, akkor kérdezz.
16os,
Lehetne kérni, hogy mutass példát arra, hol ír a törvény "helyettes áldozatról"? Vagy az is jó, ha újszövetségi igét mondasz. Mivel nyilvánvalóan sosem olvastam az Írásokat, így rád vagyok szorulva ebben. Előre is köszönöm.
#17
"A bűn zsoldja a halál" Róm 6,23. és "vérontás nélkül nincs bűnbocsánat." Zsid 9,22. Ez az alap.
Ezért: "Mikor kitudódik a bűn, amelyet elkövettek: akkor áldozzék a gyülekezet egy tulkot, fiatal marhát a bűnért, és vigye azt a gyülekezetnek sátora elé.És a gyülekezet vénei tegyék kezeiket a tuloknak fejére az Úr előtt, és ölje meg a tulkot a pap az Úr előtt." (3Móz 4,14), és az egész 4. fejezet.
"Pedig a mi betegségeinket viselte, a mi fájdalmainkat hordozta. Mi meg azt gondoltuk, hogy Isten csapása sújtotta és kínozta. Pedig a mi vétkeink miatt kapott sebeket, bűneink miatt törték össze. Ő bűnhődött, hogy nekünk békességünk legyen, az ő sebei árán gyógyultunk meg." "Mert lelke szenvedése folytán látni fog, és megelégszik, ismeretével igaz szolgám sokakat megigazít, és vétkeiket ő viseli." Ésa 53,4-5.11.
"Bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy miután meghaltunk a bűnöknek, az igazságnak éljünk: az ő sebei által gyógyultatok meg." 1, Pt 2,24.
"És miképpen elvégezett dolog, hogy az emberek egyszer meghaljanak, azután az ítélet: Azonképpen Krisztus is egyszer megáldoztatván sokak bűneinek eltörlése végett, másodszor bűn nélkül jelen meg azoknak, akik őt várják idvességökre." Zsid. 9,27. Lényegében az egész zsidókhoz írt levél Krisztus helyettes áldozatáról beszél.
"Krisztus váltott meg minket a törvény átkától, átokká levén érettünk; mert meg van írva: Átkozott minden, aki fán függ:" Gal, 3,13.
"Valamint az embernek Fia nem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságul sokakért." Mt. 20.28.
"És monda nékik: Ez az én vérem, az új szövetség vére, amely sokakért kiontatik." Mk.14,24.
"Másnap látá János Jézust ő hozzá menni, és monda: Ímé az Istennek ama báránya, aki elveszi a világ bűneit!" Ján 1,29.
És egy gyönyörű előkép, amikor Ábrahám viszi a fiát, Izáskot megáldozni a Mórija hegyére, és Iszák megkérdezi tőle: "Ímhol van a tűz és a fa; de hol van az égő áldozatra való bárány?" Akkor Ábrahám azt feleli: "Az Isten majd gondoskodik az égő áldozatra való bárányról, fiam." (1Móz 2,,8.)
Igen, Isten gondoskodott erről a Bárányról. Az Isten Bárányáról. És ezért Izsáknak nem kellett meghalnia.
18as,
Ez jó sok idézet, sokat dolgozhattál vele. Sajnos azonban egyik sem tartalmaz olyasmit, ami arra utalna, hogy "helyettünk" csinált volna valamit az Úr.
Hordozta a vétkeink következményét, ami annyit jelent, hogy habár bűn nélkül élt ebben a testben, mégis meghalt. Ennyi a lényeg, semmiféle olyasmi nem történt meg _vele_, ami velünk kellett volna, és most mégsem kell.
Hívőként a földi életünk során ugyanúgy elszenvedjük a nehézségeket, fájdalmakat, betegségeket, halált(!) mint mielőtt hívővé lettünk. Sőt, az egyházon kezdődik az ítélet, itt és most zajlik rajtunk, amíg élünk: Minden dolgunkat mindenkor az Isten elé tárva folyamatosan kapjuk a fenyítést és a kegyelmet. Ha nem így lenne, akkor korcsok lennénk, nem pedig fiak. Emiatt az Úr visszajövetelekor, az első feltámadásban már nem kerülünk ítéletre, hanem dicsőséges testbe elváltozunk örök életre.
Akik nem kapnak hitet földi életük során (és nyilvánvalóan ugyanúgy éri őket is a rossz itt), azok a második feltámadás idején kerülnek ítéletre, és jutnak el így az Isten ismeretére és bűnbánatra. Senki nem "úszott meg" semmit, mindannyiunknak mindenen át kell mennünk, csak nem egyszerre, hanem sorban, egymás után, ahogy Pál is mondja.
A "helyettes áldozat" kifejezés egyszerűen nem létezik az Írásokban. Ez egy tök egyszerű bibliai keresővel pillanatok alatt kiderül. Van sokféle jellegű, célú, nevű áldozás elrendelve a törvényben, de ez nincs köztük.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!