Miért kell megtanulni ennyi évszámot?
Annyira nem értem. A fontosabb évszámokat még értem, de amikor részletesen vesszük a francia forradalom egyes csatáit napra pontosan, annyira elegem van belőle. Kinek van ebből bármi haszna? Hogyan fejlesztené ez az intelligenciámat? Sehogy. A memóriámat talán, de a kettő általában nem jár együtt. Azt mondják, az igazán kreatív emberek, nagy feltalálók, zsenik mind szórakozottak, nem jó az emlékezetük. Edison állítólag a nevét is elfelejtette egyszer hirtelenjében...
Ezt csak példaként írom, de szerintem van benne valami. Akárhogy is, nem értem, miért az én dolgom észben tartani ezt a sok évszámot, amikor 1. nem érdekel, úgyhogy felesleges rámerőltetni, 2. két hét múlva az 1. miatt úgyis elfelejtem, legfeljebb az érettségire ugyanígy megtanulom... 3. sokkal értelmesebb lenne, ha elfelejtenénk ezeket a hülyeségeket, hisz ez az embert lexikonná alacsonyítja. Ez a számítógépek, enciklopédiák dolga. Még egyszer mondom, azt hajlandó vagyok megtanulni, ami szerepet játszik az életemben és az alapműveltség része. De az összes hülye királyt, meg teljes európai uralkodóház-családfákat nem. (Egyébként sem értem, miért izgalmas ez valakinek, meg azt, hogy a történelemtanár mit élvez ezen annyira, hogy ezeket mind belezsúfolja a fejébe. De ez az ő dolga.)
Cáfoljon meg, aki tud!
Én gimiben-általánosban végig ötös voltam töriből, mindig megtanultam mindent. Külön évszám/névpapírokat gyártottam, amire sorban felírtam minden évszámot, hogy áttekinthetőbb legyen. A füzeteim 60féle kihúzóval ki voltak emelve.
Aztán egyetemen elkezdtem leszokni az évszámokról, bár a szakomon már annyi nem kellett mint gimiben, de azokat se tanultam meg mindig.
Most pedig a történelem eseményeit csak kb. tudom elhelyezni, az évszámokra nem nagyon emlékszem, de nem is használom sehol. (Honfoglaló :D)
Még ha történelemtanár lennék akkor is óra előtt átnézném mi mikor volt, bár volt tanárom, aki kb. felolvasta a könyvet, néha ezt-azt hozzáfűzött. Viszont én tanárként/emberként őt jobban szerettem mint azt a tanárt aki bejött, fejből lenyomott mindent hiba nélkül aztán elment.
"Az nem műveltség ha valaki a lexikonból nézi ki a jelentős évszámokat!Jelentkezel egy műveltségi vetélkedőre és a laptopból nézed ki a válast? Megismerkedsz egy csajjal és a laptopból nézed ki mit mondjál? Bizonyos évszámokat kell tudni fejből mert ha nem akkor az bunkó."
Azzal egyetértek, hogy BIZONYOS évszámokat kell tudni, és ha elolvasod a kérdést, láthatod is. A kérdés nem erről szólt, hanem arról, hogy miért kell MINDENT megtanulni.
Igen, 23:58, kisarkítod a lényeget. Nem azt mondjuk, hogy nem kell tanulni, mert ott a net, meg a lexikon, de a kis pöts évszámokat napra pontosan elég, ha a lexikon tudja...
Az a lány meg, aki randin évszámokból vizsgáztat, maradjon csak páratlan :)
A műveltségi vetélkedő pedig más tészta, ott a magas pénzért képesek elképesztő dolgokat kérdezni, és igazuk van.
Szerintem elég gyenge példákat hoztál, és mindent félre is értelmeztél, ami itt eddig elhangzott.
A mindennapokban semmi haszna annak (sőt, egy határon túl a további tanulást akadályozza), ha napra pontosan meg kell tanulnom a francia forradalom eseményeit. Erről van szó. Nyilván nem szabad hülyének lenni, de az ember feje nem káptalan.
Kerdesedre: mert NEP-SZOKAS :)))
Jot nevettem, hogy ezt a temakört valasztottad...
"Miért kell megtanulni ennyi évszámot?"
Ha nem tudod az évszámokat, akkor nem tudod a különböző eseményeket elhelyezni az időben, ezáltal összefüggésükben szemlélni őket.
"Kinek van ebből bármi haszna?"
Kapáláshoz vagy gyári szalagmunkához nem kell tudni, műveltséghez kell. A középiskola célja nemcsak jó biorobotok, hanem alapműveltséggel rendelkező emberek kitermelése is, mármint elvben.
"Hogyan fejlesztené ez az intelligenciámat? Sehogy. A memóriámat talán, de a kettő általában nem jár együtt."
A kettő inkább együtt jár, mint külön.
"Edison állítólag a nevét is elfelejtette"
Edison azt mondta, hogy a zsenialitás 1% inspiration (ihlet) és 99% perspiration (izzadás). Valószínűleg Edison pont nem értene egyet a panaszaiddal.
"miért az én dolgom észben tartani ezt a sok évszámot, amikor 1. nem érdekel"
Az iskola felkészít az életre, ahol is egy csomó mindent meg kell majd jegyezned, ami nem érdekel.
"Még egyszer mondom, azt hajlandó vagyok megtanulni, ami szerepet játszik az életemben"
Akkor minek megtanítani a betűket egy gyereknek, akinek az olvasás még nem játszik szerepet az életében.
Az olvasás pont egy kurv@ rossz példa, mert minél korábban tanulod, annál korábban kezd szerepet játszani az életedben. És nemcsak regények olvasásáról van szó, hanem hogy kibetűzöd, hogy, teszem azt, épp a Húsboltba mész befelé.
Ez már egy gyereknek is fontos.
Neked is külön meg kell ismételni, úgy látszik, hogy nem a komplett évszámtanítással van a baj. Anélkül tényleg nem tudsz semmit elhelyezni az időben. Olvasgass fentebb.
Amúgy láttátok a felmérést az egyetemistákkal és a második világháború idejével?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!