Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Szerintetek mik a magyar...

Szerintetek mik a magyar oktatási rendszer legfőbb hibái?

Figyelt kérdés
Általános és felsőoktatásra egyaránt gondolok.

2015. okt. 18. 23:46
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon jól működő minták vannak különféle országban, de nem ez irányba mozdultunk el.
2015. okt. 19. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
74%

#2, Én mondjuk nem szeretném, ha bölcsészek terveznék az autómat, vagy az épületet, ahová a gyerekemet viszem az óvodába. De gondolom sokkal értelmesebb dolog azon merengeni, hogy mire gondolt a költő, meg mi történt 600 évvel ezelőtt, mint hogy olyan szakembereket, mérnököket képezzünk, akik értenek a dolgukhoz. Csak az a baj, hogy ehhez a matek elég magas szintű művelése kell, ami már középszinten is némelyeknek komoly gondokat jelent.


Szerintem a legnagyobb probléma a rugalmatlanság, hogy mindenkinek meg kell tanulnia egy csomó olyan dolgot, ami nem érdekli (kinek a matek, kinek a töri és a nyelvtan, ez egyénfüggő). Tény, hogy egy alapvető műveltséget kell közvetíteni mindenkinek, de ez szerintem messze a jelenlegi középszintű érettségi színvonala alatt volna (ugyanis ahogy te nem fogsz megoldani pl trigonometrikus egyenleteket érettségi után, a másik ugyanúgy nem fogok verseket elemezni).

nagyobb szabadságot kellene adni abban a középiskolás diákoknak, hogy kiválaszthassák, mit szeretnének, és mit nem szeretnének tanulni.

Egyébként ahogy nem halt még bele senki a magyar irodalomba, ugyanúgy nem halt még bele senki a matematikába sem. Végig kell csinálni, felsőoktatásban majd tanulod azt, amit szeretnél.

2015. okt. 19. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
28%

#2 vagyok.


Buta vagy, Matekmumus. :)


Azt mondtam, hogy AKIT ÉRDEKEL, az felőlem nyugodtan tanulja meg az algebrát, a térgeometriát, a kovalens kötést, a gyorsulást, meg a többit. Ismétlem: AKIT ÉRDEKEL.


Valószínűleg olyan emberek fogják tervezni az autódat, akiket érdekel, amit csinálnak. A gyereked óvodáját szintúgy. Viszont az átlagnak biológiából nem a sejt szerkezetére lenne szüksége, hanem arra, hogy tudja, hogy miért dagadt, miért csontsovány, miért nincs rajta egy gramm izom se, mit egyen, stb. (tulajdonképpen sport- és táplálkozás tudomány)

Akit meg érdekel a mai biológia (természetesen magasabb szinten), az elmegy szakkörre, elmegy fakultációra, jelentkezik egy erre létrehozott osztályba.


Sőt, még jobb szakemberek terveznék az általam leírt ötlet alapján, mivel nem egy csoportba/osztályba kerülnének azokkal, akik telibe leszarják a matematikát, a fizikát, a kémiát, stb., így gyorsabban haladhatnának, nagyobb óraszámmal. Az eredménye pedig hosszútávon jobb szakemberek képzése.


A magyar és a történelem pedig nem kérdés. Ez alap. Ez alap egy matematikusnak, meg egy fizikusnak is. Azért, mert ez adja a nemzeti öntudat egyik alappillérét, ez adja a közösségtudat egyik alappillérét. Enélkül csontváz nélküli emberről beszélünk (akinek az erkölcse, szellemisége, becsülete épp annyira "flexibilis", mint egy csontváz nélküli ember :) ).


Irodalomból pld. a tudományos megközelítést (~verselemzés) minimálisra csökkenteném, de legalábbis felére a mostaninak. A versekhez beleélésre van szükség, a vers megértéséhez annak az érzésnek a megértésére van szükség, amit a vers közvetít, nem arra, hogy Petőfi vagy József Attila ábrázolja a tájat "negatívban".

Ezt az érzést pedig egy jól képzett, művelt tanár tökéletesen közvetíteni tudja, hiszen én is tapasztaltam magamon, a tanárommal (beszélt már hozzátok úgy valaki, hogy minden egyes mondat után lúdbőrösek lettetek, majd óra után hosszú percekig mozdulatlanul ültetek? Pedig csak egy verset "elemeztünk").


A nyelvekkel kapcsolatban pedig azt mondtam, hogy egy 20 fős osztályból átlagosan legalább a FELE nem akar ott lenni, nem akarja azt a nyelvet tanulni, nem fogja használni azt a nyelvet, így csak a csoport haladását gátolja és lassítja. Értelmetlen. Kisebb csoportok kellenek, és csak olyan emberekből, akiket érdekel. Ennyit mondtam. Az ezen kívüli oktatás tökéletesen felesleges.


Az egyetemi tárgyfelvételi rendszer talán működhetne közép és általános iskolában is (utóbbinál nyilván a szülőkkel együtt intézi a gyerek, mintatanterv mellett pedig lehetősége van még kényelmesen felvenni 2-3 őt érdeklő, személyre szabott tárgyat/fakultációt/akármit).

2015. okt. 19. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
96%

Fentről haladnék lefelé ha nem gond. Újonnan egy csomó iskola fenntartását a Nemzet Gazdasági Minisztérium vett át, és az új döntésükkel már a tanulóknak is szembeötlő lett hogy hülyék irányítanak.


Jó, ez csúnya kifejezés, de a legnagyobb gond a legfelső döntéshozókkal, hogy nem ápolják a kapcsolatot azokkal a pedagógiai szervezetekkel (nem így hívják őket, csak a könnyebb megértés jegyében írtam így), melyek első kézből látják és tapasztalják a felmerülő problémákat. Nem, ehelyett olyan emberek fantáziáját kell teljesítenünk, akik nem látják a terület realitását.


Pl.: bevezették a kötelező projekt munkákat...ami annyiból áll, hogy kivétel nélkül az összes tantárgyból készíteni kell egy nagyobb terjedelmű házi dolgozatot, mely a diák fél évi eredményének a 30%-át teszi majd ki. Erre még az oktatási intézmények sem készültek fel, nemhogy a diákok.


Valaki úgy képzelte el, hogy majd a magasabbra emelt követelmények átlagban fejleszteni fogja a tanulók értelmi színvonalát. A valóság viszont az, hogy túlterheltté válnak, mivel minden tantárgyból kötelező ez, így a határidők egybemosódnak. Még tapasztalatlanok (tanárokkal együtt) és maga az időszűke és magas követelmények béklyózó stresszbe helyezi az egyébként jó tanulókat is.


Bocsánat, hogy ennyire elnyújtottam, de mint belső szemlélő, csak így adhattam körültekintő választ.

2015. okt. 19. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim válasza:
95%

Nem hinném, hogy a történelem és a magyar irodalom ilyen fontos lenne, mint ahogy azt már leírták előttem, de ezt csupán frissen diplomázott mérnökként jegyzem meg.

Abban egyetértek, hogy felesleges azt erőltetni, ami nem érdekli a gyereket, mert így sokkal nehezebb arra koncentrálnia, amiben tehetséges is.

2016. nov. 2. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim válasza:
24%

Én 8-os vagyok. A legnagyobb hiba az, hogy olyat tanítanak, amit az életben SOHA nem fogunk használni! Pl: az egy, illetve két ismeretlenes egyenletek, a különböző nyelvtani törvények... Soha nem fogja megkérdezni senkitől egy ember, hogy "Szia, eltudnád mondani a magánhangzó törvényeket?".

Mindent csak a felvételi miatt kell megtanulni... Pl a pitagorasz tétel.

Ráadásul a történelmet is annyira összetömörítik, hogy az valami hihetetlen... Ráadásul tele van hibával a könyv is!

A földrajz és a biológia könyv használhatatlan, a kémia könyv pedig azt írja le, hogy hogyan tisztítsd ki a vécét (nem viccelek!!)

Szerintem ezek a legnagyobb hibák...

2017. nov. 25. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim válasza:
100%
Az egész egy kalap szar!
2018. jan. 6. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim válasza:
100%

Szerintem a rendszer borzasztó idejétmúlt, nem igazán veszi figyelembe a diákok igényeit. Személy szerint eleve azokat a tanárokat kedvelem, akik (szinte) egyenrangú partnerként kezelnek és nem játsszuk meg, hogy ők az atyaúristenek 2 csengő között. Másrészt feleslegesnek tartom a 3 kötelező érettségi tantárgyat, rá kellene bízni a diákokra a választás lehetőségét. Én biológia-kémia szakos vagyok egy elég jó pesti gimnáziumban, állatorvosnak készülök és egyáltalán nem értem miért kell 33 (nem vicc) kötelezőt elolvasnom egy rákos tanévben. Nálunk odáig fajult ez a túlzott irodalom-történelem követelmény, hogy a legtöbben duplázásra készülünk.

Szerintem felesleges bejárni a humán órákra. Sokkal sikeresebb a dolgozat előtti önálló felkészülés és feldolgozás, addig hozzá se fogok az anyaghoz, nem jegyzetelek.

Egyszerűbb lenne, ha felállítanának egy határt, teszem azt 75%, tehát egy hónap alatt az órák 75%-án kell résztvennie egy diáknak és a többit igazolás nélkül elengedik.

Továbbá a kreditrendszer jobban alkalmazkodna a diákok igényeihez. Ugyan én szeretem a természettudományokat, de eszem ágában nem lenne ráerőltetni pl bölcsésznek készülőkre. Az első évben mindenki tanuljon mindent, mint általános vége fele, majd adják meg a lehetőséget, hogy választhassak minden tanévben, hogy mit szeretnék tanulni. Nyilván szívesebben tanulok faktra, mint a sima tanórákra.

Abszolút felesleges a történelem tananyagot általános iskolában, majd gimnáziumban is a diákok szájába rágni. Valószínűleg egyszeri tanulmányozás hatására is le tudják vonni a tanulságot egy-egy történelmi eseményből és nem kell 2x átszenvedni magukat a reformáción és társain, főleg, hogy érettségi után 1 évvel nem fognak emlékezni a nagyjára.


Most így hirtelen ennyi.

18/F

2018. ápr. 19. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim válasza:
Szerintem a legnagyobb probléma maga az iskolarendszer.Manapság a leg alapvetőbb funciója ugyan az ,mint a bölcsinek .Legyen hova passzolni a gyereket amíg a szülők húzzák az igát.A második a szocializáció magyarul szokjál hozzá ,hogy nem te rendelkezel az időd felett, rengeteg felesleges dolgot kell megtanulni elvégezni aminek hasznát az életben nem látod ,de csináld mert különben retorzió.A gondolkodást nem fejleszti ellenkezőleg akkor is csinálj valamit értelmetlenül ha látod értelmetlenségét ,mert ez az elvárás.Egy modern rabszolgaképző.Az életkornak nem megfelelő elvárás minden tárgyban és gyakorlatilag 4-re mindent megtanulsz amit az életben használni fogsz.Gyakorlati dolgokat meg nem tanít:Az emberi jogok,ügyintézés,alapvető egészségügy,önálló gondolkozás,érdek képviselet, de még főni sem vagy kicserélni egy égőt sem.Erre azt mondják ,hogy a szülő meg az élet feladata.De ha valaki kb nem egy autista akkor b@szhatja.Káros és akkora lelki sebeket képes okozni legalább mint egy pedofil össz egésszében.De azért az iskola az első ami kb. azt jelenti ,hogy a fenn álló rendszer az első gyerek verziója.
2020. okt. 1. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim válasza:
Jómagam 2000-ben érettségiztem, rá 3 évre beiratkoztam egy magánfőiskolára ahová 2 évig jártam de végül nem diplomáztam le. Azután 2011-ben szereztem egy hegesztő szakmát tanfolyami keretek között egy közeli szakképző iskolában. Én kb. ilyen keretek között jártam iskolába és tervezem, hogy újra járni fogok de van a magyar oktatási rendszernek egy nagyon sarkalatos hibája. És pedig, hogy egyszerűen passzivitásra neveli a tanulókat. Ahelyett, hogy proaktivitásra, kreativitásra, kezdeményezésre nevelnék a tanulókat, hogy az iskolából kikerülve szintén aktívan építsék a társadalmat és a jövőjüket, ehelyett inkább statikus, kvázi cselekvőképtelenné tett fiatalok kerülnek ki a közoktatásból. Szerintem ez minden csak nem nevelés, nem oktatás. Ennél még talán az is többet ér, ha a fiatal nem is jár iskolába, hagyja, hogy az élet nevelje vagy inkább saját maga képzi magát azokhoz a kihívásokhoz amivel az életben találkozik. Mert most azért eltölteni, hosszú-hosszú éveket a közoktatásban, hogy abból kikerülve azt se tudja a fiatal, hogy mi merre hány méter, (Több éves "oktatás" után van! Figyeled? :)) akkor bátran ki lehet jelenteni, hogy az ilyen típusú "oktatás" majd, hogy nem egy kalap x@rt sem ér. Amiért persze nem a tanulóifjúság okolható de még a tanárok sem, inkább az a hülye az oktatási hivatalban aki ezt így ilyennek találta ki.
2021. jan. 9. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!