Az ószövetségben szerepel, hogy a zsidók nem ehetnek disznót? És ha igen, a keresztényeknél hogy alakult ki, hogy elkezdtek disznót enni?
Teljesen jogos kérdés. Jézus sem evet disznót ez biztos, de keresztények megeszik.
A magyarázat az hogy keresztények meghamisították Jézus tanítását. Vicc kategória egyébként. Nem is értem egy keresztény miből gondolja hogy ehet disznót mikor Jézus nem ette meg.
#11
Onnan kedves muszlim troll, hogy Jézus maga engedélyezte.
"Senki el ne ítéljen titeket ételért és italért, ünnep, újhold vagy szombat miatt.
Kol 2:16 HUNB
Ha tehát Krisztussal meghaltatok a világ elemei számára, miért terhelitek magatokat olyan kötöttségekkel, amelyek csak az e világ szerint élőkre kötelezők: „Ne nyúlj hozzá, ne ízleld meg, ne is érintsd!” Azokról van itt szó, amik arra valók, hogy elfogyasztva megsemmisüljenek. Ezek csupán emberi parancsok és rendelések. Ezeknek a megtartása a bölcsesség látszatát kelti ugyan a magunk csinálta kegyeskedés, az alázatoskodás és a test sanyargatása által, valójában azonban semmi értéke és haszna nincs, mert öntelt felfuvalkodottsághoz vezet.
Kol 2:20-23 HUNB
Az étel pedig nem változtat Istenhez való viszonyunkon; ha nem eszünk, nem lesz belőle hátrányunk, és ha eszünk, abból sem lesz előnyünk.
1Kor 8:8 HUNB
A hitben erőtlent fogadjátok be, de ne azért, hogy nézeteit bírálgassátok. Az egyik azt hiszi, hogy mindent ehet, az erőtlen pedig zöldségfélét eszik. Aki eszik, ne vesse meg azt, aki nem eszik, aki pedig nem eszik, ne ítélje meg azt, aki eszik, hiszen az Isten befogadta őt.
Róm 14:1-3 HUNB
13-as
Ezek közül az igehelyek közül melyik beszél a tisztátalan állatok fogyasztásáról?
#16
Általában az ételről beszél, minden ételről, a minden ételbe a sertéshús is beletartozik.
"Mert Isten minden teremtménye jó, és semmi sem elvetendő, amit hálaadással vesz magához az ember"
Tehát minden teremtmény, minden állat. Lehet enni disznóhúst.
17-es
Ezen a logikán elindulva, ha az ember is Isten teremtménye, és van húsa is, akkor ehető?
Egyik idézett helyen sem "általában" beszél az ételekről, mindenhol van egy kontextus, amin belül értelmezhető a szöveg. Semmit nem helyes a szövegkörnyezetből kiemelni.
Kol 2:16 Itt "evés és ivás" szerepel az eredeti görögben, nem az elfogyasztott ételek (és italok!) milyensége a kérdés, hanem hogy milyen szent egybegyülekezéseken, közös étkezésen, ünnepnapokon vesznek részt a hívők. Egy kukk nincs tisztátalan állatról.
Kol 2:20-23 Ahogy írja is, itt "emberi parancsok", önkényes aszkétikus előírások a probléma. Ki van zárva, hogy az Örökkévaló rendelését így nevezné az apostol, még akkor sem, ha netán már nem volna érvényben (de érvényben van). Ismét: Egy kukk nincs tisztátalan állatról.
1Kor 8:8 Ez a szakasz konkrétan kimondja, hogy a bálványoknak felajánlott húsok evése vagy tiltása a kérdés. Ismét: Egy kukk nincs tisztátalan állatról.
Róm 14:1-3 Az apostol egyrészt a böjtölés, másrészt a vega étrend elfogadásáról beszél az egész fejezetben. Ismét: Egy kukk nincs tisztátalan állatról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!