Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Csak szerintem értelmetlen és...

Csak szerintem értelmetlen és a jelenlegi formájában használhatatlan a magyar közoktatás?

Figyelt kérdés
szerintem ezen a rendszeren eljárt az idő, megváltoztak a körülmények, a feltételek, a nemzedék. el kéne hagyni ezt a poroszutas megoldást. véleményem szerint (19 vagyok) az ember sokkal jobban tanul ha közben jól érzi magát. Nem pedig a vizsgákon meg a jegyeken stresszel.

2015. febr. 12. 22:14
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
17%

Tényleg nem a legjobb az oktatási renszer, de szerinted mit kéne tenni? A legtöbb iskolában így is az első pár osztályban nem kapnak jegyeket a gyerekek csak mindenféle szóbeli értékelést, de nem lehet végig ezzel szórakozni?

Valahogy meg kell adni, hogy ki milyen szinten van, vagy szerinted aki szépen mosolyog annak akkor adjunk 5-öst nehogy beletapossunk a lelkébe szegéynek?


Szerinted hogyan kéne változtatni ezen a rendszeren, te mit vezetnél be ehelyett?

2015. febr. 12. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
15%
A magyar közoktatás sajnos ilyen,és ezért egyértelműen az értelmetlenül növekvő elvárások hibásak.Egyre jobban szigorítják a továbbtanulást,és már általános iskolában elhitetik az emberrel,hogyha nem színkitűnő,akkor semmire nem viszi.Ami azért is rossz,mert az ember 7-8 évesen még nem feltétlenül a tanuláshoz köti az életét.Ezért olyan rohadt stresszesek a magyarok. Szerintem a követendő példa az USA lenne.Nézd meg,hogy ott hogyan zajlik egy átlag tanóra,vagy hogy ott mik az elvárások.Elképesztő,de pl. a Harvardra könnyebb bekerülni,mint a Corvinusra,és nem kérdés,hogy melyik iskolának értékesebb a diplomája.Az Amik tök jól elvannak az alapismeretekkel,és nézd meg hogy élnek. És mi magyarok,mire megyünk a hatalmas elvárásainkkal? Diplomás utcaseprőink vannak,de az országot szó szerint parasztok irányítják..
2015. febr. 12. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
75%
Amerikában a középszíntű oktatás egy kalap szart nem ér, ott egyetemen kezdődik az igazi tanulás és ezt nem csak én mondodm van ismerősöm is aki élt itt is ott is, ő is azt mondta, hogy az ottani tudásszint köszönőviszonyban sincs az ittenivel. A gyerekeknek igenis meg kell tanulniuk, hogy ahhoz, hogy elérjenek valamit azért meg kell dolgozniuk. A diplomás utcaseprőkről meg csak annyit, hogy ha egy keresett szakon diplomázol, akkor nem lesz belőled utcaseprő, én nem láttam még diplomás mérnököket kéregetni.
2015. febr. 12. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
ELSŐ: Kivezetném a jegy alapú osztályzást, az érettségit a mostani formájában, 6. osztálytól egyre szakosítanám, ki hova akar továbbmenni, és már kezdetnél fogva megvizsgáltatnám ki milyen reál vagy humán. Így akinek felmentése van vagy egyébként nagyon nem megy neki csak minimálisan tanulná, akinek meg megy az persze emelt óraszámban, ugyan ez magyarból/töriből stb
2015. febr. 12. 22:34
 5/11 anonim ***** válasza:
59%

És ha nem lennének jegyek akkor mi alapján sorolnák be a tanulókat? Hogy mutatkozna meg, hogy kik a legjobbak legtehetségesebbek és kik az esetleg kicsit gyengébb képességűek? A szakosodás nem rossz ötlet, erre van 11-12.-ben a fakultáció, ahol mindanki azokat a tárgyakat tanulhatja emelt óraszámban ami érdekli, de egy 13 éves gyerek 6. osztályban az esetek nagy részében nem tudja még ,hogy mihez akar kezdeni, ezért nem lenne szerencsés már ilyen korán csak pár tárgyra korlátozni az oktatásukat. Tényleg nagyon sok felesleges hülyeséget kell tanulni, és elhiszem, hogy egy matek beállítottságú szarik a pitagorasz tételre egy matek beállítottságú meg Csokonai költészetére, de azért valamiylen szinten össze kell szedni ilyen-olyan ismereteket minden területről.


Az érettségivel nem tudom, hogy mi bajod van bőven nem a megtanulhatatlan kategória, aki szorgalams az le is tud érettségizni ( főleg középszinten ) .

2015. febr. 12. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
én annak a híve vagyok hogy a gimi 4 évére le kellene oszlatni, így minden év végén lenne egy kissebb vizsga az éves anyagból.
2015. febr. 12. 22:46
 7/11 A kérdező kommentje:
kisebb*
2015. febr. 12. 22:47
 8/11 anonim ***** válasza:
37%

Szerintem az érettségi rendszerrel nincs olyan nagy baj, a középszint vicc, a tudatosabb diákoknak meg ott az emelt.

Én az órarendet alakítanám át. A reálosnak ne kelljen feleslegesen időt pazarolnia a humán szakokra és fordítva, illetve nem teljesen, mert a jelenlegi reál óraszámot meghagynám, a humán óraszámot meg jelentősen karcsúsítanám, és a kieső órák helyére jönnének be a faktos órák, amit mindenkinek kötelező lenne választani érdeklődése szerint. Így az óraszámok nem emelkednének, még is mindenki azt tanulja amit szeretne.

Mindennapos tesit, éneket, rajzot eltörölném, magyarra és törire heti 1 órát szánnék, ez elegendő arra, hogy nyújtson egy bizonyos szintű alapműveltséget, aki ennél többre vágyik az humán tárgyakat választ faktnak. Ja és idegen nyelvet kötelező lenne választani emelt óraszámban, a többi szabad döntés.


A reált meg egész egyszerűen fontosabbnak tartom mint a humánt, ezért nem csökkenteném az alap reál óraszámot, ne azért ne tudjon valaki 12.-ben reálon továbbtanulni, mert 9.-ben hülye volt azt a könnyebb utat választotta.

Ja igen, ezt az egész rendszert már kilencedik osztálytól működtetném.

2015. febr. 13. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
37%

Ezekkel az év végi vizsgákkal csak az lenne a baj, hogy a 4. év végére már senki nem emlékezne egy szóra se abból, amit például 9.-ben tanult, mert nem lenne oka, hogy megtanulja ha úgyse lesz belőle több vizsga.


Azzal viszont amit az utolsó írt teljesen egyetértek, én is úgy látom, hogy bőven túl sok "haszontalan" dolgot kell megtanulni mind történelemből mind irodalomból és nem akarok senkit megsérteni, de szerintem azok a diplomás utcaseprők is döntő többségben a mindenféle bölcsészszakot végzett hallgatók közül kerül ki.

2015. febr. 13. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Szerintem hulyeseg lenne eltorolni a jegyeket.A jobb tanuloknak nem lenne semmi osztonzes,valami amit el szeretne erni.Szerintem egy 7-8 eves gyerek eloszor meg azert tanul,hogy anya buszke legyen ra,hogy otost hozott,hogy elerje a celjat,de ha mindez nem lenne,honnan fogod tudni,hogy mennyire megy az anyag?Hogyan fogod magad leelenorizni?Amugy oszinten,te irnal felevente irnal egy tesztet egy egesz felev tananyagabol kemenyen,reszletes,vagy sokat kis reszbol?En inkabb a masodikat valasztanam es ha belegondolsz szerintem te is.Amugy akkor meg azt a feleveset stersszelned.Es mi van ha amugy jo kepessegu gyerek vagy,de rosszul sikerult valamilyen okbol az a nagy dolgozat,akkor azt hogyan fogod kijavitan?Mit fogsz csinalni?Szerintem is sok rossz dolog van az oktatasban,de ez nem azok koze tartozik:DD.Viszont a felesleges dolgokat en is kiiktatnam.
2015. febr. 13. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!