Érdekel a tisztítótűz tanítás, hol van?
Arra gondoltam, de még nem olvastam, mert nem vagyok katolikus, hogy mi van akkor, ha a tisztítótűz a saját életünkre értendő, mint a bűntől való tisztulás folyamata Isten által?
Meg tudná valaki mutatni, hogy mely igére támaszkodik ebben a katolikus egyház?
A katekizmust olvasd el, hogy mit ír a tisztítótűzről. Alapvetően az a katolikus hivatalos álláspont.
Kikerestem neked:
I. rész. 2. szakasz. 2. fejezet 12. cikkely. "HISZEM AZ ÖRÖK ÉLETET" alatt van, hogy mit gondolnak. Mennyről, pokolról, tisztítóhelyről...
Idézem, mert nem hosszú: "Akik Isten kegyelmében és barátságában halnak meg, de még nem tökéletesen tiszták, örök üdvösségük felől ugyan biztonságban vannak, de a halál után tisztuláson mennek át, hogy elnyerjék azt a szentséget, melyre szükségük van, hogy a mennyország örömébe beléphessenek.
Az Egyház a választottaknak ezt a végső tisztulását, ami teljesen különbözik a kárhozottak büntetésétől, purgatóriumnak, tisztítóhelynek nevezi. Az Egyház a tisztítóhelyre vonatkozó tanítását főleg a Firenzei és a Trienti Zsinaton fogalmazta meg. Az Egyház hagyománya bizonyos Szentírási helyekre hivatkozva, (Pl. 1Kor 3,15; 1Pt 1,7.) tisztító tűzről beszél:
"Hinnünk kell, hogy bizonyos kisebb bűnök számára az ítélet előtt van egy tisztító tűz, mert az örök Igazság mondja, hogy ha valaki a Szentlélek ellen káromkodik, az »sem ebben, sem az eljövendő világban« (Mt 12,31) nem nyer bocsánatot. E kijelentésből következik, hogy egyes bűnök ebben a világban, mások az eljövendőben bocsáttatnak meg."
Ez a tanítás a halottakért való imádság gyakorlatára is támaszkodik, melyről már a Szentírás beszél: "Azért mutatott be (Makkabeus Júdás) engesztelő áldozatot, hogy megszabaduljanak bűneiktől" (2Mak 12,46). Az Egyház az első időktől kezdve tisztelte a halottak emlékét, könyörgéseket ajánlott föl értük, különösen pedig az eucharisztikus áldozatot, [626] hogy megtisztulva eljussanak Isten boldogító színelátására. Az Egyház ajánlja az alamizsnát, a búcsúkat és a vezeklést is az elhunytakért.
"Segítsük őket és emlékezzünk meg róluk. Ha ugyanis Jób fiai megtisztultak atyjuk áldozata által: (Vö. Jób 1,5.) miért kételkedel abban, hogy a mi áldozati adományaink vigasztalást nyújtanak az elhunytaknak? (...) Ne késlekedjünk tehát segíteni azoknak, akik eltávoztak, és fölajánlani imádságainkat értük.""
"Ez egy helyénvaló meglátás! Mit gondolsz, Szent Ágoston tanításai ma átmennének az egyház szűrőin? Válaszod indokold."
Tanítónénis stílus: "válaszod indokold". :))
Egyébként Szt. Ágoston művei átmennek az egyház szűrőin, mert az egyik legtöbbet idézett egyházatya és a Katolikus Egyház a szentjei között tiszteli, mint egyháztanítót. Nem hiszem, hogy aki a keresztény filozófiát valamennyire ismeri, annak Szt. Ágoston hatását és munkásságát különösképpen be kéne mutatni.
47Az a szolga, aki ismeri ura akaratát, de nem áll készen, hogy akarata szerint járjon el, sok verést kap. 48Aki azonban nem ismeri, s így tesz olyat, amiért büntetést érdemel, csak kevés verést kap. Mert aki sokat kapott, attól sokat követelnek, és akire sokat bíztak, attól annál többet kívánnak.
58Amikor ellenfeleddel a bíróságra tartasz, útközben igyekezzél tőle megszabadulni, nehogy a bíró elé hurcoljon, és a bíró átadjon a poroszlónak, a poroszló meg börtönbe vessen. 59Mondom neked, nem szabadulsz ki, míg az utolsó fillért is meg nem fizeted.”
23A mennyek országa hasonlít a királyhoz, aki el akarta számoltatni szolgáit. 24Amikor elkezdte a számadást, eléje állítottak egyet, aki tízezer talentummal tartozott neki. 25Mivel nem volt miből megfizetnie, megparancsolta, hogy adják el feleségestül, gyerekestül, minden vagyonával együtt, s úgy fizessen. 26A szolga leborult előtte, és úgy kérte: Légy türelemmel irántam, s mindent megfizetek neked! 27Az úr megkönyörült a szolgán, szabadon engedte, s adósságát is elengedte. 28Amikor kiment, a szolga találkozott egy másik szolgával, aki száz dénárral tartozott neki. Megragadta, elkezdte fojtogatni és követelte: Add meg, amivel tartozol! 29A másik szolga leborulva kérte: Légy türelemmel irántam, s mindent visszafizetek neked! 30De ő nem engedett, hanem fogta, börtönbe vetette, míg meg nem fizette tartozását. 31Amikor a többi szolga látta a történteket, igen elszomorodott. Elmentek és jelentették uruknak mind, ami történt. 32Az úr maga elé hívatta, és így szólt hozzá: Te gonosz szolga! Kérésedre minden adósságodat elengedtem. 33Nem kellett volna néked is megkönyörülnöd szolgatársadon, ahogy én megkönyörültem rajtad? – 34Ezzel az úr haragjában átadta a poroszlóknak, míg meg nem fizette mind, amivel tartozott. 35Így tesz mennyei Atyátok is veletek, ha mindegyiktek meg nem bocsát szívből felebarátjának.”
Szia
Van 3 oldal válaszod.
Valójában nincs semmid,mert eddig senki nem írta le hogy ilyen tanítás nincs a bibliában.
"Meg tudná valaki mutatni, hogy mely igére támaszkodik ebben a katolikus egyház?"
Senki nem tudja megmutatni - nincs ilyen ige hely.
Hogy még is miért hisznek benne?
Arra jó a 3 oldal magyarázat.
Szerény véleményem hogy az ilyen hívőknek igényük van arra hogy mások szenvedjenek.
Egy hitgy beszélgettem és szó szerint látszott rajta hogy élvezi a pokol témáját - fura volt látni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!