Biológia - kémia emelt szóbelin ki mit húzott?
Én is ma voltam biológiából.
A baktériumok anyagcseréjéről kellett beszélnem (autotróf, heterotróf), a másikban meg a hasnyál volt és emésztőenzimek.
Én csütörtökön bioszon es pénteken kémián voltam, elég húzos volt így egymás után.
BIOSZ
A biosszal szerencsém is volt és magabiztos is voltam. A vizsgáztatók is nagyon aranyosak voltak.
A tétel: vér alakos elemeinek alakja és feladata, AB0 es Rh vercsoport szerint a ver jellemzése (antitest,antigén), vérzékenység 3 példa (1 genetikai, 1 vitaminhianyos es 1 majelegtelenseges) es hovyan alakulhat ki mi a kovetlezmeny valamint az Rh osszegerjetetlenseg volt meg a vegen
B:Halak és kétéltűek összehasonlítása szempontok alapján (testfelépítés, egyedfejlődés, légzés, kültakaró, szaporodás), mit nevezünk élö kövületnek példával, a kétéltűek egy szerve példáján ismertetni kellett az adaptiv evolucio, a homológ és analóg szervek fogalmát
KÉMIA
Ide kicsit felkészületlenül mentem a kevés felkészülési idő miatt, az A tétel az általam legjobban utált tétel volt és a vizsgáztatók sem voltak éppen aranyosak.
A: anyagi halmazok (-.-) le volt orva kb 10 fogalom (elem,vegyulet,anyagi halmaz, komponens, keverek, fazis, suruseg, viszkozitas, Avogadro torvenye,stb), halmazallapotok jellemzese es halmazallapotvaltozasok termodinamikai szempontbol
Szerencsémre a B es C tételem egyszerű volt, azokba bele sem kérdeztek
B: AgNO3, Na2CO3 es NaOH elkülönítése HCl-lel
C: izoprén es buta-1,3-dién brómozásakor különböző számú dibrómszármazékok keletkeznek. Mennyi, melyek azok és miért van ez?
Sok sikert mindenkinek akinek még hátra van!
Én bioszból a 3. as tételt húztam, aminek az A része az izmok glükoz felhasználása és a glükoz oxidációját kellett részletezni, hogy mi és hol történik. (glikolizis, citromsav ciklus, terminális oxidáció)
A B tétel pedig a szivárványos ökléről és a kagyló együtt éléséről szólt, ahol a hal a petéit beleteszi a kagylóba.
1)(etológia) a hal udvarlása és nász tánca (szövegbe le volt írva + szerintem a külső megtermékenyítés volt kérdés, legalábbis pipálták, amikor mondtam)
2) (ökológia) a hal és a kagyló együttélése ha a kagylónak semleges és ha segíti a szaporódását
3) (állattan) a hal és a kagyló kopoltyújának összehasonlítása, müködése, elhelyezkedése (kagyló köpenyhám eredetű, hal előbél garat eredetű)
4) külső légzés elmagyarázása
5) hol használódik fel az oxigén az állat sejtjeiben? (terminális oxidáció amelyet az a tételben részleteztem már...)
Tegnap voltam kemiabol
A 19. Tetelt huztam
A: aminosavak altalanos jellemzese, izomerisjuk, csoportositas oldallanc szerint, peptid kotes kialakulasa, savval es bazissal valo valo reakciojuk.
B: nemelvegezdő: harom gazfejleszto lombikba van valamilyen szulfid szulfit meg karbonat (nemtudom mar milyenek) es HCl t csepegtetunk rajuk a fejlodo gazokat lugol oldatba vezetjuk.mik a tapasztalatok?
C CO2 SiO2 es P4O10 forraspont ertekeinek az osszehasonlitasa
Csütörtökön voltam bioszon:
A) tétel Populációgenetika, plusz kis számolgatás, ideális populáció
B) Tétel biológiai oxidáció, Szent györgyi, logikai kérdés a szénről
Én az óbudai Árpád fejedelemben vizsgáztam, nagyon-nagyon kedvesek és segítőkészek voltak a vizsgabizottság tagjai, mindenkitől jó szándékkal kérdezgettek.
Kémia kedden, eléggé izgulok, mert nem tudtam túl sokat készülni :(
víz és kén-hidrogén összehasonlítása
karbamid-szőlőcukor-keményítő
szintézisgáz előáll., egyensúly eltolása a termékképz, felé
Én pénteken voltam bioszból .
A tétel : fehérjék ( mindent elmondani róluk ) irányt adó kérdéseknél is mindent kérdeztek róluk ( monomerek , szerkezetek stb...) meg egy számolós feladat is volt hozzá)
B rész: Ökológia , CO2/ globális felmelegedéses szöveg ( ehhez irányt adó kérdések , és volt egy hiányos táblázat ami a kérdésekkel volt összefüggő ) . Az ökológiánál az első kérdésnél a tiroxin az kapcsolatban volt kérdés / negatív visszacsatolás / hol termelődik stb.. ( ez engem igy meg zavart sajnos picit ) majd az Ökológiás tételnél a 6. kérdésben a Gaia hipotézist kellett kifejteni , az utolsó 7. kérdésnél pedig a szövegben említett 2 álláspontból egyet kiválasztani és érvelni kellett mellette .
Összességében sajnos a fehérjéket nem néztem át és nem tanultam eleget , mert más témákra számítottam , az ökológia viszont nem volt nehéz egyáltalán így vegyes érzéseim vannak , a vizsgaztatól rendkívül kedvesek és türelmesek voltak , így próbáltak mindig a helyes válasz felé terelni ha éppen elakadt valaki!:)
Mindenkinek sok sikert aki még előtte all!:)
Biológia: (4.tétel)
A tétel SZÍV (felépítés, vérkörök, ingerületei, szimpatikus-paraszimpatikus hatás, szabályozás útjai)
B tétel -nem tudom mi volt a cím- (mi a genom, genetikai kód, hogy történik a leolvasása, human genomprogram célja, további lehetőségei)
:)
5-ös vagyok: túl vagyok a biológián is:)
Ez a bizottság is kedves volt, és most is nagyon szerencsés tételeket húztam:)
A) Az élőlények csoportosítása energia- és szénforrás szerint, példákkal
B) Belső fül, különös tekintettel az egyensúlyérzékelésre
Sok sikert és kitartást mindenkinek:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!