Magyarországon miért nincs olyan, hogy gimibe 9. -be te magad választod meg az óráidat (mint az USA-ban)?
Amúgy jah. Aludni kéne. Csak jelenleg pont egy olyan dolog megírásával szenvedek, aminek soha semmilyen haszna nem lesz és abszolút semmi köze ahhoz, amit tanulok, de legalább jó unalmas.
Egy jóféle felesleges vita itt gyk-n legalább visz bele egy kis változatosságot. :)
van, akinek pl nagyon szar volt a kémiatanára általánosban, és gimiben meg olyan jót kap, hogy megszereti. az ének meg egy akkora laza tárgy, könyörgöm, el lehet szórakozni a többiekkel, énekelgetsz, klasszikus zenét hallgatsz és valami hazait, magyart szedsz magadra. sztem ez kéne az utolsó szar dolog legyen....
Most tegyük fel, hogy tényleg kiválaszthatjuk, mit akarunk. Mit választ a 90%unk? Ami a legkönnyebb. A 10% az elkötelezettebbje, akit érdekelnek a szívásabb tárgyak, mint a kémia meg a fizika. A 90% meg tanul magyart, társadalomismeretet, esetleg nyelveket, meg más érdekes dolgokat, esetleg behoznák a gasztronómiát, meg mittomén.... Csak az a gond, hogy egy gazdaság fejlődéséhez nem fotelben hátradőlő gondolkodók kellenek. Hanem mérnökök meg mittomén. Az oktatás nagyrészt olyan embereket tanít ki, akikre szükség van. És valószínűleg nekünk nincs akkora rálátásunk, olyan széles körű tudásunk, hogy meg tudjuk mondani, hogy ez jó-e vagy rossz.
Jó, akkor nem tündérbogarazlak, bocs. :D
Amúgy meg a környezetvédelem, ha belegondolsz, az egyszerűen nem akkora anyag, amit annyi ideig lehetne tanítani. Max egy év, amit szintén totál feleslegesnek találna az osztály 80%a és nem lehetne normálisan megtanulni. Ahhoz tényleg az alapokat kell megtanulni középsuliban, kémia, biosz, majd ezután tovább menni egyetemre. Szerintem a környezetvédelem az már egy piramis csúcsa, amit nem tudsz felépíteni kemény alaptudás nélkül.
Mit tanulsz és mivel szenvedtél? :)
Ne vesszetek össze! :)
Amúgy értem, hogy kell tanulni, mindenhol kell tanulni meg egyébként ne olyannak képzelj el, aki mindenből kettes vagy hármas. 4-es, 5-ös tanuló vagyok. Igenis megtanulom a fizikától kezdve a kémiát meg a földrajzot meg mindent. Csak azt nem értem, hogy minek. Tudom, hogy soha nem lesz ezekre a tantárgyakra szűkségem.
Ha téged a hülyeségem idegesít fel, akkor engem meg a te lenézésed. Baromira idegesít, hogy így beszélsz. Nézz egy kicsit magadba. Én csak azt szerettem volna meg tudni a kérdésemmel, hogy itt miért nem lehet olyan az oktatás, mint az USÁban. De ehelyett felkapod a kérdést, mintha valami olyan súlyos kérdést tettem volna fel, amihez nekem semmi közöm, és te meg annyira akarod védeni hazánk oktatásrendszerét. Hát rendben, bátran védjed.
Én csak azt akartam volna mondani, hogy nem tartom igazságosnak azt, hogy míg az amerikaiak tök lazán veszik a tanulást addig mi magyarok megszenvedünk vele (és igen, megint támadhatsz!). Egyetértek azzal, hogy Magyarországon szűkség van orvosokra meg egy csomó okos emberre. De Amerikában nincsenek okos emberek? Óh, dehogyis nem. És ha megnézed, az USÁban sokkal többen mennek egyetemekre (és nem azért, mert ott eleve többen élnek, hanem úgy arányában is ), mint Magyarországon. Ők nem tanulnak a gimiben, csak tegyük fel, hogy 8 tantárgyat, és lehet, hogy aki kémiából hülye, mert 8. után nem vette fel a tantárgyai közé, de pl. a földrajzot felvette és abból többet tud sokkal, mert mindennap tanulta. Komolyan az a lényeg, hogy mindenből legyen egy kicsi tudásunk? Komolyan szerinted ez a jó, hogy egy kicsit értünk a kémiához, valamelyest konyítunk a történelemhez, tudunk egy kicsit rajzolni, meg hát a fizikából is dereng valami, de hogy egyik tantárgyat se sikerül elmélyíteni az biztos. És lehet, hogy aki egyetemre megy, az jó, mert az úgy is tovább tanulja azt, amit akar. De aki nem gondolkozik a felsőoktatásba, csak leérettségizett és esetleg valamit talál magának, az maradjon hülye, mert -ugyan mindenhez ért egy kicsi, de úgy nagyon- nem ért semmihez se. Igen? Ez a jó. Hát akkor jó tudni, azt hittem, hogy az a jó, akinek van egy olyan területe, amiben igazán otthon érzi magát. Ezek szerint nem így van (szerintetek).
Jah, meg írtad, hogy menjek ki az USÁba. Hidd el, mennék én, ha lehetne. Erről csak ennyit. Ezek után ismét támadhatsz, én így látom a dolgokat. Amúgy meg még nem vok gimis, 8.-os vagyok és most mondhatod azt, hogy ne is menjek gimibe, de pedig oda fogok menni.
Sajnálom, hogy rosszindulatú voltam, de akkor is ez a véleményem. És ha nem csak a gonosz hangsúlyt vennéd észre, látnád, hogy nem csak gimnáziumba lehet menni. A gimnáziumnak Magyarországon az a lényege, hogy alaptudást ad, és felkészít az érettségire, így akárhova továbbmehetsz. Ez a lényege, így találták ki, és alapvetően olyanoknak találták ki, olyanokat vesznek fel, akiknek nem esik nehezükre valamiből jónak lenni azon kívül, hogy mindenből hoznak egy bizonyos elvárt szintet. Én kb színötös voltam egész gimnáziumban, 8 osztályosba jártam, ami igen jó dolog. És szerettem 1-2 tárgyat, azokkal szerettem foglalkozni, de semmi extra. Most pedig azzal foglalkozom, amivel akarok. Ha már ott megtanultam volna egy szakmát, mi a jó életnek mennék egyetemre?
Vannak szakközépiskolák, nem csak gimnáziumok, mint már mondtam. Közgáz és egyéb, egy csomóféle. Nem szégyen oda járni, sőt. De nem fogják megváltoztatni az egész oktatási rendszert személyre szólóan, mivel... nem. Ezt ne várd. Lehet, hogy lennének előnyei, de ha mindenki azt csinálja, amit akar, annak mindig sok a hátránya. Pl amit már említettem is, és az első válaszoló is, hogy az amerikai középsulis oktatás és tudásszínvonal meg sem közelíti az ittenit. Ezen kívül pedig nem véletlenül magyar származású egy csomó tudós, akik Amerikában tevékenykednek. Nem tökéletes az oktatásunk, nem állítom, de amennyire te szidod, azt se érdemli meg.
És oké, utálhatsz, nem annyira érdekel, de legalább ne csak szelektíven olvasd, amit mondok. Köszi.
De tényleg, miért akarsz gimnáziumba menni, ha az ottani oktatással nem vagy megelégedve? Bár ha nincsen más lehetőség a közeledben, megértem, de amúgy totálisan logikátlan.
A biosz tanárom még az utolsó hónapokban is tanított, nagyrészt a biosz érettségizőkre gondolva, de beszélt a szakbarbárokról is. Én nem akarok az lenni. Ha te az akarsz, ez a te döntésed. Akkor ne tanuld annyira. Nem kell. Koncentrálj arra, amire akarsz. Nem kell mindenből ötösnek lenni. Tényleg nem kell. És most erre megint válaszolhatsz egy teljesen ide nem illő, sértett monológgal, de a rendszer mostanában nem fog megváltozni. Ha te tudod, mit akarsz csinálni, koncentrálj arra. 14 éves vagy, viszonylag érett emberke a te életed, a te döntésed. És igen. Simán csinálhattam volna azt, hogy nem tanulok azokra a tárgyakra, amikre most nincs szükségem. Eljutottam volna ide, és az egyetemen se lennének problémáim. Egyszerább lett volna az életem. De én örülök neki, hogy értem a körülöttem lévő világot, a legtöbb szegmensét. Ha te nem akarod érteni, ez a te döntésed. Változtasd meg te a saját tanulási szokásaidat és módszereidet.
Ha erre is vádlón és vagdalkozva válaszolsz... akkor már nem tudom, hogyan lehet neked egy olyan véleményt kifejteni, ami szöges ellentétben áll a tiéddel. Valószínűleg sehogy.
Én már 14 évesen tudtam ,hogy vasutas leszek, és nem tágítok. Most is vasutas vagyok.
38F
Nem válaszolok sehogy: se vádlóan, se vagdalkozva és még csak nem is válaszolok "teljesen logikátlan, sértett monológgal." Először is, ismét elmondom, hogy kérdésemet csupán azért írtam ki, hogy választ kapjak rá és nem azért, hogy egyesek, akik annyira tisztelik és szeretik (meg nincs eszükbe) vádolni semmivel a magyar oktatásrendszert támadjanak ezért a kérdésért.
Másodszor is azért megyek gimibe, mert úgy gondolom, hogy jó tanuló vagyok és meg tanulok mindent, amit meg kell (függően attól, hogy totál nincs kedvem).
És végül harmadszor is akarok még mondani valamit, amire írhatsz nyugodtan akármit, nekem nincs szándékomban veszekedni, csupán a véleményeimet írom le. Szóval. Nem tartom igazán fairnek, hogy amíg én vasárnapokat és szombatokat végig szenvedek a tananyaggal, az amerikaiaknak szinte alig kell valamit tanulniuk. Ami persze nem igaz, így ebben a formában, de úgy gondolom, hogy ők jelentősen kevesebbet tanulnak, mint mi, de ők is megdolgoznak azért, amijük van, viszont szerintem az ottani oktatásrendszer elősegíti azt többek között, hogy a diákok ne egész délután és hétvégén a könyv felett üljenek, hanem lehetőségük legyen kikapcsolódni, ami itt nem jellemző. Legalábbis egy olyan diákra, aki tényleg kitűnő (és akkor most mondhatod azt, hogy nem kell kitűnőnek lenni), és tényleg megtanul és megcsinál minden házi feladatot, annak nem hiszem, hogy sok ideje jut a barátaira. Rendszerint ezeket nevezik strébereknek, mert nem töltenek időt a barátaikkal, mert nincs, és csak azét, hogy a magyar oktatásrendszernek teljes mértékben megfeleljenek. Míg az USA-ban teljesen összeegyeztethető a tanulás a szórakozással. Mellesleg ott a sport sem utolsó szempont, mint itt, Mo-n.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!