Nem jó a magolás?
Szótanulásnál.
Miért terjesztik azt egyesek, hogy nem jó a magolás, amikor annál nincs jobb módszer, minthogy elmondod vagy 1000-szer a szót, és bevésődik az agyadba.
Az a felfogás, hogy szövegkörnyezettel együtt kell tanulni a szavakat, egy téveszmének tűnik. Amikor olvasol, nem a szavakra figyelsz. Tehát amikor a könyv végére érsz nem is fogsz emlékezni rá. Arra fogsz emlékezni, hogy mi volt a könyv tartalma. Ha emlékszel a szavakra is, akkor jó képességű ember vagy, tehát nem a módszer a jó, hanem az agyad.
Tehát a népszerű trenddel ellentétben a magolás az eredeti tanulási eszköz.
Miért terjesztik akkor egyesek az ellenkezőjét?
"Honnan tudod, hogy épp az adott helyzetben mit jelent?"
Nem kell tudni! Majd az magától jön.
Ha BEMAGOLTAD, és ott kavarog a fejedben a tiny és a little szó, akkor majd olvasni fogsz olyan szöveget, amiben meg vannak különböztetve.
De olyan NINCS, hogy egy rossz képességű ember majd a szövegolvasástól megjegyzi a tiny és a little szavakat.
Szia újra. Akkor leírom sorban:
Van előtted egy új szöveg, mondjuk fél oldal hosszú.
Elolvasod egyszer, nagyjából megérted a lényegét, de van, amit nem értesz. Elolvasod mégegyszer és minden szót vagy sókapcsolatot vagy érdekes nyelvtani szerkezetet kiemelsz és utánanézel, hogy mit jelent és miért úgy használják. (Jobb esetben elmondja a tanár)
Közösen lefordítjátok az egész szöveget, mondatról mondatra.
Ezután fogod a kigyűjtött szavakat és újraírod a szöveget a saját elképzelését szerint, úgy, hogy a kiírt szavakat ugyanúgy használod, mint az eredetiben. (Ez nem egy kötelező lépés, de így egyszerűbb, mert a te mondanivalód lesz benne).
Utána elolvasod hangosan a szöveget még 5-ször, különös figyelmet fordítva a kiírt szavakra. Majd megpróbálod elmondani valakinek a szöveget fejből. Nem baj, ha nem megy teljesen pontosan, a lényeg, hogy azokat a szavak, amik kellenek, azokat jól használd. Ez is magolásnak tűnhet, de valójában a saját szövegrész mondod el, emlékszel a jelentésre, hogy mi mi után következik stb.
Ez belefér 45 percbe és ezzel megtanultál olyan 20-30 szót úgy, hogy nem felejted el másnapra, hanem aktívan a szókincsed részévé vált. Plusz gyakoroltad a nyelvtant a szövegalkotást és a beszédet is.
Én így középiskolában 3 év alatt eljutottam a nyelvvizsgáig. Ami kizárólag a középiskolai angol tanárom érdeme és a heti 3-4*45 percnyi angolóráé.
(Általánosban nem tanultam angolt)
Továbbra sem vagyok nyelvzseni. Az osztályban mindenkinek lett nyelvvizsgája angolból, valakinek B2,C1,C2. Jellemző volt a több nyelvvizsga is. (Az osztályom sem a nyelvekben volt jó)
#13
Szint semmit nem fektettél bele
Ami neked "belefektetésnek" tűnik, az a természetes folyamata volt a spontán tanulásnak.
3 nyelvet megtanultál, ez lehetetlen hagyományos tanulással. Erre csak a jó képességű emberek képesek.
A rossz/átlagos képességű ember egy angol C1-et is kínszenvedéssel szerez meg.
#12
Áhh, ehhez a módszerhez én buta vagyok. 😅 Ha egy nap 10 szót megtanulok, az rekord.
Ez a kerdes megint csak a hisztirol szol.
De oke, szogezzuk le, mindenki mas kepessegekkel jon a vilagra. Van aki a sajat anyanyelvet nem tudja megtanulni, van aki nehezebben tanul idegennyelveket, van aki konnyebben. Meg aztan van aki hisztizik es van, aki tesz erte. De ezek kozul meg egyik sem jelenti azt, hogy szavakat magolni hatekony. 2 es fel idegennyelven beszelek es szerintem nem hatekony. Es most mindjart jon, hogy bizonyara szuletett zseni vagyok, ohgy ennyit meg tudtam tanulni: nem, nem vagyok az, tettem erte, marha sok energiat fektettem bele hosszu eveken keresztul.
Ennyi.
8 órát az fektet bele, aki magol.
Aki nem, az megnézi párszor, azt kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!