Hogyan magyarázzák a zsidók, hogy az ember teremtésekor az szerepel (az eredeti héber szövegben is), hogy “alkossUNK embert a saját képmásUNKra”?
Mi az oka a többes-számnak?
Nem vallástörténeti válaszok érdekelnek, miszerint “többistenhit-eredetű a judaizmus”, engem a vallásmagyarázat érdekel! (Nem a keresztény, az egyértelműen a Szentháromság jeleit fedezi fel benne. Engem a ZSIDÓSÁG magyarázata érdekel!
10-es
es mindezt a sok okorseget amit leirtal a hibas latin forditasu karoli biblabol nezted ki vagy direkt a jehovista szektasok irasabol??!!
a heber szoveg irja "elohim" vagy egyes szam elso szemelyben Elohay!!
Egyrészt semmi nem ökörség abbol amit irtam..., nyugodtan felveheted a kapcsolatot mind Oberlander Baruch-hal, mind Köves Slomóval, vagy bármely szabadon választott magyar rabbival, akár nem is az EMIH-ből.
Egy percig sem mondtam, hogy Isten nem Elohim, mert az. A Tóra rendszerint Elohimnak (אלהים) írja vagy a tetragrammatont (yud he vav he) használja rá. Általában a beavatkozó kemény itélkező Isteni cselekedetekkor (ide tartozik a végtelen semmi véges valamivé korlátozása is, a teremtés) az Elohim nevet hasznalja (többes számban bírák), mig a törődőbb passzusoknál főképp a tetragrammatont.
Erre igaz a pluralis exelentiae, miszerint az ősi héber többes számú főnévvel egyes szamu igei szemelyraggal nagyságot fejez ki. Ugyanez van a “behem” szóval (szörnyeteg). A többes száma behemoth, (azert -oth mert az a femininum tobbes, az -im a masculinum, a behem szó nőnemű tőbbes számú alakot vonz), ha az ige mogotte tobbes szamu, akkor szörnyetegeket jelent, de ha behemoth utan egyes szamu ige van, akkor csak pluralis exelentiae, es “the Great monster” az amirol beszelunk. Behemoth-bol egy van, a legnagyobb. Vicces hogy a tobbes szammal pont az egyetlenségét emeli ki.
Az ember teremtése pont olyan amikor mindkettő nevet hasznalja a Tóra, יי אלהים, persze két yuddal jelolve a tetragrammatont, a Tórában kiírják de azt a szót én sem vetem feleslegesen papírra vagy fórumba.
Ostoba baromsagot irtal ide goveret es ezt barmelyik rabbi elott VALLALOM, kezdve a nyelvtani hibakkal, atirt mondattal ami nem is az ember teremtesekor hanem a vilag teremtesekor hangzott el.
Koszonom szepen a “Karoli forditas” felhozatalát, nekem nincs szuksegem fordításra, amikor héberül tanultam kiskoromban bár a Károlit vettük alapul, a kardinális félrefordítások eredeti héber szövegét fejből megtanultuk, hogy amíg komplex tórikus héber ismeretek nincsenek, addig is képesek legyünk ezekre odafigyelni.
Nem ertem hogy ha heber felhasznaloneved van es lathatoan tudogatsz is ezt azt (inkabb szavakat kifejezeseket heberul), miert kell belekotni abba aki viszont jobban tud ahelyett hogy megtanuld.
A jehova tanuit kikerem magamnak. “Kő-zsidó” vagyok és nem tanultam más teológiát.
NINCSEN TOBBES SZAM!!
CSAK a rossz kereszteny forditasban!!
heberul egyes szam 3-ik szemelyben,; "bereshit bara 'H h'asamajim v'et h'arets"= alkota az UR az egetes a foldet!
-(a Torah legelso sora kinyilatkoztatasa)-
rd katin betukkel "j" vel es nem "y"-nal;mivel az ivritben nincs es sose volt olyan betu!
te kis kehovista! te ugy vagy "zsido" ahogy en mosliman hadzs::!! sehogy!!
Az elso mondatban nincs is tobbes szam, nem is irtam olyat!
Az EMBER teremteserol (“alkotasarol” pontosabban) beszeltunk az elobb, abban pedig, bocs, de van.
abban sincsen!!
bereshit bara EL.. h'Adon-(es nem adam! a szo addonn nun final-ra vegzodik)
egyes szam harmadik szemely "az UR alkota embert"
ne vitatkozz en dr professzor schoner-nel tanultam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!