Miért kell megtanulni ennyi évszámot?
Annyira nem értem. A fontosabb évszámokat még értem, de amikor részletesen vesszük a francia forradalom egyes csatáit napra pontosan, annyira elegem van belőle. Kinek van ebből bármi haszna? Hogyan fejlesztené ez az intelligenciámat? Sehogy. A memóriámat talán, de a kettő általában nem jár együtt. Azt mondják, az igazán kreatív emberek, nagy feltalálók, zsenik mind szórakozottak, nem jó az emlékezetük. Edison állítólag a nevét is elfelejtette egyszer hirtelenjében...
Ezt csak példaként írom, de szerintem van benne valami. Akárhogy is, nem értem, miért az én dolgom észben tartani ezt a sok évszámot, amikor 1. nem érdekel, úgyhogy felesleges rámerőltetni, 2. két hét múlva az 1. miatt úgyis elfelejtem, legfeljebb az érettségire ugyanígy megtanulom... 3. sokkal értelmesebb lenne, ha elfelejtenénk ezeket a hülyeségeket, hisz ez az embert lexikonná alacsonyítja. Ez a számítógépek, enciklopédiák dolga. Még egyszer mondom, azt hajlandó vagyok megtanulni, ami szerepet játszik az életemben és az alapműveltség része. De az összes hülye királyt, meg teljes európai uralkodóház-családfákat nem. (Egyébként sem értem, miért izgalmas ez valakinek, meg azt, hogy a történelemtanár mit élvez ezen annyira, hogy ezeket mind belezsúfolja a fejébe. De ez az ő dolga.)
Cáfoljon meg, aki tud!
Szívemből szóltál! :)
Messze van már az érettségim, de én is sokat szenvedtem az évszámokkal, királyokkal. Amúgy nyugaton már felfedezték ezt hivatalosan is (mármint hogy ez felesleges információ), ott már csak azt tanítják a tanulóknak, hol tudnak utánanézni ezeknek, ha mégis kellene valamilyen információ. Tehát lexikonokat, mostanában már webes keresőket, adatbázisokat tanulmányoznak, órán meg csak a történelmi események összefüggéseit, menetét tanulják.
Tudom, azt mondják pl az amerikaiakról, hogy elég gyér az oktatásuk, és hülyék... De valójában arról van szó, hogy valóban használható infót tanítanak meg nekik. És ha mégis buták az ittenis iskolásokhoz képest, az nem emiatt van amúgy... :)
Egyébként az én kedvencem az évszámdoga volt :S Nektek van olyan? Rendre karót kaptam, még ha otthon 3 órát magoltam, akkor is. Nem maradt benn. :)
Hát nézd én most joghallgató vagyok középszintű töri érettségim 86% lett és soha nem magoltam évszámokat.Ez csak a topa töri tanárok beidegződése, hogy ennyi felesleges évszámot kell tudni.Esküszöm jogász szakon is vannak tantárgyak bőven, ahol visszajön a töri vagy 70%-ban azon alapul,de a tanárok nem pattognak azon, ha a hallgató lényegtelen évszámokat nem tud.
Barátnőm most fog érettségizni,gimis és egyszerűen olyan gyökér töritanára van,aki ugyanígy évre-hónapra-napra elvárja, hogy pl egy kiegyezés utáni nevenincs párt mikor alakult meg,kik voltak az alapító stb..
Egyszerűen szörnyű mennyire nem a lényeget tanítják és akkor csodálkoznak ha a diákok utálják a törit,mert nem látják át a rendszerét,az ok-okozati kapcsolatokat,csak az évszámokat.
A mi töritanárunk direkt érdekesen tartja és külön felhívja a figyelmünket az összefüggésekre, ennek ellenére nagyon sok évszámot követel. Általában az az érzésem, hogy csak dicsekedni akar a tudásával, ami nem baj, mert tényleg fantasztikusan sokat tud, csak ne kéne nekünk megtanulni...
Az amerikai módszer tetszik, bár szerintem még idő kell hozzá, hogy meglássuk, hogy hosszútávon előnyös-e ez. Azért tartom picit praának, mert az amerikaikra egyébként is azt mondják, hogy a világ egyik legbefolyásoltabb népe. A tudás mindenképp fegyver, nem szabad elvetni.
"Azt mondják, az igazán kreatív emberek, nagy feltalálók, zsenik mind szórakozottak, nem jó az emlékezetük"
hát volt/van szerencsém néhány zseninek mondható emberkéhez, és fejből vágnak 10évvel ezelőtti cikkekből részleteket, szerzővel, évszámmal, hogy igen, erről az XY írt a 2001es cikkében...
amúgy összességében tényleg leginkább csak a memóriafejlesztésére alkalmas a dolog, meg a tanulási készség fejlesztésére, később úgyis csak a lényeg (vagy rosszabb esetben az sem) marad meg belőle, de fogd fel agytornának, az agy fejlesztésének, ami később még jól jöhet, hátha úgy sikerül valamennyit leküzdeni az ellenérzésből - meg ha egyszer úgyis meg kell tanulni, akkor nincs mit tenni, felesleges mérgelődni.
Semmi értelme sincs. Azóta egyetemen is végeztem, ott is a nagyobb emberek, feltalált dolgok dátumát meg kell jegyezni, na de egy mérnök nem attól lesz jó mérnök ha tudja, mikor találták fel ezt meg azt.
A francia forradalom dátumait én jelenleg csak honfoglalón hasznosítom, ha egyáltalán emlékszem rá :)
7 éve, amikor érettségiztem én mindent beseggeltem, a legkisebb dolgok dátumát is tudtam, de szerintem még azon a nyáron elfelejtettem a nagyját.
Sajnos azt kell mondjam, nincs igazatok! :)
1. Teher alatt nő a pálma!
2. Meg kell tanulni az évszámokat, minél többet. Az évszámok kihullanak, az összefüggések és az események sorrendje nem! (Nem, nem elég csak azokat megtanulni, mert szintén kihullanak a fejekből.)
3. A tanárod nem dicsekszik. Nincs rá szüksége, gyaníthatóan nem identitászavaros. :P Jót akar neked.
És végezetül: én is gyűlölöm az évszámokat, pedig történész vagyok. Ez van.
Az iskolákban az évszámok szigorú számonkérése nem cél, hanem didaktikai eszköz.
Az adatokat elég a lexikonnak tudni?! Hogyan gondolkodhatnál hatékonyan, ha nem tudsz elég adatot?
Utolsó: felütöd a lexikont, vagy a netet, és fél perc múlva már tudod, amit kell (pl egy évszámot, egy király nevét, uralkodásának idejét, stb), és máris gondolkodhatsz hatákonyan. :)
Nyilván nem a síkhülyeséget reklámozom, az unokatesóm Amerikában járt középsuliba és egyetemre, az ő elmondásából tudom, hogy ezt nem úgy kell felfogni, hogy semmit nem tanítanak meg nekik. Nyilván pl a francia forradalom példáján: tudják mettől meddig tartott, tudják a legfontosabb lakajainak nevét, a fontos állomásokat (Bastille), de ha valakinek több részlet kellene netán, az itt és itt megtalálja.
Ebben szerintem semmi probléma nincsen. Én pl sokkal többet tudtam így megtanulni, mint órán (idehaza apukám tanított). Ennek köszönhetően érettségiztem ötösre töriből. Való igaz amúgy, hogy a tanárunk módszere általánosságban is extra rossz volt (mondom ezt ma magam is tanárként).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!