Mi az az Oltáriszentség gyakorlatilag és miért imádják?
"és Pál apostol szerint átkok."
Nem Pál szerint... Szerintetek.
Kedves előző,
Ha tudsz mutatni igehelyet arra, hogy Pálék ezt tanították, hogy az úrvacsorai kenyeret imádás illeti, felemelték, nap alakú tartóba helyeztek egy darabot belőle (sőt még hónapokig-egy évig tárolták, hadd penészedjen), akkor elfogadom, hogy igazad van.
Ha viszont a történelem terméke ez a dogma, és nevetséges tanítás - mint annyi más katolikus tévtanítás, hamis dogma - akkor csak átok lehet Pál tanítása alapján.
Nem véletlen, hogy sok katolikus beír, hogy lefelé megy az élete, szerencsétlen, nem sikerül neki semmi, úgy érzi átok alatt van!:
atkozott-lennek-van-aki-annak-szuletik-miert-mit-tehet-ez-ellen:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__..
"
Római katolikus vallású vagyok, és igyekszem is hitéletet élni... gyerekkoromtól kezdve egy nyomorult balfék vagyok. Nem kívánt gyerek vagyok...
"
Ezek nem véletlenek, Pál apostol előre figyelmeztetett erre! De valaki szereti az átkot, felveszi mint egy ruhát. Ilyen ember is van. A gyermekei is ilyenek lesznek.:(
Én nem kívánom, hogy a katolikusok átok alatt legyenek, kívánom, hogy megszabaduljanak, de annak a feltétele a hamis tanítások, vallási gyakorlatokból való kijövetel.
Milyen átok? Miről beszéltek ti???
ha az ember naponta imádkozik és vasárnap misét hallgat, meg magához veszi Krisztus testét, akkor remélem, nincs rajta átok vagy most hogy van ez???
Vagy új vallást kellene alapítani?
@ "A Bibliában NEM imádták az úrvacsora folyamán elfogyasztott kenyeret a keresztények."
A helyzet az, hogy olyan sok úrvacsora leírásunk nincs a Bibliában. Ami kevés van, az mind egyértelmű: Jézus Krisztus testét és vérét veszik magukhoz:
"Én ugyanis az Úrtól kaptam, amit közöltem is veletek: Urunk Jézus elárulásának éjszakáján fogta a kenyeret, hálát adott, megtörte, és így szólt: Vegyétek és egyétek, ez az én testem értetek. ... Ugyanígy vacsora után fogta a kelyhet, és így szólt: Ez a kehely az új szövetség az én véremben. ... Ezért aki méltatlanul eszi a kenyeret vagy issza az Úr kelyhét, az Úr teste és vére ellen vét. Tehát vizsgálja meg magát mindenki, s csak úgy egyék a kenyérből és igyék a kehelyből, mert aki csak eszik és iszik anélkül, hogy megkülönböztetné az (Úr) testét, saját ítéletét eszi és issza." (1Kor 11,23-29)
A Biblia valóban nem írja konkrétan, hogy az úrvacsora alatt imádták volna Krisztust, de hát ha Krisztus Isten, akkor minden megjelenési formájában imádható és imádandó. Ha létezik olyan kenyér, amely képes örök életet adni, akkor szerintem nagyon hülye, aki nem imádja azt. Márpedig ha hihetünk Jézusnak, akkor az ő teste pontosan ilyen kenyér.
@ "Nem rakták nap-szerű, aranyozott tartóba sem. Ezek római katolikus újítások, és Pál apostol szerint átkok."
Valóban nem rakták, s ez valóban újítás. Az Oltáriszentség úrvacsorán kívüli imádása nem annyira régi szokás a katolikus egyházban sem. Mindazonáltal ha a manna, amit a zsidók ettek a pusztában, méltó volt arra, hogy az aranyozott frigyládába mint bizonyságot hordozzák, akkor az Élet kenyere is méltó arra, hogy aranyozott tartóba körbehordozzák és mutogassák. A katolikus egyház eme újítása egyáltalán nem ellentétes a Biblia szellemével, aki ezt állítja soha nem olvasott Bibliát.
"Bizony, bizony, mondom nektek, nem Mózes adta nektek a mennyei kenyeret, hanem az én Atyám adja nektek az igazi mennyei kenyeret." (Jn 6,32)
@ "Ha viszont a történelem terméke ez a dogma, és nevetséges tanítás - mint annyi más katolikus tévtanítás, hamis dogma - akkor csak átok lehet Pál tanítása alapján."
Volt egy hitgyülisszerű ismerősöm, aki hasonlókat mondogatott: a katolikusok átkozottak, ő pedig fürdik az áldásban. Aztán halálos baleset érte az egyik fiát, azóta csendesebb. Szerintem legyél óvatosabb, hogy ki miért átkozott, nehogy valamelyik esetleges téveszméd miatt te is az legyél.
@ "Azt állítják a kenyér Jézus teste a bor Jézus vére, amit megesznek, megisznak. Ez pedig kannibalizmus."
Igen, aki emberi testet eszik és emberi vért iszik, az kannibalizmus. Ezen botránkoznak Jézus hallgatói is:
"Erre vita támadt a zsidók közt: Hogy adhatja ez a testét eledelül? ... Tanítványai közül, akik ezeket hallották, többen azt mondták: Kemény beszéd. Ki hallgatja?" (Jn 6,52-60)
Mégis van egy kis csöppnyi különbség a kannibalizmus és a Jézus által elrendelt megemlékezés között. Jézus testét és vérét nem a maga eredeti borzalmas valóságában, hanem a kenyér és bor titokzatos színeiben fogyasztjuk. Ez egy ilyen rejtelmes kulturált kannibalizmus.
@ "de jéZus "újra feláldozását", a miseálozatot sehol nem kérte Isten, ez eretnekség, téves tanítás, ami átkot borít római katolikusok tömegeire."
A helyzet az, hogy mi nem áldozzuk fel újra Krisztust. Krisztus egyetlen egyszer áldozta fel magát az emberiségért. Mi Krisztus egyszeri keresztáldozatát újból és újból megjelenítjük. A miseáldozat nem egy másik áldozat, nem egy új áldozat, hanem Krisztus egyszeri áldozata. Ama kenyér és ama bor Krisztus kereszten odaadott teste és vére, ugyanaz a test és ugyanaz a vér. Olyan ez, mintha lenne egy időgépünk s elmehetnénk a Golgotára, s fognánk Krisztus testét és véré és odaraknánk az oltárra. A különbség csak annyi, hogy Krisztus teste és vére nem az eredeti borzalmas valóságában van jelen, hanem a kenyér és a bor szelíd és ehető színeiben.
Mi Krisztust nem feláldozzuk, hanem csak áldozzuk bűneinkért cserébe. A feláldozás ugyanis azt jelenti, hogy lemondani valamiről, áldozni meg azt, hogy valamit odaadunk, valamivel fizetünk. Mi nem lemondunk Krisztusról, hanem Krisztus egyszeri önfeláldozását adjuk Istennek bűneinkért cserébe. Tehát nem Krisztus áldozza fel magát sokszor, hanem mi áldozzunk sokszor, amikor újból és újból Krisztus egyszeri áldozatával fizetünk, mert másunk nincsen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!