Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért nem szünteti meg a...

Miért nem szünteti meg a kormány a hat- és nyolcosztályos gimnáziumokat?

Figyelt kérdés

2018. jan. 12. 17:06
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
90%
Nem tudom, szerintem nincs semmi baj velük. Jó eredményeket produkálnak többnyire, sokkal több érv szól a jelenlegi gimnáziumi rendszer megtartása mellett, mint ellen.
2018. jan. 12. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
72%
Semmi baj nincs velük. Sőt, én jobban pártolnám ezt a rendszert, mint a 4-eset. 8 osztályosba jártam és sokkal felkészültebbnek éreztem magam érettségin, főleg idegennyelvek szempontjából. Emellett pedig sokkal kiforrtabbnak éreztem a pályaválasztási döntésemet is így, érettebb közeg volt ez, jobban húztak már kisebbként is a végzősök, másképp álltak hozzánk a tanárok... Jobb cucc volt, mint utolsó 2 évbe költözés miatt bekerülni egy totál infantilis, kezelhetetlen brigádba, aki 2 éve csődült össze és fogalma sem volt, mit akar és milyen követelményeknek kell megfelelni. Pedig mindkettő elit gimi volt.
2018. jan. 12. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
88%

Remélem sosem szüntetik meg őket!

Az eredményeik sokkal jobbak àtlagban, mint a 4 osztályosoké.

2018. jan. 12. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
91%

Mert sokkal jobban működő rendszerek, mint a 4 osztályosoké.

Az általános iskola 7-8 osztálya időpocsékolás mindenkinek, aki egy kicsit is törekvő és szeret tanulni. (Ettől persze még nagyon jó 4 évfolyamos gimnáziumi osztályok is vannak.)

2018. jan. 12. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

Egy oktatáskutató mondta, hogy a baj velük, hogy rosszkor ragadjk ki a gyerekeket egy közegből. Különösen a fiúk esetében. Valamint társadalmilag ez a fajta "elitképzés" rossz hatással van az emberekre. Nehezebben tudják elfogadni/megértenu a szegényebb/leszakadt embereket. A tanulási mutatóik valóban nem rosszak, de ez érthető.

Én is ilyenbe jártam, és életem egyik legrosszabb döntése volt. Persze nem a tanulás tekintetében. Másrészről "muszáj volt", mert nálunk tényleg mindenkit, aki el tudott számolni 20-ig el alartak vinni 6. után. És a jobbak kivétel nélkül el is mentek, és feltöltötték az osztályt mindenféle magatartászavarossal. Bár ne kellett volna elmennem...

2018. jan. 13. 08:51
 6/14 anonim ***** válasza:
91%

Lehet érvelni a 6 és 8 osztályos gimik mellett és ellen. Én mellette teszem le a voksomat. Szerencsére az oktatáspolitika most nem bántja őket. A lányom 8 évfolyamos gimibe jár, de tartjuk a kapcsolatot a régi osztálytársakkal. Szomorúan hallom, hogy mi megy az általános iskola 7. osztályában. Persze ez nem általánosítás.

Valahogy úgy vagyok vele mint a paprikáskrumplival. Van akinek bejön és van akinek nem.

2018. jan. 13. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
80%

"Egy oktatáskutató mondta, hogy a baj velük, hogy rosszkor ragadják ki a gyerekeket egy közegből" - én meg pont azt olvastam több helyen is, hogy a 12 éves kor a legjobb a szintlépésre. De mivel egyikünk sem szakértő, ezt mi ketten nem tudjuk dűlőre vinni.

Nekem meg életem legjobb döntése volt a 6 osztályos, pedig az általános iskolám is kiemelkedően jó volt, és akkoriban még csak 3-an mentünk el, szóval nem "tarolódott" le az osztály, de ez ugye szubjektív.

2018. jan. 13. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
33%
Szemely szerint nekem jot tett, hogy 6 osztalyosba mentem. Sokkal erettebb, elfogadobb vagyok, a kozosseg nagyon jo es nem megy az agyamra a 7 evesek sikoltozasa. Teljesen megvaltoztam azaltal, hogy csak nagyok voltak ott, igy erthetoen felnottesen kezelem a dolgokat, nem akadok ki minden 2.idiota dolgon. Most epp 9.-es vagyok es ugy latom, hogy a 4 9.osztaly kozul mi vagyunk a legnormalisabbak, az osszes meresen mi lettunk a legjobbak.(ez azert is lehet, mert mi nem is azt tanultuk, amit a tobbiek, hanem emeltebb szinten vettunk mindent) Ha nyolcadikig maradtam volna abban az altalanosban, akkor valszeg megorultem volna.
2018. jan. 13. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

Nekem is óriási ugrás volt a 6.-ról 7.-re, én nagyon sokat értem. De ennek egyik oka, hogy én naívan azt hittem, hogy itt majd mindenki "zseni" lesz. Nagyon nagyot tévedtem. Persze átlagban még így is nagyságrendekkel jobb volt az átlag, mint általánosban. Ennek egyik oka, hogy a SZÜLŐK nagy része iskolázott volt! Nem voltak alsóközéposztálybeliek, akiknek a gyerekei 99%-ban szakiskolában végzik. Szóval ez egy kevésbé "vegyes" társaság volt. (Általánosban a milliárdos brókertől az egyszerű takarítóig minden volt a szülők között.)

Én az itteni véleményekből is azt szűröm le, hogy a "minőségi váltás" oka, hogy a nagyon gyengéket kiszűrték. Egy vmivel "értelmiségibb" társaság verbuválódott össze. Valamint, hogy a régi általános iskolában a "felesleg" maradt többnyire.

Itt is beigazolódott, hogy a származás a legmeghatározóbb, és szerintem ez a kettős (hármas) rendszer ezt fokozza...

2018. jan. 13. 21:53
 10/14 anonim ***** válasza:
100%
Értem amit mondasz, de alapvetően attól megszüntetjük a jó eredményeket produkáló úgymond elit iskolákat, nem fog javaulni a többi helyzete. Sőt valószinűsíthető, hogy újra kitermelődnek elit gimnáziumok egy egységesített (4 évfolyamos) gimnáziumi rendszerben.
2018. jan. 13. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!