Az apostolok gyakorolták-e a rozsafűzért,ha igen hogyan?
Kérdező, nem próbálnád ki egyszer a rózsafüzért? Nem kell belőle szokást csinálni, és semmi olyat nem kell mondanod közben, ami a hiteddel szembemegy, csak magát a gyakorlatot. Egyszer. Úgy, hogy minden egyes imánál végiggondolod, hogy miről szól a szöveg. Nem reflexszerűen mondani, hanem átgondolással. Azt belátod, hogy ettől bajod nem lesz, és olyat nem tennél, ami a Biblia tanításával szögegyenest ellentmond.
Ha tényleg nem jön be, akkor legalább egy személyes véleményt alkothatsz róla, és nem csak az alapján ítélheted meg, amit máshol olvastál róla. Belehalni nem fogsz, és ha valóban hiszel, attól sem kell tartanod, hogy ez eltávolítana Istentől. Nem kockáztatsz semmit, max egy órát az életedből, de annyit meg ígyis-úgyis el-elpocsékol az ember.
"De az ilyen lényegtelen gyakorlatok kiszoritják Istent az imádatbol"
Neked a Miatyánk lényegtelen? 😳
"és a 24 orábol kevesebb idő jut a tiszta imádatra."
Ha a Miatyánk neked lényegtelen, akkor inkább nem is akarom tudni, hogy számodra mi a tiszta imádat. Bár azért nyugodtan leírhatod, hogy még inkább bizonyítsd, hogy a sátán fattya vagy.
"Mondjuk ezt te nemérted,mert a rutin ima reflexből jön nem azt mondja ami a szívében van hanem egy olyan ismételgetés mint amikor az elme is elkalandozik."
Soha életemben nem mondtam rózsafűzért, mivel nem vagyok katolikus, te ostoba. Csak épp vettem a fáradságot utánanézni, hogy mit szidsz már megint. A Miatyánkot viszont szoktam imádkozni, veled ellentétben. De inkább kiírom külön kérdésbe, hogy a jehovistáknak ugyan mi a bajuk már a Miatyánkkal is? Ha már annyira Jézust majmolók vagytok állítólag. Te szégyentelen.
Katolikus testvérek!
Nagyon gyerekesnek tartom, hogy mindenkit azonnal katolikusellenesnek tituláltok, aki a felszínes imádságokkal szemben az őszinte, saját szavainkkal megfogalmazott imát preferálja.
Egy két perces, őszinte, szívből jövő ima, amit a saját szavaimmal fogalmazok meg, sokkal többet ér, mint az, hogy tapogassak egy göngyfüzért, és betanult szöveget hajkurásszak hosszú perceken keresztül.
Ez nem katolikusellenesség. Ez szimplán arról szól, hogy vannak, akik személyes beszelgetést szeretnének Istennel, nem pedig egy betanult szöveget ismételgetni teljesen értelmetlenül.
75. Mar meddig állitod,hogy valaki megveti a Miatyánk mintaimát amit Jézus mondott.
Ő mintát adott az imádkozásra megadta az ima gerincet.Jézus azt mondta"így imádkozzatok",megadta az imánk alapját ami azt is jelenti,hogy használhatjuk az Ő szavait is,de közben az imát fel kell őltöztessük a saját szavainkal az alkalomnak megfelelően is annélkül,hogy belekeverednénk egy hami imádatban,hamis isteneknek szóló imákban.
Mit jelenthet az alkalomnak megfelelő ima pld.ha egy közeli szerettünk halála,összejövetelel kapcsolatos ima stb.de itt is Isten a főszerepben,mindhogy Jézus is elsőként az Atyához szólt"szenteltessék meg a te neved".
Pld.amikor mondjak a rozsafüzér sürü edejében hogy"elefánt csonttorony irgalmazz mi nekünk".ez milyen istenhez milyen alkalomhoz,és milyen szívből szól,mit ért az ember ez alatt.
NEM! Ilyet katolikusok nem mondanak!
Elefántcsonttorony könyörögj érettünk! - ezt mondják.
És pont nem Irgalmazz nekünk, de ez amúgy is a lorétói litánia, nem a rózsafüzér.
De hatalmas különbség, ugyanis az Irgalmazz nekünk-öt csakis Isten megszólításánál mondjuk, minden másnál Könyörögj érettünk-öt, éppen azért, mert egyetlen katolikus sem kér irgalmat mástól, csakis Istentől.
Az Elefántcsonttorony természetesen Mária.
44."Istennek képzeled magad,hogy ennyire tudod,hogy milyen ima mennyit ér?"
Nagyon sajnállak ennyire kevès vagy,hógy nem tudod az ima minőséget,az ilyen ember ,hogy imádkozhat,hat csak betanult imát azt sem elemezve csak úgy reflexből imádkozol amit a Szentháromság meghatározott.Saját szavaid nincsenek az imában?Az ismételgetés csak amolyan rajtadkivüli bemagolt valami,ami ha mar bemagolt ismételgetés akkor nem szívből jön.Saját szavaddal saját gondolatoddal,alkalmaidhoz megfelelő,elmebeli ellemzéssel törtènik,nem olvasó morzsolgatással ami azt jelenti,hogy az elméd esetleg a szavannába Jar.
"amit a Szentháromság meghatározott"
Ebben mondjuk igazad van. A Miatyánk imát Jézus tanította, Erzsébet asszony a Szentlélek által prófétált, Gábriel angyal pedig az Atya üzenetét vitte Máriának. Ezzel össze is állt a rózsafüzér.
Te pedig egyszerre tagadod meg Jézust, a Szentlelket és az Atyát is, mert semmibe veszed Őket, semmibe veszed a szavaikat.
De majd érted is imádkozunk rózsafüzért, hogy megtérj ebből a gonosz állapotodból.
Ha egy ember nem tud a saját szavaival Istennel komunikálni a saját dolgait elmondani neki azt jelenti,hogy nem róla szól és nem töle jön.Más mondja meg és attól jön aki megfogalmazta.Ez egy diktátum.
Matt.6,6"Te azonban,amikor imádkozol,menj be a szobádba, ès zárt ajtók mögött imádkozz Atyádhoz,akit senki sem lát.Akkor Atyad aki titokban néz,megjutalmaz tèged".
Mégis valaki fekszik a kórházban és az imája nincs meghallgatva mert nincs ki díktálja,nincs ki megfogalmazza az imáját?
Mindenki mindenütt imádkozhat(és igy is kell)a saját szavaival,anèlkül,hogy meghatározott helyen egy meghatározott imát mondjon,ő azt kell megköszönje és kérje ami a személyét illeti,nem amit diktálnak.
Mégis a saját imámhoz nincs jogom ami az én hálaadásomat jogomat illeti,ha Jézus ezt tanácsolta,és ez az én személyes ügyem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!