Az amerikaiak mennyire tartják szem előtt a nyelvtant?
Semelyik nyelvet nem érdekli a nyelvtan, ha tudnád hány hibát vétesz te is az anyanyelved per 10 perc:D
Hányszor kiáltottam fel életem első német filmjénél, hogy úristen, miért nem tudnak németül..:D Amerika...hát főleg..
"Az amerikaiak mennyire tartják szem előtt a nyelvtant?"
Mint bárki más.
"Mert azt hallottam, hogy az amerikaiakat nem igazán érdekli a nyelvtan. "
A gettórappereket biztosan nem, sőt, a rendőröket, pizzafutárokat és taxisofőröket sem izgatja különösebben. Ugyanakkor egy amerikai ügyvéd vagy egyetemi tanár megpróbál kerek mondatokban, helyesen fogalmazni. Ahogy az a világ más tájain is lenni szokott.
12:59
"Akkor végkép nem értem, hogy az iskolában, meg érettségin miért követelik meg azt, hogy hibátlanul használjuk a nyelvtant?"
Mert az iskolai nyelvtanulás célja nem az, hogy felkészítsenek egy amerikai mosogatói munkára, hanem az, hogy olyan alap nyelvtudást adjanak, amire bármilyen specializált nyelvtudást építhetsz később, gettószlenget is, de tudományos konferenciákra való nyelvhasználatot is.
"Habár, még most is úgy érzem, hogy az az angol tanítás amik az iskolákban folynak, nem épp helytálló."
Mindenki ezt mondja, ez a divat.
Ahogy mindenki mindent jobban tud általában, mint az azzal megbízottak. Társalgási alaptéma, hogy az illetékesek mindent rosszul csinálnak a focitól a politikán át az időjárásig, DE BEZZEG ÉN erre rámutatok a kemény 17 év élettapasztalatommal :)))
"értem én, hogy kell a nyelvtan, de az angol tanárok nagy része elmondja egyszer, (ráadásul tök bonyolultan) és utána egy hét múlva írat is belőle."
A diák figyeljen, jegyzeteljen, ha nem érti, kérdezzen, aztán tanulja meg az anyagot.
"Le kell belőle érettségizni, mert kötelező, de eddig egy tanárom se bírta érhetően elmagyarázni a nyelvtant."
Bőven vannak rossz tanárok, de még több a motiválatlan diák.
"a diákot 9-be nem ügyvédnek készítik, meg nem is egyetemi tanárnak stb."
És nem is gettóreppernek. Mert a gettórap, vagy éppen a bányászok vagy kamionsofőrök szlengje nem kevésbé bonyolult, specializált SZAKNYELV, mint az egyetemi tanároké. Ha nem hiszed, olyass esztétáktól rap elemzéseket.
Mint említettem, az iskola célja egy nyelvi alapot nyújtani, amire bármilyen szaknyelvet rá lehet építeni. NEM az az iskola feladata, hogy kiképezzen egy szűk szaknyelv utánzására, mondjuk hogy pont úgy beszélj érettségikor, mint egy amerikai favágó. Ugyanis nem biztos, hogy favágó akarsz lenni Amerikában.
"biztos nyelvtudást akar magának."
A biztos nyelvtudás C2 körül kezdődik, azaz néhány év gyakorlással a felsőfokú vizsga után. Ha a gimnázium ezt el akarná érni, akkor heti 20-30 angolórát tarthatna 4 éven át.
"Sokkal hasznosabb lenne, ha a tanár a 45 percből azt a 20 percet nem a bonyolult nyelvtani szabályok érthetetlen magarázásával töltené, hanem inkább szókapcsolatokat tanulnánk"
Szókapcsolatok magolására ott van az otthoni tanulóidő. Ahhoz nem kell tanár, hogy a füzet egyik oszlopában ott a szó angolul, a másikban ott van magyarul. Érdeklődő, normális, intelligens diák ráadásul rengeteget olvas angolul (= gyakorol) szabad idejében. Tudod, miért? Mert vannak témák, amik ÉRDEKLIK, és hamar beleütközik abba, hogy a legjobb szakirodalom mindenből angolul van.
A nyelvtanulás 90%-a szókincsbővítés, aminek a nagy része az érdeklődő diák szabadidejében történik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!