Angol tanár vagyok, és tudni akarom hogy szerintettek össze lehet e zsúfolni mondjuk 50 tanítványt egy nagy termebe?
Na igen, ez egy egyhónapos gyorstalpaló, diplomát, 5 éven át tartó bölcsész végzettséget, nyelvi tudatosságot, nyelvi kultúrát nem ad. Tragikus, hogy a Cambridge Egyetem ehhez adja a nevét, ami mögött a tandíjakból ítélve nem csekély anyagi érdek és brit világuralmi törekvések (többek között a nyelvük terjesztésének útján) húzódnak meg. Szóval nem vagy angoltanár, (egybeírva), legfeljebb angolt tanítasz. Ha én kiszabok egy ruhát, még nem vagyok szabó.
A kérdésedben ami nem tetszett és ami utalt arra, hogy nem vagy tanár: 1. A nyelvi-szakmai rész: fonetikai jelek és átírás ugyanaz, hangzók-hangok ugyanaz, a kettőshangzók (szakszókinccsel nem kettőshangoknak hívjuk őket) ezek egyik fajtája. A gyakorlás nyilvánvalóan csak szavakon és példákon keresztül történhet, mi máson?
2. A tanulókhoz való hozzáállás: egy tanár nem használja a tanítványaival kapcsolatos elképzeléseiben az "összezsúfol" szót, mert minden pedagógiai törekvése éppen ennek ellenkezőjére irányul: kis csoport tágas helyen.
3. Gyakorlati szempont: egy termet ki kell bérelni, aminek nem kis költsége van, nem nettó az a bevétel, az adózásról nem beszélve, és ez a ha jön, jön, ha nem, nem olyan, mint a kutya vacsorája, megélhetést erre alapozni nem lehet.
4. Szakmódszertani szempont: először is, ahogy már írták, 50 fő az nem szeminárium (hacsak nem a CELTA-nál), másrészt a fonetika éppen az a terület, amit kis létszámban, mindenkire egyénileg odafogyelve lehet csak eredményesen elsajátítatni, a helyesíráshoz nem kell semmilyen tanfolyam, csak olvasni és írni kell hozzá otthon, egyedül, valamint pusztán a fonetika kedvéért senki nem fog nyelvtanfolyamra járni, mert ezer más dolgot kell megtanulnia. A kiejtést viszont, ha már mindenáron azt célozza meg, anyanyelvi tanártól akarja megtanulni. A fonetikai átírás egyébként önállóan egyetlen óra alatt elsajátítható.