Csak szerintem értelmetlen és a jelenlegi formájában használhatatlan a magyar közoktatás?
Tényleg nem a legjobb az oktatási renszer, de szerinted mit kéne tenni? A legtöbb iskolában így is az első pár osztályban nem kapnak jegyeket a gyerekek csak mindenféle szóbeli értékelést, de nem lehet végig ezzel szórakozni?
Valahogy meg kell adni, hogy ki milyen szinten van, vagy szerinted aki szépen mosolyog annak akkor adjunk 5-öst nehogy beletapossunk a lelkébe szegéynek?
Szerinted hogyan kéne változtatni ezen a rendszeren, te mit vezetnél be ehelyett?
És ha nem lennének jegyek akkor mi alapján sorolnák be a tanulókat? Hogy mutatkozna meg, hogy kik a legjobbak legtehetségesebbek és kik az esetleg kicsit gyengébb képességűek? A szakosodás nem rossz ötlet, erre van 11-12.-ben a fakultáció, ahol mindanki azokat a tárgyakat tanulhatja emelt óraszámban ami érdekli, de egy 13 éves gyerek 6. osztályban az esetek nagy részében nem tudja még ,hogy mihez akar kezdeni, ezért nem lenne szerencsés már ilyen korán csak pár tárgyra korlátozni az oktatásukat. Tényleg nagyon sok felesleges hülyeséget kell tanulni, és elhiszem, hogy egy matek beállítottságú szarik a pitagorasz tételre egy matek beállítottságú meg Csokonai költészetére, de azért valamiylen szinten össze kell szedni ilyen-olyan ismereteket minden területről.
Az érettségivel nem tudom, hogy mi bajod van bőven nem a megtanulhatatlan kategória, aki szorgalams az le is tud érettségizni ( főleg középszinten ) .
Szerintem az érettségi rendszerrel nincs olyan nagy baj, a középszint vicc, a tudatosabb diákoknak meg ott az emelt.
Én az órarendet alakítanám át. A reálosnak ne kelljen feleslegesen időt pazarolnia a humán szakokra és fordítva, illetve nem teljesen, mert a jelenlegi reál óraszámot meghagynám, a humán óraszámot meg jelentősen karcsúsítanám, és a kieső órák helyére jönnének be a faktos órák, amit mindenkinek kötelező lenne választani érdeklődése szerint. Így az óraszámok nem emelkednének, még is mindenki azt tanulja amit szeretne.
Mindennapos tesit, éneket, rajzot eltörölném, magyarra és törire heti 1 órát szánnék, ez elegendő arra, hogy nyújtson egy bizonyos szintű alapműveltséget, aki ennél többre vágyik az humán tárgyakat választ faktnak. Ja és idegen nyelvet kötelező lenne választani emelt óraszámban, a többi szabad döntés.
A reált meg egész egyszerűen fontosabbnak tartom mint a humánt, ezért nem csökkenteném az alap reál óraszámot, ne azért ne tudjon valaki 12.-ben reálon továbbtanulni, mert 9.-ben hülye volt azt a könnyebb utat választotta.
Ja igen, ezt az egész rendszert már kilencedik osztálytól működtetném.
Ezekkel az év végi vizsgákkal csak az lenne a baj, hogy a 4. év végére már senki nem emlékezne egy szóra se abból, amit például 9.-ben tanult, mert nem lenne oka, hogy megtanulja ha úgyse lesz belőle több vizsga.
Azzal viszont amit az utolsó írt teljesen egyetértek, én is úgy látom, hogy bőven túl sok "haszontalan" dolgot kell megtanulni mind történelemből mind irodalomból és nem akarok senkit megsérteni, de szerintem azok a diplomás utcaseprők is döntő többségben a mindenféle bölcsészszakot végzett hallgatók közül kerül ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!