A katolikusok hogyan egyeztetik össze ezt Szűz Mária imádatával? (4. és 5. vers. "Ne borulj le ilyen képek előtt és ne tiszteld őket")
"Ott van a kép alá írva, hogy a pápa első imája Szűz Máriához. Ez egy katolikus oldal. Most akkor imádkozik hozzá, vagy sem?"
Abban igazad van, hogy összevissza használjuk a szavakat. De valójában nem imádásról van szó, hanem könyörgésről, ha valaki rákérdez, kiderül. Fogd fel ezt úgy, mint más esetekben is, amikor nem pont arra gondolunk, mint amit mondunk, egyszerűen mert ilyen a nyelv. Pl. amikor azt mondjuk egy kisgyerekre, hogy "Meg kell zabálni, olyan aranyos!", akkor nem kell mindjárt a gyermekvédelemhez rohanni kiskorú bántalmazásának gyanúja miatt. :)
"Ha Mária a mennyben van, akkor ő sincs benne, tehát teljesen értelmetlen hozzá beszélni bárkinek is, aki térben és időben van a fizikai világban."
Jó, hát ezzel az erővel Istennel sincs értelme beszélni... De itt most katolikusokról van szó, akik hisznek Istenben is, meg abban is, hogy Mária már Istennél van, a mennyben, tehát mindkettőjükkel lehet kommunikálni. (Nem térben és időben - pl. úgy, hogy meghívjuk magunkhoz egy kávéra kedden délután 4-re -, hanem máshogy.)
"Egyedül a katolikus felekezetben szokás meghalt embereket szentnek kikiáltani"
"... nemcsak a katolikusok imádkoznak hozzájuk. Az összes történelmi keresztény egyház (katolikus, keleti orthodox, örmények, koptok, stb.) kivéve a protestánsokat."
31-es: „A térdeplő egy bútordarab, amit oda raknak, ahova épp sikerül. Ha nincs hely máshol, lehet, hogy egy üres sarokban állomásozik. Ebből az következik, hogy a katolikusok imádják a csupasz falakat? :D”
Hát persze, a térdeplő csak egy bútordarab, és egészen véletlenül kerül a szobrok elé, és a hívek egészen véletlenül térdelnek rá a szobrok előtt, és egészen véletlenül imádkoznak épen ahhoz, akit a szobor ábrázol.
Értem én, hogy próbálod védeni a védhetetlent, de ez így elég vicces.
33-as: „Akkor fényképezni is tilos? A festészetet, szobrászatot dobjuk ki az ablakon?”
Nem tilos egyik sem, nem kell kidobni ezeket. Nem a képek, szobrok készítése tilos, hanem azok szakrális célra való felhasználása: a leborulás előttük, gyertyagyújtás előttük, az imádkozás előttük, mágikus erők tulajdonítása nekik, stb.
37-es: „"Csinálj két Kerubot is aranyból, vert aranyból csináld azokat a fedélnek két végére. Az egyik Kerubot csináld az egyik végére innen, a másik Kerubot a másik végére onnan: a fedélből csináljátok ki a Kerubokat annak két végén. A Kerubok pedig terjesszék ki szárnyaikat fölfelé, betakarva szárnyaikkal a fedelet; arcaik egymás felé legyenek; a Kerubok arcai a fedél felé forduljanak." „
A Frigyláda kerubjait nem tisztelte senki, nem előtte borultak le. Sőt, ha ismered a Bibliát, biztos tudod, hogy minden Istenábrázolás Isten haragját váltotta ki.
"és egészen véletlenül imádkoznak épen ahhoz, akit a szobor ábrázol"
Honnan tudod, hogy épp kihez imádkoznak?
A misének van olyan része, amikor letérdelünk. Ilyenkor az, akinek nem jutott ülőhely, simán lehet, hogy egy olyan térdeplőre térdel, ami egy szobor vagy festmény előtt van, főleg, ha fáj a térde. Ebből nem következik, hogy nem Istenhez imádkozik közben. Egyszerűen ott a térdeplő, hát ott használja, nem kezdi el átrendezni a terepet a mise kellős közepén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!