Miért nem 'menő' napjainkban a komolyzene?
Szerintem eléggé borzasztó szembesülni azzal, hogy pl. a Művészetek Palotájába leginkább az idősebb és a középkorú rétegek járnak. És mi van akkor, ha ők nem lesznek már? Persze, az teljesen jogos, hogy a fiatalok kb. 7%-a (zenésznek tanulók és akiket csak szimplán érdekel a komolyzene) ugyanúgy ott van egy komolyzenei előadáson, és a többi? Pedig olyan csodálatosak. És egy csomó olyan fantasztikus mű van, ami biztos vagyok benne, hogy sok fiatalnak tetszene, csak nem ismerik. Mozartnál és Beethovennél megálltak ilyen szempontból a zenei fejlődésben. Legtöbbjük azt sem tudja, hol van a Zeneakadémia. Vagy nem tudják, és nem is érdekli őket hogy néz ki belülről az Operaház, vagy ha el is mennek, csupán kényszerből, és jóízűen aludják végig azt az előadást, amire a zenészek, táncosok vagy énekesek több, mint 15 évet tanultak, hogy eleget tegyenek annak a közönségnek akik hallgatják őket!
Mellesleg én is tizenéves fiatal vagyok, zenésznek készülök, és ez a helyzet mélységesen felháborít.
Amúgy könnyűzenét amióta világ a világ mindig 80-90% hallgatott, míg komolyzenét csak 10%! Ezekből mindenki olyan következtetést von le, amilyet akar. Annak idején is mindenki népzenét énekelt/hallgatott/táncolt - nem is volt más. És ezek a dolgok ma sem változtak. A komolyzene pénzt igényel, nyugalmat, műveltséget (most ebből ne hozza ki valamelyik okos, hogy a többit műveletlennek tartom!), etc.. Ezek a dolgok sosem fognak változni! A nagyon differenciálódott zenék mindig is csak egy szűk rétek zenéi maradnak!
A komolyzenén és a könnyűzenén belül is megvan ez a differenciálódás. Sztem nincs ebben semmi rossz vagy különleges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!