Magyarországon miért nincs olyan, hogy gimibe 9. -be te magad választod meg az óráidat (mint az USA-ban)?
DD, teljesen egyetértek. :) Általában nem vagyok ilyen bunkó fajta, sajnálom.
Jelenleg úgy érzem, hogy az aranyközépút lenne a legjobb. a Miénk se tökéletes, az amerikai se. Az biztos, hogy ők gyakorlatorientáltabban tanulnak, nem annyira tudásalapúan, mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai.
És igen, jól jönnének ilyen órák, viszont ezeket valószínűleg, szerintem csak pluszként lehetne betenni az órarendbe, és akkor hosszabbak lennének a napok. :/ Bár jelenleg én 6ig szoktam egyetemen lenni, szóval semmi se gáz. :D
Mikor én gimis voltam, nekem az hiányzott a legjobban, hogy más kultúrákról nem tanulunk olyan sokat. Csak történelmet, nem is mindegyik országnál, pl Ázsia és Afrika sokszor kimarad, pedig nem kéne. Szerintem. Bár még így is sok ország oktatásánál szélesebb körben tanuljuk a külföldi történelmet, pl Angila (igen, számomra ez meglepő volt) és az USA. Az amerikai oktatásban ez az egyik dolog ami nem tetszik, a többivel még nincs is akkora gondom.
És igen. Én is örültem volna olyan óráknak, amiket felsorolták, amik színesebbé tették volna az oktatást és mai tudást adnának. De nem mindenkit érdekelne. És ehhez képzett oktatók kellenének. Bár lehet, hogy van 1-2 tanárnak elég háttértudása ehhez. Hm.
Az a helyzet, hogy mostanában sajnos nem valószínű, hogy a politikusoknak egyáltalán eszébe jutna, hogy megreformálják a középsulis oktatást....
Igen. Erről beszélek én is. Látod, te is tanultál volna Ázsiai történelmet stb. ezt az amerikaiak megtehetik, de itt nem. Többnyire mindenben Magyarországot nézik, mégsem tudunk erről az országról sokat, hiába magyarok vagyunk.
És tényleg mást kéne a kormány élére állítani minden szempontból. Bár nem sokat értek hozzá, de ami most folyik a FIDESZ-be, hát az... hagyjuk. Nem tudom hogy kerülhettek a parlamentbe az ilyen emberek.
Teljesen félreértettél, pont fordítva mondtam. A magyarok igen is nagyon komoly világtörténelmet tanulnak. Az egy másik kérdés, hogy Afrikában és Indiában nem történtek olyan események, amiket fontosnak tartanánk, szarul hangzik, de ez az igazság. Most, hogy van egy indiai barátom, ő is azt mondja, hogy a történelmük nem valami nagy cucc, volt 4 háborújuk, amiből 3at megnyertek, ennyi + az amennyit megtanulunk Anglia kapcsán, az Indiai Társaságról és Ghandiról. Viszont szerintem a kultúráról lehetne tanulni.
Amúgy pedig az USÁban a földrajz és a történelem oktatás az USA területére korlátozódik, töredéknyi világtörténelmet tanulnak ahhoz képest, amennyit mi, és ez Angliában is igaz, ezt az egyik gimis tanárom mesélte saját tapasztalatai alapján. Régebben volt egy tévéműsor is, amiben az egyik játékos azt hitte, hogy Európa egyenlő Franciaországgal. Remélem így már érthető, hogy nem egy a véleményünk.
*Mármint egy amerikai tévéműsorról beszélek.
Ha az oktatási nézeteink különböznek is, legalább a politikaiak nem. :D Szörnyű, ami itt folyik.
Megint a bunkó csajszi vagyok, akivel vitáztatok. :) Legyek ezentúl pl Katze, hogy látszódjon, amit én írok.
Katze:
az előzőnek igaza van. kétféle érettségi rendszer van:
1: 5 tárgyból beszámítanak a 11. 12. évi eredményeid (100p), az 5 vagy mennyi érettségid (100p), és ebből 2 darab, általában amit az egyetem kér, ezek számítanak még pluszban is (200p), és ehhez jönnek hozzá a pluszpontok (eddig 80p volt).
2: ha duplázol, akkor CSAK az a 2 darab érettségi eredmény számít, értelemszerűen duplán (400p) és pluszpontok. Ez is volt az egyik ok, amiért ízt mondtam, hogy tanulhatjátok azt, amit akartok, ha nagyon akarjátok, hiszen így is megoldható. Csak a gimis tanárok mániája, hogy az ő tárgyuk a legfontosabb és belső kényszere van a diáknak, h mindenből jó legyen (ami amúgy nem rossz dolog) de pl egyik mostani okos mérnök ismerősöm irodalmon is matekozott, minden órán matekozott, minden tanár utálta, de felvették és tök jó.
És DDD:
Az a gond, hogy te kb egy interaktív játszóházat terveztél, és nem iskolát. Csak egy szemszögből látod a dolgokat, diákként, és nem ismered, hogy a csúnya kapitalista valódi világban a dolgok nem így működnek. Egyébként pedig amit én 6. osztály előtt tanultam, az kb a nullával egyenlő. Az semmi. Annyira kicsik még akkor a gyerekek, nem tudnak olyan döntéseket hozni, hogy mit akarnak majd tanulni és dolgozni. Most ez egy sarkos példa de pl Panni szeret rajzolni meg énekelni meg szereti a technikaórát, rábeszéli a barátnőit, mert ő az alfanőstény a baráti körben, hogy jöjjenek vele, és máris van egy csapat lány, akiknek valószínűleg nincs akkora tehetsége ahhoz, hogy ezzel behatóbban foglalkozzon, és nem is érett meg annyira a választása idejére, nem is tudja, hogy mi lenne jó neki.
amúgy pedig az a gond, hogy egyszerűen nincs szükség annyi bölcsészre, mint amennyit kitermelne így az ország. Ha olyan irányultságot választhatna a diák, amilyet csak akar. Egyetemen ez viszonylag kontrollálva van, mivel korlátozott az államilag támogatott és a költséges helyeknek a száma is (egyre inkább.... na mindegy...) de ha pl most megy 40% humán részre, 60% reálra, lehet, hogy akkor mondjuk 60% menne humánra, mert az épp jobban tetszik neki, és könnyebb megtanulni aztán mehet ki focizni meg babázni, és nem zaklatja az anyja hogy tanuljon. És ezután lesz egy bölcsészekkel teli nemzetünk, ami szép és jó, de hogy a szarból nem segít majd kilábalni, az is tuti. Amúgy én is totál humán beállítottságú voltam, és szerettem is, imádtam, nyelvszakra akartam menni, de megtanultam a reált is, és most reál helyen vagyok. Mert ez kell. És ezt is nagyon szeretem. :) A legmagasabb pontszámú hely volt most (és mindig) államilag támogatotton. Ezt most nem dicsekvésből mondom, azért sem mondtam eddig, meg sztem nem akkora nagy szám, csak azért mondom, mert én is tanultam mindenre, nem vagyok hülye, viszont ezt tényleg nem volt annyira megerőltető elérni, higgyétek el. Másabban látom a dolgokat, mint a mostani gimisek. Bár nekik már nehezebb a dolguk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!