Konkrétan milyen hely a purgatórium valóban van olyan része amelyik hasonlít a földi élethez és ugyanúgy van légköre, továbbá földi kifejezéssel élve közigazgatása?
Elkerülte a figyelmemet, idéznéd újra ezt:
"Még furcsább módon a POGÁNY rómaiak és görögök viszont hittek egy ilyen helyben, amit "a pokol tornácának" tartottak (limbus)..."
Illetve ezt is:
"Furcsa módon a kis-ázsiai és afrika keresztény közösségekben sosem hittek ilyesmiben!"
"Várom a purgatóriumról szóló szövegrészeket a Bibliából, akár szó szerint, akár körülírás szinten!"
Fentebb linken megtalálod közel mindet.
Illetve várom azt is, hogy a Biblia a Szentlelket pontosan hol nevezi Istennek a Biblia.
Én sok hozzászólással ezelőtt kértem a purgatóriumra vonatkozó BIBLIAI idézetek forrását, elkerülhette a figyelmedet!
Szóval továbbra is várom A BIBLIÁBÓL a purgatóriumról szóló pontos igeversek megjelölését! Köszönöm!
Újfent linkelem neked, biztos elkerülte a figyelmed:
Itt nagyon sok Bibliából idézett verset találsz ezzel kapcsolatban.
Nem látom értelmét külön kiemelgetni őket, mert már le van írva, össze van gyűjtve.
De úgy tűnik, hogy több dologban ismét hazudtál, amit már megszokhattunk tőled. Gondolom azért nem kapok alátámasztást hazug állításaidra.
A görög mitológiában az örök kín helye a TARTAROSZ (kb. pokol) volt, a "pokol tornáca", a purgatóriumhoz hasonló hely a HÁDÉSZ.
Utóbbi a hellenizmus korában a zsidó gondolkodásra is hatott, így kerül be a SEOL a Biblia szövegébe, ami nem azonos sem a Mennyországgal, sem a pokollal (ami a GYEHENNA).
Őszintén szólva a purgatórium fantazmagóriájához hasonló hely csak a SEOL a Bibliában - csakhogy a seolban levő halott lelkek a Biblia szerint nem csinálnak SEMMIT, nem szenvednek, nem tisztulnak, nem kerülnek át máshova, a nemlét állapotában, egyfajta tompított létezésben vannak - de Isten ott is látja őket.
A korai keresztények is hittek egy ilyenszerű helyben, ahol a lelkek a majdani, testben való feltámadásra és az utolsó ítéletre VÁRAKOZNAK (nem szenvednek, nem vezekelnek, nem tisztulnak - hanem VÁRJÁK a feltámadást).
Világos, hogy a HÁDÉSZ, a LIMBUS, a SEOL valamelyest előképe a purgatórium kitalációjának, noha a rabbinikus zsidóság a Seolt már nem a Hádészhoz hasonló helyként képzeli el utólag (de a fogalom a hellenizmus korában született és a bibliafilológia szerint bizony a hádész fordításaként).
Világos, hogy a purgatórium fantáziaképe a Rómában tovább élő, keresztény elemekkel keveredő pogány hiedelmek világából emelkedhetett ki, hiszen bibliai alapja nincs, és az azt először definiáló Nagy Gergely pápua sem biblikus érveket hoz fel a létezése mellett, hanem azt írja egyszerűen, hogy "HINNÜNK KELL", hogy létezik, mégpedig azon, szintén nem bibliai alapú egyházi babonára építi, miszerint a Szentháromság elleni káromkodás nem megbocsájtható a túlvilágon sem.
A görög és római mitológia nem egy könyv, nem egy Biblia-szerű szent irat, így hiába kérsz egy pontos passzust - egyszerűen keress rá vagy nyiss ki egy mitológiáról szóló könyvet a sokezer kiadvány közül és keresd meg a Hadész vagy a Limbus fogalmát. A Seolra is rákereshetsz nyugodtan.
A pogány mitológia különböző variánsai tele vannak egy ilyen se nem pokol - se nem Mennyország jellegű helynek leírásával, amilyen a pugatórium is.
Ezekhez képest az Evangélium és az Újszövetség kizárólag Mennyországot és poklot ismer!
Értem, tehát a purgatorium semmiben se hasonlít a seolra/hádészra, de azért mégis a keresztények mégis ez alapján alkották meg, hiába nulla a hasonlóság.
Amúgy az érved azért is hamis, mert a keresztény hagyományban ténylegesen volt Limbus, amit aztán elvetettek, s annak semmi köze nem volt a purgatoriumhoz.
"Őszintén szólva a purgatórium fantazmagóriájához hasonló hely csak a SEOL a Bibliában"
Ezek szerint nem csak a katolikusok vettek át görög mitológiai elemeket, hanem a Biblia eleve tartalmaz ilyeneket. De a seol mellett és a poklot is említettem, hiszen más néven az is előfordul a görög mitológiában. Javaslom vessük el azt is.
"Ezekhez képest az Evangélium és az Újszövetség kizárólag Mennyországot és poklot ismer!"
Igen, melyből az utóbbi a görög mitológiából átvett hely, mint együtt bizonyítottuk.
"Furcsa módon a kis-ázsiai és afrika keresztény közösségekben sosem hittek ilyesmiben!"
Erről hol olvashatok? Mert tudtommal az ortodoxok se tagadják a túlvilági tisztulást, náluk is van halottakért végzett ima. Mindössze nem dogmatizálták (a szakadás miatt erre képtelenek is lettek volna).
"Ezekhez képest az Evangélium és az Újszövetség kizárólag Mennyországot és poklot ismer!"
Igen, melyből az utóbbi a görög mitológiából átvett hely, mint együtt bizonyítottuk.
NEM, a pokol (gyehenna) az Ószövetségnek is már saját fejleménye, ellentétben a Seollal. Nem a hellenizmus korában, hanem jóval hamarabb jelent meg az Ószövetségben, amikor a hébereket még nem érték görög-római hatások (akkoriban maximum egyiptomi hatások nyomait lehet kimutatni a Biblia szövegén).
A Seol viszont a Hádész hatására kerül be, valóban, noha később kikopik az eredeti ÉRTELMEZÉSE (a szó viszont ott marad a Bibliában és a pokolra vonatkoztatva olvassák a későbbi korokban, pokolnak is fordítja a legtöbb bibliafordító, a magyarok is).
Az ortodoxoknál NINCS PURGATÓRIUM, ez egész egyszerűen tény (ezért is volt nagy probléma a firenzei zsinaton, és bár a jelenlevő 32 ortodox püspök végül csak aláírta - mégsem lett egyházegyesülés, pontosan a purgatórium miatt, mert a keleten maradt pátriárkák és metropoliták nem voltak hajlandóak aláírni utólag, amikor a zsinaton résztvevő társaik eléjük rakták a szent szinódusokban!).
Olvasd el itt, mit hisznek az ortodoxok erről, ha nekem nem hiszel (és kérlek, tényleg ne hazudj tovább!). Íme: [link]
Itt egy videó is arról, hogy miért imádkoznak az ortodoxok a halottakért, ha közben nem hisznek a tisztítótűzben: https://www.youtube.com/watch?time_continue=11&v=lUhVrMPlHes..
Ne hazudj tovább, kérlek!
Újfent írom, hogy hazudsz ebben a témában.
"We do know that, like all of us, those who have departed require forgiveness of sins, and that they look for a "place of rest" in the bosom of Christ and so we make this petition, that God will provide these things, but again as for specifics about how this should happen we simply conclude with "Lord have mercy"."
Talán ez hitelesebb, mint egy random youtube csatorna.
Tehát az ortodoxok azért imádkoznak az elhunytakért, hogy bűneik bocsánatot nyerjenek.
Mellesleg azt is írja az oldal, hogy az elhunytak is imádkoznak a még élőkért.
38. HAZUDSZ!
"Az ortodox egyház (csakúgy, mint a protestáns) nem ismeri el a purgatórium tanát, és úgy véli, hogy az elhunyt emberek lelke, akik életük során bűnbánatot és keresztelést kaptak, további tisztító kínok nélkül várják sorsukat és a találkozást a teremtővel.
Ugyanakkor az ortodoxia a lélek megpróbáltatásának tantételét vallja - a halál utáni és az Úrral való találkozás előtt a bűnök és szenvedélyek ítéletét éls próbáját. Bazil szerzetes írt erről életében, ahol részletesen leírja egy bizonyos Theodora megpróbáltatásait.
Ez az álláspont az ortodoxia aszketikus hagyományaihoz tartozik, de nem a dogmája.
Az ortodox egyház (és itt a protestánsok nem fognak egyetérteni) úgy véli, hogy szeretteik segíthetnek az elhunyt hozzátartozónak abban, hogy közelebb kerüljenek az Úrhoz, ha az elhunyt hitt a Teremtőben, de nem sikerült bizonyítania és gyakorolnia a hitét gyümölcseivel (tetteivel).
Fontos! A rokonok imádsággal és jótékonykodással segíthetnek a közel állóknak. Különösen hasznos ezt tenni a halál utáni első 40 napban, amikor a lélek éppen arra készül, hogy megjelenjen Teremtője előtt."
Talán a szláv ortodoxok jobban tudják, miben hisznek!
38. HAZUDSZ!
"Pentru Biserica Ortodoxa nu exista decat doua stari ale sufletului aflat in asteptarea invierii si a Judecatii din urma: Raiul si Iadul. Biserica Ortodoxa exclude posibilitatea existentei unei a treia stari, intermediare, despre care invata Biserica Romano-Catolica, numita Purgatoriu si vazuta ca loc aparte in care sufletul este supus pentru o vreme unui "foc curatitor"."
Lefordítva:
"Az Ortodox Egyház számára NEM LÉTEZIK más, csak két hely/állapot az ítéletre váró lelkek számára: a Mennyország és a Pokol. Az Ortodox egyház KIZÁRJA egy harmadik, köztes állapot létezését, amelyről a Római Katolikus Egyház tanít, amit Purgatóriumnak nevez és külön helynek láttat, ahol a lélek egy ideig "tisztító tűznek" van alávetve."
Talán a Román Ortodox Egyház hivatalos oldala jobban tudja, mint te és a hülye forrásaid!
Hazudtál!
Itt pontosan le van írva az ortodox álláspont: [link]
(ha nem tudsz románul, dobd be egy google fordítóba, még úgy is érthető!)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!