Milyen a pesterzsébeti Kossuth Lajos Gimnázium?
Megint én, 23:37 : ) A tesivel jól jártál. Pont. Ezt elismerem. Mármint, ha nem akarsz sokat mozogni, akkor jól jártál.
HG viccesnek fog tűnni - úgy 1-1,5 évig. Majd rájössz, hogy évente minden osztálynak ugyanazokat a poénokat süti, ez értékcsökkenést vált ki, de még nem gyanakodsz. Aztán egyre idegesítőbb lesz a homofóbiája, szabadelvűségének teljes hiánya (kivéve a szexuális tartalmú megjegyzések, ha lány vagy), olyan dolgok kijavítása, amit csak ő tart hibának kerek e világon. Egy ismerősöm házi dolgozatát átnézte két magyartanár, ki is javította természetesen - HG annyi hibát vélt még felfedezni benne, hogy az illető jegye kettes lett. ; )
Ó, ez mind rendben, majd jól megtanulsz esszét írni, mondanád. Az érettségin majd te jársz jól, nem igaz? Sajnos, nem szabad elfelejtened: ő fog érettségiztetni is...
A Kossuthból mindezek ellenére valóban a jobbakat kaphattad, ha C-s vagy, ami a Kossuthban azért a legjobb osztály, mert nem a magyar tanárok tanítják a legtöbb tárgyat...
MEGINT én, 23:37. Ki-ki hagyok pár tanárt, de ez már az utolsó lesz! Medgyes, Novák oké, jelentéktelen tárgyak, keveset kell teljesíteni. Medgyest 1 évig utálni fogod, majd megszereted. Énekből félévente zenefelismerés lesz az egyik jegyed, a másik zenetörténet. Az első két félév unalmassága miatt nehéz (kora középkori zene = bleh), de a 2. és 3. év féléveinek zeneanyaga már kellemes és könnyen megjegyezhető. A diákok jegye elsőben rendszerint 2-3 szokott lenni, aztán 4-5.
Nováknál csendben kéne lenni, ha beszélsz, nagyon megsértődik, sajnos rendet nem igen tud tartani. Igen, szivecskét kell neki rajzolni a dolgozatra kis NB-vel a közepébe, és rendben leszel vele. Tudásáról nem nyilatkozom. Talán csak annyit, hogy nagyon lebutított anyagot ad le, hogy miért, mindenki döntse el maga. (Ha beszélgetsz nála, utálni fog és akkor is téged szúr majd ki, ha nem is beszélgettél, ugyebár.)
Akkor most én is felvilágosítalak, nekem némileg eltér a véleményem.
Horváth tanárnőben az a jó, hogy türelmes és toleráns, illetve hogy viszonylag meleg környezetet tud teremteni. De itt körülbelül ki is merül a dolog. Egyrészt iszonyat hárpia és magánéletedbe belemászó ember tud lenni, másrészt szerintem nem igaz érzi tanári kötelezettségét kötelezettségnek. Rengetegszer, rengeteget tud késni órákról, mi volt, hogy egyszerűen cigizésen kaptuk, amikor órát kellett volna tartania ( tehát egy teljes lyukasóránk volt). Persze, ő is ember meg blablabla, de nála ez rendszeres. De óra közben is gyakran indokolatlanul lassú a tempója, néha feleslegesen szájbarágós, máskor fontos, megértéshez alapvető dolgokat ugrik át. A módszerei is inkább a játékos tanításra épülnek, nekem ez sem jön mindig be, szerintem ezt általános iskolában kell alkalmazni, főleg, hogy ezzel szintén tovább lassítja a tempót. A lassú tempót értsd arra is, hogy képes 20 perces csöndet fenntartani, mert senki nem akar válaszolni, ő pedig vár. Nagyon tudja kategorizálni az embereket, és nem mindig jól. A jegyosztás is kicsit ilyen alapon működik nála, jó, ha már az elején odateszed magad, különben mindig "4-es" leszel a szemében. Talán osztályfőnökként jó, ha törődik veletek, de ez az ember képébe mászás szerintem már túlzás.
A magyartanárod... höhöhö... körülbelül 1 évig fogod kedvelni, utána lehull a lepel. Róla egyébként igen részletes jellemrajzot lehetne adni. És végül is készülj is fel rá, mert óraszámából adódóan ( és módszereiből ) ő lesz az egyik leghangsúlyosabb tanár a pályafutásod alatt. Kezdem a tanításával, ami szerintem a jó oldala. Jól jegyzetelhető, koherens, tiszta szöveget ad le, amit aprólékosan dolgozott ki, sosem jön óravázlat nélkül órára, ez egyáltalán nem mondható el minden tanárról az iskolán belül. Világos szabályai vannak, amik persze rá nem mindig vonatkoznak, na mindegy, de ezek a következők: ha késel, halott vagy, _minden_ óra elején felelés, versből, előző anyagból, néha írásos dolgozat, irodalomból esszéírás egyre gyakrabban, otthon és suliban is, óra közben rend és fegyelem. Eleinte nehéz jó átlagot elérni nála, bár a többségnek utána sem sikerül. Alapvetően elmondható, hogy a középiskola kereteihez képest aránytalanul sokat követel, jó pár példa adódik összehasonlítási alapul. Érettséginél viszont viszonylag rendes. Igaz, hogy minden tanárnak a saját tantárgya a legfontosabb, de nála ezt a faktort szorozd meg úgy öttel. Mindazonáltal nem azt mondom, hogy a több feltétlenül rossz, de húzza az embert. Úgy értem, aki egy kicsit is jó teljesítményt akar elérni vagy perfekcionista, az többet fog foglalkozni nála a magyarral, mint azzal a tantárggyal, amit továbbvisz. xD Ez persze abból is adódik, h pl. a reálokat nem is oktatják jól, és kevés óra is van belőle... De evezzünk vissza. A személyére mint tanár, leginkább azt mondanom, hogy jó zsaru-rossz zsarusat játszik előszeretettel. Egyik oldalon meg akarja tartani a tanári tekintélyét, és ezért rövid pórázon tartja az embereket. Gyakran nem ismeri be, ha nincs igaza, sőt, ilyenkor potenciális áldozattá válhatsz a szemében, akit a későbbiek során fúrni kell, olykor kicsinyes, olykor direkt és megalázó módon. Alapvetően az ellenállást gyűlöli, autokrata. Ez egészen triviális dolgoktól, mint mondjuk egy érvelésben való állásfoglalás, a személyes életedig is terjedhet : simán belefolyik az osztályod és a te életedbe, hogy aztán ott "tegyen rendet". Kedvencelős tanár, ugyanakkor néha feleslegesen akarja felhúzni a közt. A kiemelkedő, lelkes embereket visszanyomja, ha azok nem maximálisan az ő nézeteivel azonosulnak. Mondhatni, egy masszív, szürke középréteget akar teremteni. A kreativitásodat a " kritikai irányításával" lassan, de biztosan öli ki. Ha eddig szerettél esszét írni, mert az szabadságot és az egyéni kifejezésforma gyakorlását jelentette, akkor pár év múlva azon kapod magad, hogy begyakorolt frázisokat pufogtatsz, amiért aztán meg is kapod a jutalomfalatkát. A másik véglet, hogy rájössz, hogy egy csimpánz vagy, akinek véletlenül cerkát nyomtak a kezébe, de most az ügyes oktató megtanít téged a helyes kommunikációra. A jó zsaruság pedig valami olyasmit jelent, hogy úgy tekint rád/rátok, mintha a gyerekei lennétek, vagy például simán leáll veletek haverkodni ( ennek van egy bizonyos "kerete") , inkább nem is ragozom tovább a lenne mit. Tudod, vannak tanárok, akiknek ez a játszma nagyon jól áll, mert nem is játszma, hanem egyszerűen ilyenek a természetüknél fogva. De nála valamiért erőltetettnek hat, és szerintem sokkal jobb lenne, ha kevesebb mesterkéltséget, több őszinte kedvességet, jóindulatot és ösztönzést csempészne a személyiségébe, tanításába; ha nem a diákokon akarná megbosszulni magát.
A tesitanárról tudok még érdemben nyilatkozni, ő nem egy géniusz, ha hamar megbarátkozol vele és kicsit nyalsz is neki, akkor nagyon jól fognak telni a tesióráid, legtöbbször nem is tesizéssel.
Meggyest én nagyon szerettem, talán az a probléma vele, hogy vannak "érdekes dolgai", de ezt énektanárként nem fogod érezni. Amúgy órán keresztül nem fogsz sokat látni belőle, amit igen, hogy cinikus, jó humorú, távolságtartó, és hogy tudja, h. milyen " rengeteget" jelent a diákság számára az énekóra. Zenehallgatás keretén belül azért megismertem egy-két máig szeretett darabot.
Novák meg tényleg nagyon jófej, fiatalos, de amúgy nem tanít rosszul, csak kicsit olyan, mint egy tompa grafit, ráadásul a tantárgyait ugyan szerettem, de sosem éreztem elég fontosnak... :D nem túl kritikus tanár, úgyhogy talán nem is túl jó iránymutató, ez főleg inkább a rajzra vonatkozik ( érdemes hozzá járni szakkörre, faktra, mert jó hangulatúak ).
Köszi a válaszokat, 00:10 azért döntöttem a Kossuth mellett, mert ahova még régebben szerettem volna menni, oda nem hívtak be szóbelizni, így hát 2 suli maradt, amik közül választhattam, ezért jöttem ide. Persze szóbelin is tetszett a suli. :) (nem voltam előkészítőn és nyíltnapon sem)
Egyenlőre normálisak voltak velünk a tanárok, remélem továbbra is azok lesznek. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!