Milyen a pesterzsébeti Kossuth Lajos Gimnázium?
Az igen! Az úgy erős... : ||
Valaki nagyon imádhat engem hogy a nevemben sikerült írnia. Nagyon nem vicces.
Nyugodtan megírhatod privátba apám hogy ki vagy. Mert ezzel sikerül velem jól kib***ni... :@@
Én felvállalom ha nicken keresztül is hogy én vagyok. A névtelenség nem az én pályám!
Most nézem, hogy erről írt akkor mindegy is.. Felfüggesztem a profilt. :@
És nem is lesz új nehogy valaki vicces kedvében legyen megint...
Az eddigi válaszokat átolvasva úgy találtam, hogy én is hozzá tudnék fűzni még ezt-azt.
Először is a Kossuth "embertelen légkörét" ért kritikákra reagálnék. Én a Fazekasból mentem át a Kossuthba, és azt kell mondanom, hogy az egyes itteni hozzászólók által szidott Kossuth valóságos mennyország az istenített, piedesztára emelt Fazekashoz képest. Az az iskola volt valóban embertelen, játszi könnyedséggel tudott az ott tanulóknak igen komoly pszichés problémákat okozni. Már amikor felvételiztem a Kossuthba, akkor eldöntöttem, hogy ide akarok jönni (eredetileg csak a harmadik helyen jelöltem meg), mert annyira üdítően különbözött a Fazekastól. Véleményem szerint a Kossuth egy nagyon jó légkörű, szabad szellemű iskola, én legalábbis kitűnően éreztem magam itt, pedig nem voltam mintatanuló (sőt először gyenge voltam), és az iskola közösségi életének sem voltam aktív szereplője.
Azt sem állítanám, hogy az egyént igyekeznének elszürkíteni és betörni. Amikor én itt tanultam, akkor kifejezetten támogatták az egyéni tehetséget és kreativitást. Volt irodalmi pályázat, Kossuth-napon és egyéb alkalmakkor fel lehetett lépni színielőadással vagy zenével is, voltak kossuthos zenekarok, akiknek biztosítottak koncertlehetőséget a tornateremben, sőt az iskolának saját, kossuthos tanárokból és diákokból verbuválódott társulata is van, ami zenés-táncos darabokat (pl. István, a király és musical-ek) ad elő, nem csak az iskola falain belül, hanem különféle "külsős" rendezvényeken, ünnepségeken is, de Németországban is vendégszerepeltek már. Azt is jól tolerálják, ha valaki "kilóg a sorból" és nagyon egyedi, különutas megnyilvánulásai vannak (én már csak tudom), feltéve, ha ezzel nincs mások vagy az oktatás kárára.
Ami a tanárok hozzáállását illeti, azzal sem volt semmi bajom. Igaz, hogy egyes tanárok nem tanítanak jól (főleg a reáltantárgyakkal volt gond), de úgy vettem észre, hogy általában értenek ahhoz, amit tanítanak, és nagyon szívesen segítenek bárkinek, aki hozzájuk fordul a kérdéseikkel. Nálam is voltak bőven olyan témakörök, amiket órán nem vettünk vagy csak nagyon röviden, vagy éppen nem értettem, de órák után megkérdeztem a tanárokat és többnyire remekül elmagyarázták. Olyan dolgokat is kitűnően meg tudtam így tanulni, amelyeket a tanterv ilyen mélységben nem is tartalmaz.
A nyelvtanítást illetően azt tudom mondani, hogy az angol nyelvtanításnak valóban van hova fejlődnie, de ez nem kossuthos sajátosság, hanem nagyon sok helyen így van. Egyébként nem feltétlenül olyan rossz itt az angol nyelvoktatás, ha nem a legrosszabb tanárokat kapja az ember, akkor némi pluszmunkával egy középfokú nyelvvizsgát könnyen le lehet tenni. A német nyelvoktatás jó (C osztályba jártam, úgyhogy ezek a tapasztalataim a C-s németórákra vonatkoznak), a tanárok általában korszerűnek mondható pedagógiai módszereket alkalmaznak. Nagy hangsúlyt fektetnek a nyelvi készségekre, rengeteg a gyakorlás és ismétlés, folyamatosan átforgatják a szókincset és a nyelvtant is, így nehéz bármi fontosat elfelejteni. Van lehetőség DSD vizsgát is tenni, ami nemzetközileg elismert felsőfokú nyelvvizsgát ad és szélesre tárja a kaput a németországi továbbtanulás előtt is.
A reáltantárgyakkal nekem is sok bajom volt, de szerintem legalább átlagos képességekkel és némi munkával rossz tanároknál is mindegyiket lehet teljesíteni. Ami nagyon fontos, az az egyéni érdeklődés és szorgalom. Sok mindent nem mondanak el órán jól, de ha az embert tényleg érdekli egy téma, vagy egy tantárgy, akkor itt is meg tudja jól tanulni.
Azt tudom ajánlani, hogy aki nyolcadikban már előre tudja, hogy ő pl. mérnök vagy informatikus akar lenni, az menjen inkább ilyen irányú gimnáziumba vagy tagozatra. De ha úgy jön valaki ide, hogy nincs határozott célja, és csak később derül ki, hogy nem humán foglalkozást szeretne magának, az se csüggedjen, megfelelő szorgalommal innen is mehet ilyen egyetemre.
Nekem nagyon szép emlékeim vannak a Kossuthról, életem legszebb öt éve volt. Persze én négy éve végeztem, nyilván változott is azóta sok minden, de nem hiszem, hogy alapvetően más lenne a Kossuth, mint amikor oda jártam...
Egy újabb 17. C-s
Nekem csak pozitív élményeim vannak a Kossuthról. Remek osztály, remek osztályfőnök és tanárok, akik partnerek a diákok fejlődésének elősegítésében. 0 német nyelvtudással vágtam neki a kéttannyelvű osztálynak, és 5 évvel később 91%-os emelt szintű német érettségit tettem, emellett még egy DSD vizsgát is abszolváltam. Középszinten érettségiztem biológiából és fizikából egyaránt. Nem kifejezett erőssége a gimnáziumnak az imént említett tantárgyak tanrendi keretek közötti ’etalon’ tanítása (megjegyezném, hogy igazából egy C osztályban nem is feladata), de nekem szükségem volt rá, és a fakultációk, a tanárok rengeteg segítsége és némi szorgalom mellett elértük, hogy nem nagyon kellett izgulnom a pontszámhirdetésnél.
Nem voltak hatalmas elvárásaim a gimnáziummal szemben, de nagyon sokat kaptam – élményeket, tartós barátságokat és nem mellékesen tudást. Kell ennél több? Az a jó itt, hogy nem csak egy vagy a sok közül. Az ember középiskolában válik felnőtté, és nagyon nem mindegy, hogy ezt milyen közegben teszi. Nekem mázlim volt, mert ismeretlenül vágtam neki a Kossuthnak, de aki az előbbi sorokat olvassa, már tudja, hogy ide tényleg érdemes jönni!!
’KLG, mert itt érzem,hogy fontos vagyok’ :D.M. 17.C
Nem nagyon láttam még A osztályos tanuló válaszát, ezért szántam rá magam, hogy elmondjam a véleményemet. (Tavaly végeztem, most főiskolás vagyok, elsőre sikerült a felvételi (államira))
Úgy érkeztem a Kossuthba, hogy nem tudtam mit akarok az élettől (ezért is választottam gimnáziumot). Szerencsére a négy év végére megtaláltam azt, ami nekem való, eléggé reál szakra mentem a "humángimnáziumból" (nem valami kamu szakra). Szvsz mindenhol vannak jobb és rosszabb tanárok, és valóban a szerencse kérdése, hogy ki milyet kap. Én is kaptam vegyesen. Elég keveset fektettem itthon a tanulásba, mégis szín ötös érettségim lett (emelt történelemmel (tudom, tudom, humán tantárgy). A nyelvoktatásról annyit, hogy angol speces voltam, 0-ról indultam és az emlegetett Lázát tanárnő segítségével 3 év alatt érettségiztem le és tettem le a középfokú nyelvvizsgát (nem 61%-kal). Az meg hogy nincs informatika oktatás!? Aki programozó akar lenni, menjen olyan iskolába, mert ha gimnáziumból akar menni, nem fog sehova jutni (bár van egy sanda gyanúm, hogy akkor meg az egyetemi/főiskolás tanárok lesznek a hibásak).
Az meg, aki feladja menet közben, és a válla felett köpköd hátra fele, az meg magát minősíti. Vannak ilyen "emberek" mindenhol.
A közösségi életről: nagyon király négy évet töltöttem itt, reménykedek, hogy életre szóló barátságokat kötöttem (mindennek próbája az idő). Ofőm nagyon jó volt, egy olyan iskola, ahol Kossuth-napok és projekt-napok vannak, mellé még osztálykirándulásra is kapunk 1-2 napot évente... Nem hangzik olyan rosszul.
Összefoglalva azt tudom mondani, hogy aki nem akar munkát belefektetni, és azt várja, hogy majd kapkodnak érte a főiskolás/egyetemek, annak semmi értelme ide járni. Aki kevés munkával akar elérni valamit (semmit), annak tudom ajánlani a KLG-vel szemben lévő másik iskolát. Ott nem lesz gond a házi írással. Aki viszont esélyt szeretne (nem is kicsit) annál a bizonyos pontszámhirdetésnél, annak csak ajánlani tudom.
"Úgy érkeztem a Kossuthba, hogy nem tudtam mit akarok az élettől (ezért is választottam gimnáziumot)."
vö.
"Aki programozó akar lenni, menjen olyan iskolába, mert ha gimnáziumból akar menni, nem fog sehova jutni"
Nem látod, hol a hiba? :(
Mivel sokan hiányolják az A és B osztályokból jövő tapasztalatot, megírom a sajátom is:
A most aktívan kommentelő 17. C-vel együtt indultam (lehet, hogy abban az évben valami extra is volt a menzalevesben?)
és A osztályban csináltam meg a paraszthajszál híján színjeles érettségimet emelt matekkal (kőreálos létemre elnézhető az 1 pont híján ötös magyar szerintem)
úgyhogy akárki akármit mond, egy kis szorgalommal igenis meg lehet tanulni a matekot-fizikát-kémiát is. Csak a diákok NEM AKARJÁK. Én is tapasztaltam, hogy Gali elmondja ezerszer az órán ugyanazt, de nem értik meg a diákok, mert rá se bagóznak "úgyse kell a kémia majd" címen. A kémia engem sem érdekelt, de megcsináltam. PONT.
És mi lett az eredménye a KLG-ben eltöltött éveknek? Csont nélkül felvettek államira műszakin (villamosmérnöki), kiemelkedő tanulmányi átlagom van, eddig kettő nemzetközi tudományos konferencián vettem részt előadóként (az angol nyelvű publikációmból egy példányt a suli könyvtárának ajándékoztam) és jelenleg is tanulást segítő eszközöket fejlesztek. Mindezt ennek a "nagyon szörnyű humángimnáziumnak" köszönhetem. Meg azt is, hogy kivittek cserediák-program keretén belül Brémába és Linz közelébe.
Tényleg nagyon rossz ám nekem!
Amúgy az iskolához igenis hozzá tartozik az otthoni tanulás is, mert az iskolában nem tudnak mindent megtanítani. A gyakorlás pedig mindenképp. Ahogy a kötelező olvasmányok átrágása is!
Arról nem is beszélve, hogy itt sokan emlegetik a "szörnyű angol nyelvű oktatást", amíg Ugróczki tanárnő reggel PLUSZBAN tart nyelvvizsga-előkészítőt!
A "nem indul magyar fakt"-ra reagálva: ha nincs meg a létszám, akkor egy embernek nem indul fakt. Itt megint a diákokban van a hiba, kis csillagom!
De ellenpélda: amikor egy elvetemült diák kitalálta, hogy ő most FILOZÓFIÁBÓL akar érettségizni, akkor a tanárok kidolgozták amiatt az egy szem diák miatt a filozófia érettségi tételeket és leérettségiztették! Ehhez tudtommal legalább 15-20 tételt kellett csinálniuk, EGY ALKALOMRA, EGY DIÁKÉRT!
És hogy nincsenek programok?
Agyagozás, rajz, kémia szakkör (3. emelet)
fizika TALÁN (2. emelet)
1. nincsen különleges terem
a tornateremben rendszeresen lehet mindenfélét csinálni (gyúrás-foci-floorball-röplabda-DARTS! és még ki tudja mi)
a stúdióból rendszeresen kihallatszódott az "aktuális" zenekar zaja, most a társulat ami nagyon aktív, a könyvtárban az amúgy is jó hangulat mellett van filmklub, rendszeresen van lehetőség színházba menni, akár tiszteletjeggyel is, és akkor ott vannak a projekt napok, Kossuth napok, és tényleg sorolhatnám még!
Csak szó szerint ki kellene nyitni a szemed, mert minden ki van táblázva! Az aulában van egy hirdetőtábla az aktuális programokkal, a "sportfalon" a sportesemények olvashatók, de tényleg nincs semmi program...
Mert senki sem olvassa el!
Ha pedig az osztálykirándulások számát kevesled: egy rossz osztály megérdemli, hogy elvigyék kirándulni? Az osztálykirándulás ajándék, nem jog!
Mellesleg a Kossuthnak van egy HANGULATA.
Ide nem csak tanulni jössz! Hanem második otthonoddá válhat, ha beleillesz a világába!
Amikor faterom behozott egyszer, nem hitte el, hogy mi megy itt. A diákok arcán nem a szorongás látszott, hanem felszabadultság. Nyugodtan ping-pongoztak szünetben, a könyvtárban a könyvtáros, mint "tyúkanyó" köré gyűlnek a gyerekek, a tanári előtt "zaklatták" a tanárokat a diákok aktuális nyűgjükkel-gondjukkal, szóval zajlott az élet. Az egész iskola családias hangulatú a maga 400 főjével. Úgyhogy itt tényleg megeshet az, hogy péntek este a tanáraiddal együtt fogsz csápolni, netán zenélni!
Csak sajnos nem reprodukálódott az a tanulói létszám, aki csinált is valamit, hanem egyre nagyobb lett azoknak az aránya, akik az iskolát csak, mint oktatási intézményt nézik. Aztán ne csodálkozzunk, ha aktív és kreatív diákok nélkül elhal az iskolai élet! Ha most végigmegyek a folyosón, több mobilba fordult facebookozó arcot látok, mint értelmes embert! Sz*rból meg köztudottan nehéz várat építeni.
Összefoglalva: ha nem vagy gyökér, nem fogod megbánni, hogy ide jöttél!
# 66
Sajnos nem tudom csak így címezni a válaszomat, mert egy nick kirakásához is kevés vagy...
Pár szó csak: örülök, hogy megfogtad a lényegét az írásomnak, csak nem volt haszontalan a "humángimnázium", szövegértés ötös (ha te írtad; aki ezt írta, sajnos ő sem vállal nicket sem így nem tudok különbséget tenni). Valóban, programozásra nem tanítanak, ez is bizonyítja a reáloktatás színvonaltalanságát. De építő/építés/villamos/bármilyen mérnök szeretnél lenni, van jó pár példa, minden évfolyamról többen kerülnek be a legszínvonalasabb műszaki szakokra.
De hogy ne csak üres dumának gondolod az írásaimat, segítek értelmezni egy kicsit: kis otthoni befektetéssel bármit (programozáson kívül) el lehet érni, kaptál is egy elő példát az előtte szólótól. Ezúton is gratulálok neki! Neked meg sok sikert az életben!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!