Szerintetek sok helyen nagyon régiek az iskolai gépek? Ezért gyenge a magyar info oktatás? Vagy a gyerekek nem figyelnek ide, vagy a tanárok a rosszak?
Az jó dolog, ha tanulni szeretnél, ezzel nem fogsz mellé az biztos.
A külföldi továbbtanulás elég költséges , ha van gazdag támogatód, akkor szerencséd van, ha nincs, akkor meg dolgoznod kell mellette. (Tandíj, tanfelszerelés, albérlet, közlekedés, koszt...)
#12: Akkor külföldi egyetemre esélyed sincs. Még az országon belül is valószinüleg más városba kell költöznöd.
Kollégium is havi szinten 15-20 ezer Ft-nál kezdődik. Albérlet 60-80 ezer Ft alatt nincs, főleg mondjuk Pesten, ahol az általad eltervelt képzés indul.
5 év múlva ez még rosszabb lesz.
Majd folyamatosan rájössz, hogy a valóság nem olyan amilyennek szeretné azt az ember.
Nem olyan egyszerű a nulláról felépíteni valamit, főleg külföldön.
Külföldön meg főleg olyanokat keresnek, akiknek már van elég sok szakma tapasztalata.
Szóval kénytelen leszel még ellenni az országban egy darabig...
#13-Kérdező: Hát igen, elkanyarodtunk, de remélem #5 válaszomban sikerült reálisan rávilágítanom a lényegre.
Annyit -így visszakanyarodva az eredeti témához- még hozzátennék, hogy a leírtak főleg általános iskolákra, és olyan középiskolákra vonatkoznak, ahol speciális, nagyobb kapacitást igénylő programokat nem kell használni.
Szakközépiskolában, vagy a felsőoktatásban, ahol pl. tervezőszoftvereket ott más a helyzet.
De ott meg is szokott lenni a megfelelő támogatás.
Nem a gépek miatt, számos más ok miatt. Az egyik alapvető, hogy nincs tanár. Fél éve meghirdettük egy távozó kolléga (ebből következik, hogy informatikát tanítok) állását, nulla fő jelentkezett. Vannak hiányszakok, az informatika is ilyen. (Van persze megoldás: addig kell emelni a bért, amíg lesz elég jelentkező, ugyanez működne a nővérhiány, orvoshiány esetében is...) Általános iskolákban régebben se volt sok helyen, amikor még nem volt hiány, abból kifolyólag, hogy sok az 1-2 párhuzamos osztállyal működő felső tagozat. Ebben nem jön ki egy infotanári álláshoz óraszám, és sok esetben az informatikánál hajlanak inkább a kompromisszumra: ha egy matektanári állásra egy matek-fizikás vagy egy matek-infós jelentkezik, inkább a matek-fizikást veszik fel, mert az skandallum lenne, ha a fizikát szakos diploma nélkül tanítaná valaki, az informatikánál ez elfogadottabb. Ebből következően középiskolába nagyon különböző tudással jönnek 8.-ból a "csak játszottunk, neteztünk"-től a letett ECDL-Start-ig. (Bár nem feltétlenül utóbbi lenne a cél, inkáb az informatikai készségfejlesztés, alapozás.) Így a középiskola kénytelen az alapoktól kezdeni.
Sajnos nálunk idén a tanárhiány miatt nincs csoportbontás, a 30 fős osztályokban lassabban, felszínesebben tudunk csak haladni :( A diákok nem is bánják annyira, mert mióta kötelező 5. tárgyként a szakmából érettségizni, nullára redukálódott azok száma, akik infóból szeretnének majd érettségizni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!