Az apostolok gyakorolták-e a rozsafűzért,ha igen hogyan?
45# Máté 6, 9: 9Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved,
Tehát Jézus azt mondta. Te meg mást mondasz. Kinek higgyünk? Neked, vagy a Megváltónak?
#46
Jézus nem memoriternek szánta a Miatyánkat. A Miatyánk egy imaMINTA.
Nem kell azt senkinek sem szóról szóra bemagolni, hanem azokat az elemeket tartalmazza, amit egy jó imának tartalmaznia kell: Isten hatalmának, szentségének elismerése, dicsérete, az Isten országa iránti vágyakozás, szükségleteink betöltése, stb.
És ismét jön a kérdés, kinek kell hinni? Jézusnak vagy neked: Jézus azt mondja így imádkozzatok. Te azt mondod, hogy ezt nem kell komolyan venni, egész másképp értette.
Hát nem tudom ki hogy van vele, de nekem a Megváltó szava azért többet ér.
#46 akkor végülis nem probléma, ha a Miatyánkot mondjuk, hiszen egy jó minta az imára.
Pont az az előnye a memoriterszerű használatának, hogy rögzíti és megerősíti a helyes mintázatot, ami által helyesen tudunk közeledni Istenhez a gondolatainkkal. Amikor nem a Miatyánkot mondjuk, akkor is tudjuk a mintázatát követni. Szóval szerintem egyetértünk.
"A Miatyánk egy imaMINTA"
NEM IGAZ, hogy a Miatyánk egy mintima.
1. Sehol sincs benne a Bibliában, az egy "mintaima". Ezt csak az antikatolikusok (pl. adventisták) térjesztik.
2. Az ősi hívek naponta háromszor elimádkozták a Miatyánkot, ezt bizonyítja az egyik legősibb keresztény dokumentum a Didakhé is:
"ne imádkozzatok úgy, mint a képmutatók, hanem úgy, ahogyan az Úr parancsolta evangéliumában, így imádkozzatok:
"Mi Atyánk, ki vagy a mennyben, szenteltessék meg neved, jöjjön el országod, akaratod legyen meg a földön, mint megvan a mennyben; mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma, engedd el adósságunkat, amilyen mértékben mi is elengedjük azoknak, akik nekünk adósak, és ne vígy minket kísértésbe, hanem szabadíts meg minket a gonosztól. Mert tiéd a hatalom és a dicsőség mindörökké!"
Naponta háromszor IMÁDKOZZATOk ÍGY." (Didakhé 8,2-3)
Tehát sem a Biblia sem az ősi keresztények nem tanították azt, hogy a Miatyánkot egy mintaima.
Nem az. A Miatyánk = mintaima egy hamis tanítás.
"És ismét jön a kérdés, kinek kell hinni? Jézusnak vagy neked: Jézus azt mondja így imádkozzatok."
Én ugyanezt mondom.
"Pont az az előnye a memoriterszerű használatának, hogy rögzíti és megerősíti a helyes mintázatot"
A memoriterszerű használata egy berögzült formalitást okoz, és amikor már nagyon sokszor elmondtad, már korántsem szívből szól az az ima, hanem csak a szertartás rendjéért mormolod. Isten nem arra kíváncsi, hogy milyen szépen be tudjuk magolni az imát. Isten a szívünket akarja, nem a memóriánkat.
"Amikor nem a Miatyánkot mondjuk, akkor is tudjuk a mintázatát követni. Szóval szerintem egyetértünk."
Ebben teljes mértékben, ez a lényege annak, amit írtam.
"NEM IGAZ, hogy a Miatyánk egy mintima"
Akkor mi?
"Sehol sincs benne a Bibliában, az egy "mintaima"."
Benne van, hogy "eképpen" vagy "így" (fordítástól függően). Egyik kifejezés sem jelenti azt, hogy szóról szóra magold be, és mondd el egymás után rengetegszer. Ennek semmi értelme. Annak van értelme, ha kiöntöd a szíved az Úrnak.
"Az ősi hívek naponta háromszor elimádkozták a Miatyánkot, ezt bizonyítja az egyik legősibb keresztény dokumentum a Didakhé is"
Nekem az apostolok és az ő közösségük számít őskereszténységnek. Semmi más. A másik dolog meg az, hogy Jézus nem mondta egy szóval sem, hogy ezt bárkinek naponta x3 el kellene mondani.
"A Miatyánk = mintaima egy hamis tanítás."
Akkor definiáld, hogy mégis mi ez, ha nem imaminta.
#54
"Benne van, hogy "eképpen" vagy "így" (fordítástól függően). Egyik kifejezés sem jelenti azt, hogy szóról szóra magold be, és mondd el egymás után rengetegszer"
>Ez egy nagyon erőltetett magyarázat, ugyanis ha Jézus azt akarta közölni, hogy az egy mintaima, akkor azt egyértelműen is elmondhatta volna.
Másrészt a zsidóktól nem állt távol a bemagolt ima. A zsoltárok könyvében lévő imádságokat énekelték, sőt Jézus a kereszten el is imádkozta a 22. zsoltárt, szóval ő is "bemagolta".
"Nekem az apostolok és az ő közösségük számít őskereszténységnek"
Akkor olvasss kicsit többet a Didakhé-ról. Az egyik forrás ezt írja:
"Διδαχή των Δώδεκα Αποστόλων - A tizenkét apostol tanítása, röviden Didakhé. A hagyomány szerint a Kr. u. 50. körül Jeruzsálemben megtartott Apostoli Zsinaton hozták meg az apostolok azokat a döntéseket, melyeket a Didakhében rögzítettek, ez az Egyház első írott szabálygyűjteménye. A zsinati döntéseket azonban csak később jegyezték le, talán már Kr. u. 70. körül, de nem később Kr. u. 120-nál. Ez a szabálygyűjtemény tehát egykorú az Újszövetség későbbi keltezésű könyveivel, vagy legalábbis nem sokkal fiatalabb náluk."
Vagyis a Didakhé az apostoli közösség szabálygyűjteménye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!