Szerintetek mik a magyar oktatási rendszer legfőbb hibái?
Értelmetlen, felesleges dolgokat tanítanak (természettudományok, nyelvek) az átlag diáknak, akit pedig ez komolyan érdekelne, annak esélye sincsen komolyabban tanulmányozni ezeket. Így a nem-érdeklődők (90%) és az érdeklődők ellentétéből mindkettőnek csak szenvedés és felesleges időpocsékolás származik.
A testnevelés egy rakás szar, konkrétan "magyarra fordítva" lyukas órát jelent. Az egész elképzelés is, és a kivitelezés is. Elég lenne heti 3 × 60/75 perc, ha az úgy zajlana, ahogy kell (nem törpejárásban kerülgetni körbe a focipályát mint a fogyatékosok, hanem értelmes SPORTOT tanítanának; pld. segítenének lefogyni a dagadtaknak (táplálkozás tudomány), és segítenének valódi atlétákat nevelni (erőemelés / súlyemelés magas szintű oktatása). A focit, kosárlabdát meg a többi hülyeséget pedig meghagyni annak, ami: játéknak ( = nem sportnak), ami nem iskolába való. Az iskolának nem ez a szellemisége, és nem ezért hozták létre az iskola intézményét.
A magyar és történelem SOKKAL magasabb szintű oktatása (talán valahol a mai emelt szint fölött három fényévvel), felesleges matematika teljes kizárása és óraszám csökkentése.
Plusz nem ártana megtanítani mondjuk a szerencsétleneket, hogy hogy kell megfőzni egy ételt, hogy kell ügyeket intézni Bankban/Postán/akárhol, hogy kell adózni, simán iskolai keretek között le lehetne rakni a jogosítványt, és semmilyen külső szerv nem kellene hozzá, stb.
Lényegében minden, és a legszomorúbb, hogy az elmúlt években hatalmasakat léptünk visszafelé. A jövőben ennek beláthatatlan következményei lesznek, ez 100 %. Már az én korosztályomból rengeteg tudatlan ember került ki. A volt általános osztálytársaim közül csupán 2 ember tanult tovább felsőoktatásban. Többségük most gyárban dolgozik. Pedig anno (2008-ban végeztem általános iskolában) a jelenleginél jobb volt az oktatás, pedig az nagy szó, mert akkoriban is eléggé a béka feneke alatt volt.
Azt látom, hogy rengeteg az életképtelen egyén és ennek hosszútávú következményei lesznek. Lényegében már most is látszanak az előjelei.
Úgy igen, ez a felületesség pont annak a következménye hogy nincs testreszabás. Az lenne jó ha kis osztályokban legkésőbb 8.-ig letisztulna hogy kinek mihez van tehetsége, affinitása és arra koncentráljon a későbbiekben, mert azzal felsőoktatásban és az életben is nagy eséllyel menne valamire.
#4 és #8 voltam
*Igen, a kérdésedben írtad, hogy a közoktatásra és a felsőoktatásra is érted.
A legrosszabb az, hogy nem nevel önálló gondolkodásra, illetve önálló tanulásra. Ez viszont alapvető feltétel, ha az ember élete végéig nem egy burokban akar élni és gyártósor mellett roskadni.
Még a felsőoktatásnak is ez az alapvető hibája, hihetetlen elavult dolgokat tanítanak (egyedül talán az orvosi képzés kivétel ez alól). Pedig az informatika, gazdasági ismeretek lényegében évenként változnak, de más területekkel is ez a helyzet.
Sokszor egy egy kiemelkedő magyar siker láttán egyesek az oktatást dicsérik, pedig ez nem igaz. Ha kicsit továbbnézünk akkor egyrészről kiemelkedő tehetségeket találhatunk (akik nem kevésszer a későbbiekben külföldön kamatoztatják tudásukat, akár tanulás akár munka formájában) és fáradhatatlan, lelkes tanárokat akik nem sajnálva szabadidejüket, segítenek a diákjaiknak. Tehát semmilyen esetben sem a jelenleg fennálló oktatási rendszer érdeme.
Az ahol az informatikát és a matematikát háttérbe szorítják, és helyette illemtant és hittant oktatnak ott tényleg mélyen gyökerező problémák vannak. Egyrészről az is nagy kérdés, hogy a szülők, a társadalom, hogy hagyhatja ezt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!