Milyen a pesterzsébeti Kossuth Lajos Gimnázium?
Bugyognak bennem a meleg, rózsaszín, szív alakú boldogságbuborékok, amiért ennyien így látják még a helyzetet. Én is 4 tanárra emlékszem, aki jó volt (jól tanított és korrekt is volt emberileg), a többi (11 jutott most eszembe) egyszerűen nulla. A többségüknél nem csak arról van szó, hogy VAGY kedves, VAGY jól tanít, mindkét tulajdonság hiányzott belőlük! Kérelmeknek, vádak elleni védekezésnek nincs helye, az ofők nem védenek meg, nagyon sok a negatív megkülönböztetés, pikkelés. Egy tanár minden lelkiismeret-furdalás nélkül kigúnyol az egész osztály előtt egy-egy diákot. Ha tényleg teljesen udvariasan emelsz szót egyfajta bánásmód vagy osztályzás miatt (megismétlem: teljesen udvariasan), annak levét egész kossuthos pályafutásod alatt inni fogod.
Sajnos a reáloktatás mellett a nyelvoktatás is nevetséges (angolból 1 jóhoz volt szerencsém, de a többi tanáraim, és amiket más nyelvtanárokról hallottam, igencsak elkeserítő. Kínosan lassú tempó és rossz módszer kombinációja jellemző. Az itt kezdett nyelvből csak akkor lesz nyelvvizsga vagy legalább 5-ös érettségi, ha magántanárhoz jársz, pedig egy gimnáziumban a csoport jobb felének meg kéne tanulnia 4 év alatt középfokon.)
Korábban is az érettségit hoztad fel. Ne haragudj, de te valóban úgy véled, hogy a 3 fix középszintűnél bárminemű tudás kell a 80% eléréséhez? Matematikából elismerem, de az sem egy emberpróbáló tantárgy. Kellő intelligencia meglétével gyakorlatilag, ha érettségi előtti utolsó hónapban is készülsz csupán, akkor is megírod ötösre (mondjuk vicc az egész, mivel megadott feladattípusok vannak). A 4. tárgy legyen nyelv, én általános iskolai ismereteim meglétével írtam ötöst belőle. Itt abszolúte semmit nem sajátítottam el, még gyakorlásra sem volt jó ez a 4 év, sokkal inkább felejtésre. Pedig ötös voltam év végén is. : ) Ötödik tárgy nem is játszik, egyszerűen, mert az a választottad, persze, hogy készülsz belőle (azért finoman megjegyzem, hogy nálunk nem teljesítettek túl fényesen ebből), de eleve miért kell külön rákészülnöd egy középszintűre? Nem az lenne alapvető, ha úgy oktatnának minden tárgyat, hogy 4. év végén le tudd tenni belőle a középszintet is? Mellesleg nincs is szükség arra, hogy az emelt szintű érettségi témájához evezzünk ahhoz (mert később meg fogom ám tenni), hogy óriási repedéseket találjunk az iskola oktatási moráljában. Ahogy korábban elmondták, a reáloktatás egy nagy rakás nulla, a közepén jól beékelve még egy rakás kutyaszarral. Matematikát még kipréselik, mivel a 3 fix tárgy közé tartozik, de kérdem én, hol van a fizika-, kémia-, biológiaoktatás? A béka segge alatt SEM. Még abból sem sajátítottam el semminemű tudást, amiből 4-5-ös voltam. És tudod, miért? Malacnál mit kell csinálni? Bevágni SZÓ SZERINT, amit LEDIKTÁL. Fel tudod te ezt fogni? Mi az, hogy egy tanár DIKTÁL? Előadnia kellene, nem diktálnia. Nem azt kérem ostoba, érdektelen kis tiniként, hogy legyen élvezetesebb, vagy, hogy vonja magára a figyelmem. Nem, neeem. Nekem nincsenek ilyen harmatos-rózsabimbós álmaim Magyarországon. Egyszerűen azt szeretném, ha kerek mondatokban, összefüggően előadná az óra anyagát. Pompás, számomra érthető kis vázlatokat tudok én is írni egy JÓ könyvből. Vannak szép kis tollaim, szövegkiemelőim, színes filceim. Általános első osztályában írni és színezni is megtanítottak. No de itt jön a zseniálisan kiötlött 22-es csapdája: Malac még könyvből is borzalmasat rendelt. Komolyan el sem tudom képzelni, hogy agyának mely sötét zugában született ez a lehetetlen ötlet, miért lázadt ennyire a Mozaik-könyvek ellen. Galit nem győzi szidni senki, ahogy fentebb láttam. Egyszerűen téboly számomra, hogy még nem küldték nyugdíjba. Azonfelül, hogy mókuskerékben szaladgálva ismételgeti újra és újra ugyanazokat a mondatokat, monotonitásával puskaként kilőve az óra menetéből a legszorgalmasabb tanuló összpontosított figyelmét is (direkt sem csinálhatná nagyobb profizmussal), rendkívül offenzív módon képes viselkedni (noha gyanítom, ez sokkal inkább defenzív célt szolgál). Néha kifejezetten engedékeny (hangsúlyozom, túlzottan is), máskor pedig egy ártatlan kérdésért is a nyakadnak ugrik, ezzel elvéve az óra keretéből legalább 20 percet (hozzáteszem, ez oktatási technikáját tekintve sokkal inkább mennyei párlatból származó áldás a diák számára, mint vétek a tanár részéről). Kegyetlen módon felhozom a beszédhibáját is. Sajnálom, de BESZÉDHIBÁS tanár NE OKTASSON, legfeljebb testnevelést. Ezt olyan diákként mondom, aki megtapasztalta ennek hátrányait. És nem fogom szegény beszédhibás helyébe képzelni magam. Tudod, miért? Mert az ő részéről ugyanúgy rohadt önző dolog, hogy vállalva azt, hogy a „fogyatékossága” rontja több száz fiatal esélyeit, elmegy tanítani, mert neki az az álma. Nekem meg az volt a veszett nagy álmom, hogy nem érettségi után kell megtanulnom autodidakta módon a fizikát.
Akkor most vágtassunk tovább az emelt szintű érettségi témájához. Mi a fészkes fene az, hogy érettségi tárgyból NEM INDUL FAKULTÁCIÓ? Ja, igen, lett helyette egy heti egyalkalmas, félórás szakkör (persze ez is elmaradt sokszor). : DDD No, nem mintha maga a fakultáció minőségében oly lenyűgöző és napsütéses lenne, hogy abból a frusztrációból és fájdalomból épülő ketrecből jobb kezed előre emelve kiszabadulnál, amint jelentkezel egy csodás heti plusz másfélórás élvezetre Galival, ahol ő maga már azért osztogatja a jutalomötösöket, mert megírtad a házit. Tudod, ahogy elnéztem az emelt érettségik követelményét, tényleg nevetséges volt az emeltesek aránya az évfolyamban. Gyakorlatilag főként a négy év követelményét kérik vissza, plusz némi ráadást, de ezt nem rovom fel az iskolának, a pluszt te magad meg kell tanuld (ebben mondjuk segítHETNE az iskolai fakultáció), ha valóban érdekel az a tárgy, és azzal akarsz továbbmenni. Na de olyan elképesztően fifikás ez az iskola, hogy itt már a követelménytől visszarettensz. Szóval mindent összevetve, ha azt mondod nekem, hogy te bizony földrajzból, biológiából, kémiából, fizikából stb. képes lettél volna helyben minden Kossuthon kívüli időráfordítást nélkülözve ötös KÖZÉPszintű érettségit írni, földhöz csapkodom a fenekem, és a legmélyebb emberi tisztelet örömkönnyeit hullajtva körbetapsollak.
Köszi a válaszokat! :)
A C-ben(magyar-német kéttanny. osztály) is tanítanak ezek a tanárok?? Előző válaszolók, ti milyen osztályba jártok/jártatok?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!