Mozdonyvezetőgyakornoki bérből hogy lehet megélni? Lehet mellette másodállása az embernek?
Vagy még kevesebből.
Ha ez neked kevés, akkor a tanfolyam nem neked való. Sokat kell tanulni, nem éri meg másodállás vállalni mellette, mert tutira meg fogsz bukni. A tanfolyam azon szakaszában amikor már utazol, vonalismeretezel, tipusismeretezel, nem is lesz kedved mást csinálni.
Azt nem tudom, hogy a gyakornokoknál mi a helyzet, de a dolgozóknak kötelező bejelenteni a másodállásaikat és összeférhetetlenségi vizsgálatot tart a MÁV. Lehet hogy ez a gyakornokokra is vonatkozik, nem tom, utána kéne nézni.
Ez jó vicc, hogy nem jött be az élet :-D
Már évek óta elhagytam a süllyedő hajót, miután kinyíltak a ketrecek és láttam milyenek a kilátások. Amióta viszont bezárult a kapu az állami gondozottak 99 százaléka előtt, azóta nem telik el hónap, hogy ne írna valamelyik ex-kolléga, hogy van -e nálunk felvétel, mert betelt a pohár. Olyannal viszont még nem találkoztam, aki innen vagy más magántól az általad körbenyaldosott startra ácsingózna. Vajon ennek mi lehet az oka? És mi van elferdítve a 3-as hsz-ban?
A mozdonyvezető gyakornok főállásnak számít már, hogy lehetséges-e mellette másodállást keresni nem tudom, érdemes lehet megérdeklődni jelentkezésnél vagy még azelőtt. Ha megvannak az elméleti vizsgáid és a felügyelet alatti vezetést megkezded a béred is nőni fog. Ha megvan minden és önállóan dolgozol már rendes mv fizetést kapsz.
Ha szereted a vasútat és tényleg szeretnél mv lenni akkor érdemes lehet megpróbálni...
Amit #3-as írt ne foglalkozz, annyiban van igaza, ha megbuksz egy modulon az összes vizsgalehetőségen akkor vissza kell fizetned egy árat, attól függően, hogy meddig jutottál, nem kedv szerint írnak be összeget. Igazából csak tanulnod kell, ezért fizetnek, akkor ez a munkád.
De mint itt is látszik nem mindenkinek való ez a "munka", ha nem szereted könnyen tönkre mehet bele az ember. Nem egy átlagos 8-12 órás állás ahol reggel x órakor és este x órakor végzel.
Rugalmatlan munkaidőre számíts, pl. kezdés kora hajnal, másnap kora este és után pl. két napod üres, otthon vagy. De ez nem mindig így van. Nem fogsz egy hónapban 31 napból 31 napon 12 órát vezetni. Szóval a munkaidő nem fix, havonta megkapja mindenki a vezénylését, így tudsz is tervezni a szabadidőddel. Mivel nagy a munkaerőhiány(egyébként nem csak a mávnál, sajnos a mozdonyvezető egész európában hiányszakma, csak akisebb magáncégeket leszámítva) még túlóra is könnyen becsúszhat, de a törvényben előírt keretek betartják 16 óra a max munkaidő. Viszont a kezdés-végzés helye az fix ha pl. szegedi vagy akkor ott is végzel. A magáncégek ebből a szempontból rugalmatlanok, ott nem veszik figyelembe hol laksz. Ha pl. szegedi vagy és a munka hajnal 3-kor kezdődik hegyeshalomba akkor már előző nap korán este el kell indulnod, hogy hajnalra oda érj mozdonyátvételre.
Ebből leírva is látszik "mennyivel jobb" egy magántársagánál dolgozni. Vezetési idővel többet keresni magánnál nem fogsz, ha sokat kell utazni azt megtérítik, de annak is megvan az ára ha nem is pénzben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!