Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Speciális tanfolyamok » Mozdonyvezetői képzésnél ez...

Mozdonyvezetői képzésnél ez tényleg így van?

Figyelt kérdés

Sziasztok,


Mostanság elgondolkodtam a munkahelyváltáson és arra gondoltam, hogy esetleg megpróbálom a mozdonyvezetői képzést. Hazai viszonylatban elég kulturált fizetés, stabil vállalati háttér, stb. Viszont, kicsit aggaszt, hogy 1-2 helyen azt írják, hogy több száz, sőt, akár 1000+ oldalt is szóról-szóra tudni kell. Azért ez nekem erős túlzásnak érződik, de esetleg van itt valaki olyan, aki jártas a témában? Hogyan megy az egész képzés, felvételi, stb?



2022. júl. 21. 14:05
1 2 3 4
 11/31 anonim ***** válasza:
64%

Nem, nem kell 1000 oldalt szóról-szóra tudni. Ez tényleg képtelenség, ám a lényegét tudni kell, és tudni kell vissza is adni ezt, de a szóról-szóra az legenda. Vannak dolgok, amiket tényleg pontosan ugyanazokkal a szófordulatokkal kell előadni. Pl. ha a feladat az, hogy ismertesd, mely esetekben kell előzetes jelzőkezeléssel és vonatindító jelzőeszközzel felhatalmazni a mozdonyvezetőt, akkor ott az Utasításban található felsorolást kell fejből visszaidézni. Első eleme például:

"-a Szolgálati menetrend 2. sz. rovatában a pályahálózat működtetője által megjelölt szolgálati helyeken valamennyi induló és bármely más ok miatt megállás után induló személyszállító vonatnál;"

Ezt elég nehéz a saját szavaiddal előadni, de karakterpontosan egyezve nincs az az ember, aki vissza tudja adni a teljes Utasítást, mert nem gépek vagyunk, ám mégis le lehet írni ugyanezt akár pár szó tévedéssel is, hogy a jelentése ne változzon. Értelemszerűen ha mondjuk a "valamennyi induló és bármely más ok miatt megállás után induló személyszállító vonatnál" helyett azt írod, hogy "valamennyi induló és bármely más ok miatt megállás után induló személyvonatnál", az rossz, mert megváltozott az értelme, az át lesz húzva. Ahogyan az sem jó, ha úgy fogalmazol, "a menetrendben megjelölt szolgálati helyeken az induló vagy megállás után induló személyszállító vonatoknál", mert ez elég pongyola így, nem pontos. Ha viszont nagyjából sikerül ugyanúgy leírni, de pl. a "bármely más ok miatt" helyett azt írod, "bármely okból", nem fogják leszedni a fejed. Vannak részek az Utasításban, amelyeket ennyire pontosan kell tudni, de ezeket külön kiemelten fogod tanulni majd, fényjelzők jelzési rendszere, felhatalmazások stb.


Nem szabad, hogy elvegyék a kedved az előző válaszok, ha tényleg ezt szeretnéd csinálni, és belefekteted az energiát, le fogsz tudni vizsgázni.


A képzés során ún. alapvizsgákat teszel, ahol egy üres papírra kell fejből válaszolni. Van vagy 12-16 feladat, van rá vagy 4-5 óra, és egy feladathoz általában vagy fél-egy, de akár másfél-két oldalt is kell írni, fejből. Nyilván képtelenség, hogy minden szó egyezzen, de ennyi írásból le lehet szűrni, milyen mértékben tanulta meg a vizsgázó az Utasítást.


Utána háromévenként időszakos vizsgát kell tenni, ez tesztes. Nem nagy dolog annak, aki benne dolgozik minden nap, aki azt mondja, hogy ez mekkora hű de nagy vizsga, az még nem látott tényleg igazi nagy vizsgát. Arra jó, hogy kicsit karbantartsa az emberek tudását, ha legalább háromévente foglalkozik vele.


Az alapvizsgák a kemények, ami a képzés során van, tény. Sok múlik a vizsgabiztoson is. Vannak olyanok, elismerem, akik azt nézik, hol a hiba, és mindenbe belekötnek. Majd a következő alkalomra akkor megy egy másik vizsgabiztos, aki nem azt nézi, hogyan buktasson meg, hanem hogy tudod, érted-e, amit tudnod kell a képzés azon fázisában, és el tudja dönteni, továbbengedhet-e. Sokféle ember van az életben is, így a vizsgabiztosok közt is. Kell egy kis szerencse is.


A MÁV-csoport karrieroldalán tudsz jelentkezni, és utána majd mondják a továbbiakat. Egy-két fordulós tesztes elbeszélgetős felvételire lehet számítani, ahol ha megfelelsz, és kiválasztanak, orvosi vizsgálatra küldenek. Ha az is sikerült, akkor pedig beiskoláznak a képzésre, amely után mozdonyvezetőként alkalmaznak.

2022. júl. 23. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/31 anonim ***** válasza:
0%

"de először mindenképp a légiforgalmi irányítói képzést fogom megpróbálni"

Az eddig előadott műsorod alapján már a FEAST teszten ki fogsz bukni.

Én mozdonyvezetőknek sem vennélek fel az alapján amit olvastam itt tőled. Szánalmas ez a vergődés. Nem is akarsz te mozdonyvezető lenni, csak kell valami állás. Ezt így nem leehet csinálni - ahogy a légiforgalmi irányítót sem.

2022. júl. 23. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/31 anonim ***** válasza:
71%

Az a meglátásom, higy a MV-k nagy része olyan, mint a kamion sofőrök nagyon nagy része.

Szeretik azt hangoztatani higy ők az isten császárok, közben a technika fejlődése miatt a munkájukat egy banáért a majom is megcsinálja.


Én még mindig azt mondom, menj ki egy pályaudvarra, nézd meg a MV-k nagy részét, és vessd össze magaddal.

Ha ő képes rá, akkor Te miért ne lennél.

2022. júl. 24. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/31 A kérdező kommentje:

#11


Köszönöm a részletes leírást és az idődet, amit rászántál :)

2022. júl. 25. 07:46
 15/31 A kérdező kommentje:

#12


Persze, te már csak tudod te birka. Mint ahogy azt is tudtad, hogy szóról-szóra kell több száz oldal, persze. A magadfajta sötét parasztoknak kell inkább a talicskázás mellett maradni. Retardált.

2022. júl. 25. 07:47
 16/31 A kérdező kommentje:

#13


Köszi a választ, kicsit erős a hasonlat, de értelek. Én sem gondolom, hogy lehetetlen megcsinálni, csak azért feleslegesen magolni sem akarok, ha utána úgyis csak a szivatás lesz terítéken. Az egyetemen már megvolt, nincs kedvem már megint nekiugrani, de mind a mozdonyvezetés, mind a légiirányítás érdekel, ezért érdeklődtem, hogy ki tudna esetleg többet erről.

2022. júl. 25. 07:49
 17/31 anonim ***** válasza:
100%

MV képzés egyedüli nehézsége az orvosi. Teljesen alapos volt (most a hiány miatt nem tudom), ott szorták az embereket kifelé.

Természetes az hogy a vizsgára tanulni kell, de az utána való időszakos vizsgákra már fura lenne ha az ember megbukna... xsak azert mert azokat a szanalyokat alkalmazod mindennap...


Off: a hasonlatomon csak az sertodik meg, aki pont abba a debil osztalyba tartozik. :)

2022. júl. 25. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/31 anonim ***** válasza:
100%
Utolsó egyébként kíváncsiságképpen kérdem csak, az orvosin miért szórnak ennyire. Akinek van alapbetegsége vagy rossz a szeme vagy mi az, amiért ennyi ember kiesik ott?
2022. júl. 25. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/31 A kérdező kommentje:

#17


Köszi a választ. Lehet, hogy így van, nem ismerek 1 mozdonyvezetőt sem, így nem annyira tudom, milyenek :D

2022. júl. 25. 08:04
 20/31 anonim ***** válasza:
80%

Ha akarod meg lehet tanulni, a szóról szóra több ezer oldalt túlzás. Ismerni kell az utasításokat, mert nagyon egyértelmű "jogi" szöveg, amiben ha eltér már egy szó, az utasítás akár félreérthető is lehet.


Egyébként orvosi alatt a pszihón buknak ki legtöbben, nem azért mert milyen nagyok az elvárások, hanem mert megnézik kit vesznek fel. Ha részleteiben nem is, de lényegében semmivel sem bonyolultabb mint egy PÁV 1-2-es vizsga. Egy embert aki tud döntéseket hozni és nem egy komplett idióta az alkalmas lényegében.


Ha erre akarsz váltani, érdemes azért tudni, hogy bőven eltér más "sofőr" munkáktól. Itt több száz tonnákat vezetsz, ha valaki/valami eléd kerül és baleset lesz azt max te végig nézni tudod, tenni ellene semmi. Csak egy vonaton több száz ember is lehet, szóval nagyobb a felelősség ebből a szempontból mint pl. egy buszoson. Valamint a munkarend sem egy "álom", sokan nem mérik fel mivel jár ez. Rendszertelen élet, ha van családod, akkor tudsz velük időt tölteni amikor nem dolgozol. Nem minden nap dolgozol 12 órát, de össze vissza van kezdés/végzés. Nincs fix munkarended. Meg hát számold bele, hogy friss vizsgásként pörögni fogsz sokáig 1 vonalon napi 6+ kört. Ha meg a vasút és ennek a munkának a szeretete hamar meg lehet csömörleni ebben.

2022. júl. 29. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!