Jehova tanúi! Mit gondoltok erről a megbízható és szakértői linkről ami bizonyítja a mennyet és a poklot, és a halál utáni életet? Mármint persze nem tudományosan bizonyítja, míg valaki félreérti.
Istennel nem összeegyeztethető. Nincs bibliai alapja.
Isten senkit nem teremtett halhatatlannak, még az angyalokat sem, Ez jól kitűnik az első emberpár, és sátán lázadásából.
A halhatatlanság, nem egyenlő az örök élettel. Halhatatlanságot elsőként a fia kaptam meg, De Ő is a feltámadása után, mikor visszatért az eredeti életközegébe, életformájába. Illetve azok kapnak halhatatlanságot a Biblia alapján Jézus szavai szerint, akikkel szövetséget kötött a királyságára, valamint kitartottak mellette a próbáikban az életük végéig hűségben Jézushoz hasonlóan, a keresztény élet minden területén. Az Ő életük, mivel alaposan bizonyították az Istenhez való hűségüket Jézushoz hasonlóan, önfenntartóvá válik ami azt jelenti, hogy az életük nem függ Istentől.
A Többiek számára az örök élet pedig addig tart, amig összhangban élnek Isten vezetésével, törvényeivel. Ez tarthat örökké, a személyen múlik.
Ádámnak is ettől függött az élete, nem volt halhatatlan. Illetve Sátánnak is vége lesz, az életben semmilyen része nem lehet az ítélet után.
Ha Isten halhatatlan élőlényeket hozott volna létre, akkor az élőlény nem lesz az élettől megfosztva, ha rosszat tesz. Akkor nem létezik büntetés, bárki szabadon bűnözhetne a végtelenségig.
A lélek, vagy is egy élőlény, nem halhatatlan, mivel Isten szavai alapján képes vétkezni, és akkor ha vétkezik, bizony meghal. Az az elveszti az élethez való jogát.
A "tűzben való" kínzásról pedig annyit, hogy Isten soha nem alkalmazott ilyen büntetést, semmilyen élettel szemben. Ilyet a földön élő emberek közül némely Népek, emberek alkalmaztak, pl, amikor élve dobtak tűzbe áldozatokat az "isteneiknek", amit mélyen elitélt, és felszólította a népét is, hogy semmilyen ilyen szokást ne vegyenek át, más egyéb szokással együtt.
Az Izraeliták idejében, egy halottat csak a halála után lehetett elégetni, amivel azt jelezte, hogy méltatlan a tisztes temetésre.
Soha nem alkalmazott tűzet a kivégzésekre, még felakasztani is csak a halála után lehetett egy embert.
Isten még a halálban sem gyönyörködik, ha valakinek ezt a büntetést szabja ki, inkább szeretné ha élne, örökké.
Király, ha én nem lennék hívő, akkor bármit csinálhatok, mert úgysem kapok semmi büntetést a halál után!
[link] egyáltalán elolvastad a linket, és értelmezed a bibliai szövegeket is?
"Kár tagadni a poklot,"
Kedves Luci.
A Biblia eredeti szövegében, a Héber seol, vagy a Görög Hádész szerepel. A pokol kifejezés egy magyar sajátos fordítás, amivel ezt a két kifejezést helyettesítette a fordító.
A Seol a görög hádesz szó héber megfelelője, amely a sír szóval lett visszaadva, ahova a halottat temetik.
A sir pedig azt a helyet jelöli, ahova a halott kerül, lehet valakinek a tenger a sírja, ha oda veszett az élete.
A seol az ószövetségi időkben csupán a halottak nyugvóhelyére utalt, nem egy olyan helyre, ahol a "rosszakat" kínozzák.
A The Encyclopedia Americana (1956, XIV. köt. 81. o.) ezt irja:
„Sok zűrzavart és félreértést okoztak a Biblia korai fordítói azzal, hogy a héber seol, valamint a görög hádesz és gyehenna szavakat rendszeresen a pokol szóval fordították.
Tedd fel magadnak a Kérdést: Összeegyeztethető Isten személyiségével a gonoszok örökké tartó gyötrése?
Olvasd el:(Jeremiás 7:31) 31 Fölépítették a Tófet magaslatait, amely a Hinnom fiának völgyében van, hogy elégessék fiaikat és lányaikat, amit nem parancsoltam, és ami soha fel sem ötlött a szívemben.«
A hitehagyott Izraeliták ilyet Tettek, és Isten úgy nyilatkozott, hogy még a szívében sem ötlött fel ilyen gyalázat. Ezért megbüntette Őket, és azokat a népeket is, akik élve égették el vagy meg az embereket.
Jézus amikor a Gyehenna tüzét említi, a tűz általi teljes megsemmisülésre utal, és nem arra, hogy élőlényeket kínozzon Isten akármilyen formában.
Ezért az a halál ami a tűzzel kapcsolatos, az azt jelenti, hogy nem méltó a feltámadásra, igy semmikor soha nem élhet, nem kapja vissza az élet ajándékát.
A tartarosz nem ugyanaz, mint a héberül seolnak vagy a görögül hádesznek nevezett hely. S ezt a kifejezést más népek és vallásokban alkalmazták, Isten népe körében soha nem jelentette azt, amit most gondolnak erről.
Kedves Kérdező:
"úgysem kapok semmi büntetést a halál után!"
Ha neked az élet ennyit ér, akkor Te értéktelennek tartod az Istentől kapott ajándékot, amit rossz célra használsz.
Vajon, ha Te valakinek adnál egy nagyon drága ajándékot, és azt látod, hogy nem a rendeltetése szerint használod, és kárt teszel abban, és másokban is, mit gondolsz?
Örök időkön át tűzzel kínoznád, vagy az ajándékot vennéd el Tőle?
" Istentől származunk, Istenhez megyünk vissza."
Az első része igaz, a második része viszont nem. Istenhez csak az tér vissza, aki fentről érkezett, és ezt kizárólag Jézus mondhatta el.
Az ember nem az égből jött, és nem is tér vissza oda.
az ember földi rendeltetésű, ebben a közegben lett életre keltve, és a halálakor annak a közegnek az elmeire bomlik, ahonnan jött.
(János 8:23) 23 Így folytatta: „Ti innen a földről vagytok, én pedig felülről vagyok. Ti ebből a világból vagytok, én nem ebből a világból vagyok.
Az ember nem égi világból való. Ezért vissza tér a földbe, ahogy Ádámnak megmondta. Ádám nincs sehol, elvesztette az élethez való jogát, lehetőségét, és soha nem kaphat új lehetőséget.
ahogy az állatok sem az égből jöttek, az Ember sem, ugyan az az életük forrása, és nincs felettébb érdeme az embereknek az állatoknál, ha meghal.
(Prédikátor 3:18–20) . . .. 19 Mert az emberek fiainak vége hasonló az állatoknak végéhez, egyenlő végük van. Amint meghal az egyik, úgy meghal a másik is; egy szellemük van mindegyiküknek, úgyhogy nem áll felette az ember az állatnak, hisz minden hiábavalóság. 20 Mindegyik egy helyre megy; mindegyik a porból lett, és mindegyik a porba tér vissza.
Az ember semmit sem kap a születésekor, ami különbbé tenné őt a halála után az állatoknál.
Azt a Lehetőséget, hogy újra élhet, Jézus megváltó halála adhatja meg, ha méltó Rá és nem vissza él ezzel.
Az ember csak annyiban különbözik az állattól, hogy "Isten hasonlatosságára" lett létrehozva, vagy is vannak olyan lehetőségei, tulajdonságai, ami Istennek is, de az állat nem rendelkezik ezzel. És az életüket illetően sem tervezte örökre, az emberkét igen.
"még mindig hiszek a tüzes/hideg pokolban"
Egyéni szuverén döntésed, hogy miben hiszel, Isten szabad akaratot adott.
Ettől Ő sem akar megfosztani.
Azonban Isten eszébe, és szívébe még csak fel sem merült, hogy ilyet tegyen azzal az ajándékkal, amit ad. Ha nem értékeled az életet, és nem vagy hálás érte, akkor azt veszi el. Nem fogja kínzásra használni, ahhoz túl értékes.
Vajon ennyit érne Istennél az élet?
Azt az általad belinkelt írás, egy valamit kihagyott a magyarázatából, ami által tévessé válik a gondolata.
A Tüzes tóba a halál és a pokol is be lesz dobva. Csak hogy ezek nem élőlények, hanem fogalmak. Ezért sem lehet szó szerint értelmezni, hogy ez egy kin hely.
(Jelenések 20:13–15) . . .. 14 A halált és a sírt pedig a tűz tavába dobták. Ez jelenti a második halált: a tűz tava. 15 Továbbá azt is a tűz tavába dobták, akit nem találtak beírva az élet könyvébe.
Ha valaki nincs az élők könyvébe be írva, az azt jelenti, hogy nem él.
A Tűz a teljes megsemmisülését jelenti, ami megszűnését jelenti akár fogalomnak akár élőnek.
Isten megszünteti a halált, nem lesz többé halál.
(Jelenések 21:3, 4) . . .: „Isten sátora az emberekkel van, és ő velük fog lakni, ők pedig a népe lesznek, és maga Isten lesz velük. 4 És letöröl minden könnyet a szemükről, és nem lesz többé halál, sem kesergés, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé. A korábbi dolgok elmúltak.”
A Sátor egy fajta védelmet jelent. Ezt az embereknek ígéri, az emberek pedig a földön élnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!