Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Mik a tapasztalatok a közleked...

Mik a tapasztalatok a közlekedésmérnöki szakról ezeken az egyetemeken?

Figyelt kérdés
Elsősorban érdekelnének, hogy mik a tapasztalatok a két egyetemről. Melyik nehezebb, mennyivel könnyebb mondjuk a győri, mint a budapesti,mennyire teljesíthetőek a követelmények, illetve érdekel az is, hogy aki mar ezeket elvégezte, milyen elhelyezkedési lehetőségei vannak most a munkaerő piacon? Továbbá az is érdekel, hogy ezeken az egyetemeken mennyivel másabb a nappali és a levelező szak, illetve azok mennyire teljesíthetők. Tehát minden tapasztalatot, elményt vagy tanácsot szívesen fogadok, ami ezekkel a dolgokkal kapcsolatos :) Legyen az gólya, vagy már végzett hallgató is, bárki, tényleg :)

2022. szept. 18. 19:17
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
100%

Hát kétlem hogy van olyan aki az összeset végigjárta...


Én a BME-re jártam, de nagyon régen, amikor 5 éves volt a képzés. Az első kb két év akkor elég kemény volt, nagy volt a lemorzsolódás, de aki addig kihúzta az utána már simán be tudta fejezni. Levelező nem tudom hogy van-e egyáltalán, szerintem úgy nem lehet elvégezni a bsc-t, msc-t igen.


Végül sose dolgoztam közlekedésmérnökként, de nem azért mert nem vettek fel sehova, én döntöttem úgy hogy mást csinálok. Az a pár évfolyamtárs akivel tartottam a kapcsolatot mind el tudott helyezkedni, többen mentek külföldre. De mint mondtam, ez viszonylag régen volt már.

2022. szept. 18. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
100%
Hát anyagi szempontok alapján vannak jobb lehetőségek is mint a közlek.
2022. szept. 18. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
100%
A közlekedésmérnök szak a mérnöki szakok közül anyagi kilátások tekintetében az egyik legrosszabb. Ennek oka az, hogy a versenyszférában kevés közlekedésmérnökre van szükség. A szakmai állások döntő többsége állami tulajdonú cégeknél (pl. Volán, MÁV, BKV) található, s így a fizetések is ennek megfelelően szerények, és azok is maradnak. Ezzel kell kibékélned, vagy ha nem tetszik, inkább válassz más szakot.
2022. szept. 19. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
100%
3: ez ìgy van , egyetértek. Gépész, villamos, infós mérnök szakokkal jó dolgozni a versenyszféraba. Tobbi mar nekem kérdéses.
2022. szept. 19. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 A kérdező kommentje:

Köszi mindenkinek az eddigi válaszokat! :) Mindenképpen mérlegelni fogok.

Akik azt írtak,hogy nem fizet jól a közlekedésmérnöki szakma, nagyságrendileg ez mit jelent? Mennyit keresnek vele az emberek?

2022. szept. 19. 22:19
 6/22 anonim ***** válasza:
100%

Hat, Budapesten egy villamos vagy infós mérnök kezdőként talalhat melót már 400 nettóval is, egy gépész mondjuk 350 körül

. Egy kozlekes sztem 300 kezdőnek is orulhet. Habar legutobb láttam a máv pályakezdő mérnökeinek szóló állás hirdetést ahol 380 bruttóért kerestek közlekedés és épìtőmèrnököt ami kB 250 netto xd.

2022. szept. 20. 05:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
Szóval ezért is értek egyet a fentebbi hozzászolóval, hogy állami cégeket én elkerülném. Egyebkent ez a bérkulonbseg tovább nyílik, te jó eséllyel előbb plafont is érsz a bérben amikor nekik még lesz hova lepni feljebb.
2022. szept. 20. 05:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
34%

Itt gyakorin ez egy bevett szokás, hogy ha valaki kiír egy közlekedésmérnöki karrierrel kapcsolatos kérdést, jön az az 5-6 ember akik szerint lóf*szt sem ér a szak, menjél gépésznek mer' az rohadt jó fizet vagy járművesnek vagy elkezdik ilyen unga bunga szinten kifigurazni egy "xd"-vel a mondat végén, ezzel nyomatékosítva az agyhalálukat, hogy mennyire szarul keres egy közlekmérnök. Kezdem azt hinni, hogy fizetett trollok. De legalább csőlátásúak, mert nem akarják észrevenni, hogy a MÁV meg Volán duón kívül amit folyamatosan ismételgetnek is van bőven -vasúti magáncégek, biztberes cégek, közlekedéstervező mérnökirodák etc...- lehetőség. Szóval van bőven lehetőség, az egy másik dolog, hogy az előző 5 válaszoló is valószínűleg közlekes, de egy életképtelen mindegyikük. :)


És az is egy baromi nagy tévhit, hogy a korábban felsorolt diplomákkal te rögtön a világ összes pénzét meg fogod keresni. Van olyan gépész ismerős, aki a gyártósor mellett kezdte kezdő mérnökként az első fél évét, hogy átlássa a gyártási folyamatokat.


Meg azt sem ártana mérlegelni, hogy lehet hogy állami cég, de biztos állás. A nagy multi céget ha jön egy válság és leépítés, marhára nem fogja érdekelni a diplomádat meg a két szép szemedet..


(csak egy tipp a kérdezőnek: gyakorin sose tegyél fel ilyen kérdést, menj és érdeklődj a cégeknél, kérdezősködj és TE válassz!)

2022. szept. 27. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
82%

#8: Nekem van egy Budapesten élő közlekedésmérnök ismerősöm, aki végzés után egy évig hiába keresett, nem talált jól fizető, szakmán belüli állást. Úgyhogy inkább elhagyta a pályát. Ez nem vélemény, hanem nagybetűs TÉNY.


Hiába van néhány, valóban jól megfizetett közlekedésmérnöki állás meghirdetve minden évben, amiről írsz ezek száma töredéke az évente végző közlekedésmérnökök számának. Ezért matematikai törvényszerűség, hogy sokan választhatnak a rosszul fizető állás és a pályaelhagyás között. Sok az eszkimó és kevés a fóka.


A kérdezőt, ha nem tudja, kinek higgyen jobban, arra biztatnám, hogy próbáljon rákeresni a "közlekedésmérnök" kulcsszóra egy álláskereső portálon. A kínálatból többé-kevésbé kirajzolódik majd a kőkemény realitás.

2022. szept. 27. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
50%

#9 Szóval szerinted az a nagybetűs tény, hogy van egy pesti közlekedésmérnök ismerősöd, aki nem tudott elhelyezkedni a szakmájában akkor ebből azt a következtetést lehet levonni, hogy semmit sem ér a szak sem fizetés, sem pedig karrier szempontjából?


Pont annyi közlekedésmérnök végez évente, amit a piac fel is vesz rövid időn belül, vagy még annyi se. Jó pár szaktársam még be se fejezte az egyetemet, de már van gyakornoki állása, mint közlekedésmérnök. Én is terveztem gyakoronkoskodni, de a TDK meg a szakdolgozat rengeted időmet elveszi és az előző félévekben sem tudtam volna megoldani. A LÉNYEG, HOGY VAN BŐVEN LEHETŐSÉG. A karrier lehetőségekre meg ne ezek a gagyi álláskereső portálok legyenek már a "kőkemény realitás". Az állások fele meg sincs hirdetve -tapasztalat- ezeken a honlapokon, vagy össze vissza. A munka világában meg farkas törvények uralkodnak, ha tetszik, ha nem. Bemész, rákérdezel, jelentkezel és bizonyítasz. Nem várod amíg a HR-es fél év után visszajelez, hogy alkalmas-evagy a munkára.


Mellesleg ahogy látom nagyon el vagytok tévedve. A MÁV által meghirdetett pályakezdő állások min. bruttó 380 ezret kínálnak és ha felvesznek te marhára nem fogsz elkezdeni dolgozni. Az első 1-2 évben tanulsz, leteszed a fontos vasúti vizsgáidat és csak utána kerülsz be valaki keze alá. Szakmai ranglátrának hívják. Csak nézd meg az állomásfőnököket vagy a fontosabb embereket, mind bakterként vagy forgalmistaként kezdte és szépen mászott fel a ranglétrán, érdeklődött, ha volt lehetősége tanult és fejlődött. Tapasztalat nélkül hova a csába adjanak neked 500-600 ezres fizetést...?

2022. szept. 27. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!