Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Művészetek » Vannak itt olyan emberek,...

Vannak itt olyan emberek, akik úgy gondolják, hogy nem feltétlenül helyes, ha egy tanuló kettest kap a rajzára rajz órán? (bővebben lent)

Figyelt kérdés
Szóval. Szerintem, amikor olyan feladat van, amihez nem tanulni kell, hanem ügyesség, azoknál rosszul van az osztályzás (szerintem). Tehát ha mondjuk rajzolni kell rajz órán, vagy szerkeszteni mondjuk matekon, és arra a tanuló kettest kap, az nem helyes. Nem azt kéne nézni, hogy hogy néz ki, hanem hogy mennyire akarta. Mert ha mondjuk valaki béna ilyen téren, és nem tud szerkeszteni vagy rajzolni, de ő tőle telhetően mindent megtett, arra nem kéne rossz jegyet adni. Vagy kéne egy 5-s, mert hogy akarta, csak mondjuk csúnya és az volna a kettes. Tehát ha valahova nem tanulni kell, hanem ügyesség kell, ott nem azt kéne nézni, hogy milyen lett, hanem hogy mennyire akarta. Ha valaki nem ért valamihez ezért nem tudja végrehajtani, azért nem kell rossz jegyet kapnia. Ez akkor a legrosszabb, ha minden másból jól áll, és mondjuk a rajz lehúzza az átlagát. Remélem sikerült felfognotok, amit írtam. Eléggé össze vissza írtam... 17/F

2013. nov. 6. 16:05
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk énekből volt erre egy jó megoldás. Aki végképp tehetségtelen volt, az választhatta azt, hogy éneklés helyett inkább zenetöriből felel. Hát ha nekem az énekhangomat kéne osztályozni, a mai napig valahol gimi első körül bukdácsolnék, így viszont mindig megtanultam szépen a zenetörit, és lefeleltem belőle ötösre.


Ezt meg lehetne csinálni rajzzal is: választhatsz, hogy vagy rajzolsz, vagy művtöriből felelsz. Mivel a művtörit megtanulni van olyan időigényes, mint összedobni egy jobbfajta rajzot, ezért a kettő tekinthető egyenértékűnek. Tessék, kész az esélyegyenlőség.

2013. nov. 7. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
én is így gondolom...nem mindenki születik úgy, hogy profi rajzos és 5 perc alatt összedob egy tök élethű portrét...a tesi is ilyen amúgy, én is mindig ilyen 3-as-4-es voltam tesiből, pedig figyeltem órán és tudtam, mit kell csinálni, csak mivel nem sportolok külön, nem vagyok annyira edzett, meg hajlékony, mint azok, akik igen...szóval elég nagy szemétségnek tartom ezt az egészet..
2013. nov. 8. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
Én most nem igazán tudok dönteni. Abban egyetértek, hogy nem lehet mindenki sportoló, nem lehet mindenkinek jó hangja és rajzolni sem tudhat mindenki. Valóban igaz, hogy mindenkit a saját képességeihez mérten kéne osztályozni. Viszont azt is be kell látni, hogy ezekből a tárgyakból nehéz osztályozni. Itt nincs százalék és pontszám csak a tanár, oktató megítélése. Nyilván nem fer valaki bizonyítványát lerontani készségtárgyakkal, de az sem lenne fer, ha tulajdonképpen mindenki ötöst kapna mert igyekszik. Rendben, meg csinálja a munkát, de mégis csak a végeredmény a lényeg. Amúgy valóban szokott lenni művészettörténet. Tehát főleg kisebb korú gyerekeknél lehet nehéz felnőtt szemmel véleményt alkotni. Valamint ha a rajzórán a nem túl ügyes, de kitartó és igyekvő gyerek és a tehetségesebb gyerek is ötöst kap, az baj. A kettő közöt t kéne legalább egy jegy különbség. Hiába próbálják ösztönözni, vagy megkegyelmezni az üghyetlenebb gyerekkel és ötöst adni mert igyekezett, az ügyes gyerek szintén ötöst kap, ő nem kap dicséretet úgymond. Ez túlspilázott példával azt jelentené, hogy egy kalap alá veszel egy pálcikaembert és egy kidolgozott portrét, mikor a kettő között nyilván van differencia.
2013. nov. 8. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 A kérdező kommentje:
Igen, nyilván az sem lenne fair, ezért lenne jó egy köztes megoldás. Majd talán valamikor egyszer az életben olyan újításokat hoznak, amiknek még értelmük is van... Egyszer... Talán...
2013. nov. 9. 07:36
 25/27 anonim válasza:

Nincs most sok időm, így nem tudtam az összes választ végig olvasni, de itt a véleményem:

Tesin például van a talajtorna, pár éve ez történt velem:

én, és az egyik osztálytársamnak a bukfencen kivűl semmi sem ment(még az összes bukfenc sem), 2 hónapra rá volt az osztályzás, a barátom 2est kapot, mert megpróbálta, és mikor megkapta a jegyet, akkor ezt mondta: "De tanáúr, én igyekeztem, ennél jobban nem tudom, és másból 5ös vagyok, nem szeretném, hogy ez húzza le az átlagom." Erre a tanár:"És mit csináltál a 2 hónap alatt, míg lehetett gyakorolni." Nem gyakorolt szinte semmi, meg is kapta, én rendesen végig csináltam a 2 hónapot, és én (míg kezdetben semmit sem tudtam) megkaptam az 5öst (minden ment).

Rajzból nem lettem 5ös tavaly(kevésbé igyekeztem, de azért próbálkoztam), most eddig csak 5ösöm van(most tényleg bele adok mindent).

Matekból, a szerkesztéshez meg nem kell ügyesség, ezért szerkesztés, és nem rajzolás; ha nem tudsz vonalzó mellet egyenest húzni, meg körzővel kőrt, akkor hát had ne mondjam, de nagyon béna vagy...


Így összesítve az igyekezet meglátszik az eredményben.


Feltennék neked néhány kérdést:

-Otthon mikor próbáltál leülni, és rajzolni egy kicsit?

-Otthon mikor próbáltál kézen állni?(pl a kertben)

-Vagy otthon mikor próbáltál ezekre a készség tárgyakra gyakorolni?


Ha ezekre a válaszod, az hogy soha, vagy egyszer, akkor beláthatod, hogy az igyekezetet csak mondod, de mégsem igyekszel...innen a jegyet akkor meg megérdemelted.

2013. nov. 9. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 A kérdező kommentje:
Kiskoromban sokat rajzoltam, de mind ugyanolyan ronda volt... Szerkesztés meg például nekem annyira nem esik nehezemre, csak ha a tanár úgy adja fel, hogy nem magyarázza el, hogy hogyan kell megcsinálni. Pl. pont aktuális, órán nem volt körzőm, de figyeltem, és otthon egy tökéletes tojást szerkesztettem(órán is azt kellett). Fel adott egy csavart, és nem mondta el, hogy hogyan kell csinálni, és nem is lett jó. Gyakorlás teszi a mestert. De mi van akkor, ha mondjuk nincs ideje? Tudom, tudom egy diáknak mi dolga van a tanulás mellett stb. Van olyan ismerősöm, akinek szinte semmi szabad ideje sincs. Ő hogyan gyakorolja? Amúgy a leírtak alapján nagyon is egyet tudok érteni. De nem mindig válna be szerintem. Nekem pl. Anyám olyan helyen dolgozik, ahol a kémiára alapozva kell elvégezni a munkát. Hogy úgy mondjam, sík hülye vagyok kémiából. Nem értek belőle egy mukkot sem. Minden órára tanulok, az elméleti rész megy, mert megtanulom, de a számolások nem. Mikor ad fel házinak számolást a tanár, szinte kivétel nélkül rossz, pont mint a dolgozatokban lévő számítás. És ha az embernek valami nem megy, akkor előbb utóbb ráun, és nem érdekli a dolog. Nincs motiváció.
2013. nov. 9. 17:11
 27/27 anonim ***** válasza:

Én egyetértek vele.


Művészeti suliban komolyan kell venni a rajz osztályzását, de sima, nem rajz tagozatos osztályban nem.


18/L

2013. dec. 5. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!