Ha a keresztség a keresztelés megtörténtének pillanatában minden addigi bűnt eltöröl,miért gyerekkorban kell megkeresztelni az ártatlan gyermekeket? Miért nem halálunk előtt szokás keresztelni, hogy bűnök nélkül léphessük át Isten országának kapuját?
#10
Vannak, akik úgy vélik, hogy a csecsemőket meg kell keresztelni. Azokra az esetekre hivatkoznak, amikor egész ’háznépek’ keresztelkedtek meg, például Kornéliuszé, Lídiáé, a filippi börtönőré, Kriszpuszé és Sztefanászé (Cs 10:48; 11:14; 16:15, 32–34; 18:8; 1Ko 1:16). Szerintük ez arra utal, hogy ekkor kisgyermekeket is megkereszteltek. Ám Kornéliusz háznépéből azok keresztelkedtek meg, akik hallgatták a szót, szent szellemet kaptak, nyelveken szóltak és magasztalták az Istent. Csecsemők erre nem képesek (Cs 10:44–46). Lídia „az Isten imádója volt. . ., és szélesre tárta a szívét, hogy odafigyeljen a Pál által mondottakra” (Cs 16:14). A filippi börtönőrnek ’hinnie kellett az Úr Jézusban’, ami azt sugallja, hogy a családjából a többieknek is hinniük kellett ahhoz, hogy megkeresztelkedhessenek (Cs 16:31–34). „Kriszpusz, a zsinagógai elöljáró pedig hívővé lett az Úrban, és ugyanígy az egész háznépe is” (Cs 18:8). Mindebből arra lehet következtetni, hogy akkor keresztelkedhetett meg valaki, ha hallotta a szót, hitt Istenben és dicsőítette őt, amit csecsemők nem tudnak megtenni. A szamáriaiak azután keresztelkedtek meg, miután hallották „az Isten királyságáról és a Jézus Krisztus nevéről szóló jó hírt”, és hittek. A Szentírásból kiderül, hogy ekkor „férfiak és asszonyok” keresztelkedtek meg, nem pedig csecsemők (Cs 8:12).
"Mindebből arra lehet következtetni, hogy akkor keresztelkedhetett meg valaki, ha hallotta a szót, hitt Istenben és dicsőítette őt, amit csecsemők nem tudnak megtenni."
Nem, ez csak az ördögtorony belemagyarázása, amit valamiért megint elfelejtettél megjelölni, mint forrás :)
Ha a Bibliában az áll, hogy az egész háza népét megkeresztelték, akkor el kell fogadni, hogy tényleg úgy történt és a gyerekeket is megkeresztelték, ha voltak. De ennyi esetből elég valószínűtlen, hogy egyik helyen se voltak.
#10
3:20–22 – Hogyan ment meg minket a keresztség? A keresztség megköveteltetik mindazoktól, akik megmentésben szeretnének részesülni. De a keresztség önmagában véve nem ment meg minket. A megmentés valójában „Jézus Krisztus feltámadása által” lehetséges. A keresztelkedésre jelentkezőnek hinnie kell, hogy a megmentés csak azért lehetséges, mert Jézus áldozati halált halt, feltámadt, „Isten jobbján van”, és hatalma van az élők és a halottak fölött. Az ilyen hiten alapuló keresztség megfelel annak, hogy ’nyolc lélek átvitetett biztonságban a vízen’.
A megkeresztelkedésnek gazdag szimbolikus jelentéstartalma van. Amikor alámerítenek, vagyis „eltemetnek” a víz alá, ez olyan, mintha meghaltál volna a korábbi életmódodra nézve. Amikor feljössz a vízből, ez olyan, mintha új életre emelkednél ki, olyan életre, melyet Isten akarata, és nem a sajátod vezérel. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy nem fogsz többé hibázni, hiszen mindannyian tökéletlenek vagyunk, és ezért mindennap követünk el bűnt. Mivel megbánást tanúsítottál és alázatosan alávetetted magad a keresztelésnek így a eredményeként tiszta lelkiismereted lesz Isten előtt (1Péter 3:21).
#11 válaszából elég egyértelműnek kell lennie, hogy a Biblia szerint csak olyan személyeket kereszteltek meg a korai keresztények, akik hittek Jézusban, hiszen a Biblia szerint Jézusba keresztelkedünk. A csecsemők nem tudnak még hinni, hiszen még a fizikai világot sem képesek felfogni, nemhogy a szellemi világot. Még öntudatuk sincs, még magukat sem ismerik, hogyan ismerhetnék Jézust, és hogyan bízhatnának meg benne egész életükre, hiszen a keresztelő egy életre való elkötelezettséget és hűség vállalását is jelenti Jézus iránt.
Eredendő bűnről pedig én sehol sem olvasok a Bibliában. Sőt, az ellenkezőjéről lehet olvasni Ezékiel 18. fejezetében, ahol kijelenti a Lélek, hogy mindenki csak a saját bűneiért felelős. A Zsoltárok 51:7-re ráhúzni az eredendő bűn fogalmát nem értelmes dolog. Az 51. zsoltár egy költemény, a bűn miatti bánat erős érzelmi tartalmával, túlzásokkal, mint a versekben szokás, ráadásul a Zsoltárok szövegei imák, nem Isten szavai az emberhez, hanem az ember szavai Istenhez, tehát egyes Zsoltárok szövegéből teológiát csak nagyon körültekintően, és más Bibliai szövegekkel egybevetve szabadna csinálni. A Zsolt 51:7-et nem Isten mondja, hanem egy ember, Dávid király.
A Jézusban való hiten kívül az ApCsel 2:38-41 szerint ahhoz, hogy valakit meg lehessen keresztelni, meg is kell térnie. A megtérés fogalmát itt nem fejteném ki, de elég az hozzá, hogy a keresztelő eltörli a bűnöket (ApCsel 2:38), ennek hatására közösségbe kerülünk Istennel, és így Jézus megtisztító vére elérhetővé válik, vagyis nem kell utána aggódni amiatt, hogy valaki nem tisztán kerül be Isten Országába, mert Jézusban az Ő vére folyamatosan tisztán tartja azokat, akik Őbenne vannak (1Jn 1:7). A bűneik már nem róhatók fel azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, és a Szentlélek szerint élnek. Jézusba a keresztelő által jut be az ember (mármint az olyan keresztelő által, ami valódi keresztelő, nem pedig valami emberek által kitalált dolog).
üdv, a javuló Stefán
Bár véleményem szerint a Jehova Tanúi teológiailag sok alapvető dologban tévednek, úgy tűnik, a keresztelővel kapcsolatban viszonylag helyes elveket vallanak.
üdv, a javuló Stefán
#7#
Nem igazán értem, hogy miért említetted meg a gyermek kereszteléssel kapcsolatban, hogy Jézus testi halála után lélekben megjárta a holtak birodalmát és a holtaknak is prédikálta az Isten Evangéliumát és az igazakat felvitte a Paradicsomba, Isten Országába. Hogy kapcsolódik ez a gyermek kereszteléshez?
I.Pét.3;
18. Mert Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, mint igaz a nem igazakért, hogy minket Istenhez vezéreljen; megölettetvén ugyan test szerint, de megeleveníttetvén lélek szerint;
19. A melyben elmenvén, a tömlöczben lévő lelkeknek is prédikált,
1Pt.4,6. Mert azért hirdettetett az evangyéliom a holtaknak is, hogy megítéltessenek emberek szerint testben, de éljenek Isten szerint lélekben.
Efé.4;
8. Ezokáért mondja az Írás: Fölmenvén a magasságba foglyokat vitt fogva, és adott ajándékokat az embereknek.
9. (Az pedig, hogy fölment, mit jelentene mást, mint hogy előbb le is szállott a föld alsóbb részeire?
10. A ki leszállott vala, ugyanaz, a ki fel is ment, feljebb minden egeknél, hogy mindeneket betöltsön.)
Ennek a tényszerű történetnek semmi köze a gyermek kereszteléshez.
#7#
Mt.18,2. És előhíván Jézus egy kis gyermeket, közéjök állítja vala azt,
Mt.18,3. És monda: Bizony mondom néktek, ha meg nem tértek és olyanok nem lesztek mint a kis gyermekek, semmiképen nem mentek be a mennyeknek országába.
Mt.18,4. A ki azért megalázza magát, mint ez a kis gyermek, az a nagyobb a mennyeknek országában.
Mt.19,14. Jézus pedig monda: Hagyjatok békét e kis gyermekeknek, és ne tiltsátok meg nekik, hogy hozzám jőjjenek; mert ilyeneké a mennyeknek országa.
Mk.10,14. Jézus pedig ezt látván, haragra gerjede és monda nékik: Engedjétek hozzám jőni a gyermekeket és ne tiltsátok el őket; mert ilyeneké az Istennek országa.
Mk.10,15. Bizony mondom néktek: A ki nem úgy fogadja az Isten országát, mint gyermek, semmiképen sem megy be abba.
Luk.18;
16. De Jézus magához híván őket, monda: Engedjétek, hogy a kis gyermekek én hozzám jőjjenek, és ne tiltsátok el őket; mert ilyeneké az Istennek országa.
17. Bizony mondom néktek: A ki nem úgy fogadja az Isten országát, mint gyermek, semmiképen nem megy be abba.
@ "Egy vízkeresztesig, ill. vízbe merítéses keresztelés nem törli el a bűnöket."
A Biblia ugye ezt írja:
"Az előképnek megfelelően most titeket is ugyanígy megment a keresztség, hiszen az nem a test szennyének a lemosása, hanem könyörgés Istenhez, hogy adjon tiszta lelkiismeretet Jézus Krisztus feltámadása által," (1Pét 3,21)
Látható, hogy maga a keresztség az, ami megment, a keresztség maga a könyörgés Istenhez, hogy adjon tiszta lelkiismeretet. A keresztség egy mosakodás, csak nem a test, hanem a lélek megtisztítása.
@ "A víz keresztség ill. vízbe való bemerítés az Atya a Fiú és a Szent Szellem nevében, valójában egy jelképes cselekedet a világ felé, kinyilatkoztatva bizonyságul, hogy az illető keresztény hívő."
Nem jelkép, hanem szentség, vagyis nem csak jelképezi, hanem közvetíti is Isten megtisztító kegyelmét.
@ "Általában és eredetileg is ezt azon emberek teszik és cselekszik, akik már megbékéltek az Atyával Jézus Krisztus által."
Az persze igaz, hogy a keresztség hit nélkül semmit sem ér legalábbis azok esetében, akik képesek a hitre. A gyerekkeresztségnek is csak akkor van értelme, ha a gyermek értelmi képességeivel arányosan a hite is növekszik.
@ "Tehát, ha már Jézus által Bűnbocsánatban részesültek és a Szent Szellem a Kegyelem és megbocsátás Lelke által újjászülettek, akkor a keresztséggel vallást tesznek és megpecsételik, beteljesítik, akaratukat, döntésüket és hitüket."
A keresztség nem egy felesleges plusz, hanem az újjászületés eszköze. Jézus ugye maga mondja: "Bizony, bizony mondom neked: ha valaki nem születik vízből és Szentlélekből, nem mehet be Isten országába." (Jn 3,5) Látható, hogy a vízkeresztség is szükséges az újjászületéshez.
@ "Nos az az igazság, hogy a gyermekkori keresztelésnek semmi értelme, bármit is fűznek hozzá magyarázatként."
A gyermekkeresztségnek pontosan annyi értelme van, mint a hitre való nevelésnek. Jézus maga mondja: "Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket, és ne akadályozzátok őket, mert ilyeneké az Isten országa." (Lk 18,16) A keresztség a gyermek Krisztusnak való felajánlása, hogy kezdje meg a benne való életet, nem a saját, hanem egyenlőre a mi döntésünk alapján. Mivel a keresztség által kapcsolódunk Krisztushoz és leszünk tagjai az Egyháznak, ezért amennyiben egy gyermek Krisztushoz és az Egyházhoz kapcsolható annyiban, meg is keresztelhető.
@ "Értelmetlen, hiszen, ha valaki gyermekként hal meg az ígyis-úgyis mindenképp az Isten országába jut."
A keresztségnek nem csak annyi az értelme, hogy ne kárhozzunk el, hanem növekedjék bennünk Krisztus élete, mert Krisztusban élni jó.
@ "Értelmetlen, hiszen felnőtt korára a legtöbben hitetlenek lesznek,"
A gyermekkeresztségnek hitre nevelés nélkül valóban nincs sok értelme. Ha viszont gondos nevelés ellenére válik mégis hitetlenné az viszont már az ő felelőssége.
@ "A keresztelés semmilyen bűnt nem töröl el. Egyedül csak is Jézus bocsáthatja meg a bűnöket annak, aki hozzá fordul őszinte, alázatos bűnbánó megtört szívvel!!!"
Mivel Krisztusnak úgy tetszett, hogy a keresztség által mossa le rólunk a bűnöket, ezért a keresztség szükséges az újjászületéshez és az üdvösséghez. "Aki hisz és megkeresztelkedik az üdvözül." (Mk 16,16)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!