Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Tényleg lassan túl sok angolta...

Tényleg lassan túl sok angoltanár lesz?

Figyelt kérdés

Olvastam egy érdekes topikot, és bennem is felmerült a kérdés.

www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__magya..


A felvi statisztikáit nézve szembetűnő, hogy míg sok tanárszak nem indul, az angoltanárik általában még is (az ELTE-n azt hiszem a bolgár, ukrán, lengyel stb. nemzetiségi szakok voltak csak kivételek). Nem tudok linkelni, de olvastam, hogy tavaly az 1600 tanárira felvettből 600 angoltanár volt. Mivel kb. mindenki ért angolul 1. aki pedagógusnak megy, annak a szak kézenfekvő választás 2. egyre jobban elértéktelenednek az angolórák, gimi végére kb. mindenki levizsgázik és nem jár be. Túl sok angoltanárt képeznek? Idővel telítődni fognak a munkahelyek? Vagy indokolatlanul sok kötelező angolóra lesz, mivel a természettudományosokat úgyse tudná senki se megtartani?



febr. 10. 21:40
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
100%

"multiknál Vezető pozíciót betöltő embereknél is tapasztaltam, hogy nem beszélnek olyan jól."

Hát igen, mert előrehozottat tettek, aztán úgy maradtak - sőt, abból a szintből is csak visszafejlődtek, mert azt hitték (a szüleikkel együtt egyébként), hogy a tanár hülye, és csak azért mondja nekik, hogy ne tegyenek előrehozottat, mert féltik az állásukat. Holott az történt, hogy mivel inkább a sorozatnézést választották a további egy-két éven át tartó angolórai sokrétű és aktív nyelvhasználat helyett, egyszerűen elfelejtették még azt is, amit már tudtak...

febr. 11. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:

#9

"Mondjuk az érettségivel is csinálhatnának valamit, pl. hogy nyelvből ne lehessen előrehozottat tenni, hanem igenis tanulni kelljen végig."


Ennek egyszerűen semmi értelme. Ha már ért angolul, jó esetben készül az egyetemre, minek szívatni az utolsó évben? Amúgy most is növelik az angolórák számát a természettudományosok rovására, mert nincs elég természettudományos tanár, érdemes elolvasni erről Keglevich Kristóf, a Budapesti Fazekas gimnázium kémia-történelem szakos tanára, történész, vegyész, ELTE oktató véleményét.


"hiszen egy B1-es előrehozottal is el lehet érni, hogy tovább ne kelljen bejárni az angolórákra"


Nem lehet, csak osztályozóvizsga letételével (ezt amúgy minden tárgyból lehet, csak mondjuk matekból kevesen tudják előre a tananyagot).

febr. 11. 18:14
 13/22 anonim ***** válasza:

"Ha már ért angolul, jó esetben készül az egyetemre, minek szívatni az utolsó évben?"

Nem szivatni kéne, hanem tanítani. És azért, hogy ne csak értsen angolul, hanem meg is merjen szólalni, meg ha leír pár mondatot, ne fakadjon sírva senki...


"hiszen egy B1-es előrehozottal is el lehet érni, hogy tovább ne kelljen bejárni az angolórákra"

"Nem lehet, csak osztályozóvizsga letételével"

Vagyis lehet. Erről beszélek. Ez a baj.


"ezt amúgy minden tárgyból lehet, csak mondjuk matekból kevesen tudják előre a tananyagot."

Nem, nem lehet minden tárgyból előrehozottat tenni. Nyelvből is meg kellene tiltani, ha valóban az a cél, hogy minél többen minél magasabb szintre eljussanak.

febr. 11. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:

10, legközelebb arra válaszolj inkább, amit írtam, ne arra ami a fejedben van…

Én meg az ilyen buta, szűk látókőrű, vakon lövöldöző gyökereket nem csípem

febr. 11. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 A kérdező kommentje:

"Nem szivatni kéne, hanem tanítani. És azért, hogy ne csak értsen angolul, hanem meg is merjen szólalni, meg ha leír pár mondatot, ne fakadjon sírva senki..."

1. Érettségin, osztályozón kötelező megszólalni, élőben angolul beszélni pedig az x százalék fog gyakran, de a többi is meg tudja értetni magát.

2. Hasonlóan egy mondat leírásától sem fog senki sem sírva fakadni, pl.: a szívatni hosszú í-vel van, de egyértelmű hogy mire gondolsz, nem fakadok sírva, és ez nem is okoz gondot az érthetőségben.

3. Ha nem jár be valaki angolra 12.-ben, az azért van, mert letette az osztályozót a 12.-es tananyagból. Persze meg lehet növelni a tananyagot, de ezzel csak megnehezítenénk azoknak a továbbtanulását akinek már így se megy az angol, és azoknak is, akiknek meg megy, és szeretnének az érettségire, továbbtanulásra készülni (már ha van olyan tanár aki tanítsa őket mondjuk fizikából).



"Nem, nem lehet minden tárgyból előrehozottat tenni. Nyelvből is meg kellene tiltani, ha valóban az a cél, hogy minél többen minél magasabb szintre eljussanak."


Előrehozottat akkor tehetsz, ha meg vannak a tantárgyból a jegyeid 12.-ig, vagy korábban befejeződött a tárgy oktatása (pl. informatika). Osztályozóvizsgára pedig bármiből szabad menni, csak nem feltétlenül ajánlatos, mert azok a jegyek maradnak a bizonyítványodban.


A nyelvórák növeléséről, nyelvoktatásról, és annak természettudományos tantárgyakhoz, mérnök, és kutatóképzéshez való viszonyáról olvasd el Keglevich írását.

febr. 11. 19:45
 16/22 A kérdező kommentje:
+ ő részletezi annak változását a múlt századtól kezdve
febr. 11. 19:46
 17/22 anonim ***** válasza:

"1. Érettségin, osztályozón kötelező megszólalni, élőben angolul beszélni pedig az x százalék fog gyakran, de a többi is meg tudja értetni magát."

Akkortájt még mondjuk igen, amikor az osztályozót csinálják. De minél rövidebb idő alatt jutnak el addig, annál kevesebb rutint szereznek a nyelvtanulásban, és annál több időt fognak tölteni a nyelv nem tanulásával, tehát annál több idejük lesz rá, hogy visszafejlődjenek.


"pl.: a szívatni hosszú í-vel van, de egyértelmű hogy mire gondolsz, nem fakadok sírva, és ez nem is okoz gondot az érthetőségben."

Nem is ilyen apró hibákra gondoltam. ;-)


"3. Ha nem jár be valaki angolra 12.-ben, az azért van, mert letette az osztályozót a 12.-es tananyagból."

Igen, tudom. Az a baj, hogy azzal, hogy ezt lehetővé teszi a rendszer, azt éri el, hogy ne maradjon meg a tudás, ne fejlődjön tovább, hanem kidobott pénzzé váljon annak a közpénznek jó része, amit belefeccöltük az illető angoltanításába.


"Persze meg lehet növelni a tananyagot, de ezzel csak megnehezítenénk azoknak a továbbtanulását akinek már így se megy az angol, és azoknak is, akiknek meg megy, és szeretnének az érettségire, továbbtanulásra készülni"

Ha továbbtanulásról beszélünk: az egyetemek is jobb képzést tudnának adni, ha magasabb szinten lennének a hallgatók angolból, nem csak az évekkel az egyetem elkezdése előtt összehozott 25%-os B1-es középszintű szintjén, tehát azoknak, akik tovább akarnak tanulni, fokozottan fontos lenne nem abbahagyniuk az angolt, hanem folyamatosan tanulni a középiskolás évek alatt is, aztán folytatólagosan az egyetemen is - ahol már angol nyelvű szakirodalommal kell(ene...) tudni megbirkózni, mert egy már egyre kevésbé élő nyelvtudással egyre kevésbé lesz ez hatékony.


Nyilván időt és energiát kéne belefektetni a nyelvtanulásba az utolsó középiskolás években is, és az nyilván elvenne időt és energiát más dolgoktól - na de a korábbi években is ugyanez van, nem? Akkor is lehetne mondani, hogy na de hát most ne tanuljon a gyerek angolul, mert akkor nem marad ideje sportolni, beilleszkedni az új iskolába, matekot tanulni, fizikát, kézműveskedni, stb., stb., stb.


Akkor most fontos a nyelvtanulás vagy nem? Akkor mondjuk azt, hogy nem, de akkor meg ne áldozzunk rá olyan magas óraszámokat az alsóbb évfolyamokon sem, mert minek, ha aztán meg majd úgyis simán hagyjuk, hogy elfelejtse, amit végre megtanult? Ha viszont fontos, akkor lássuk be, hogy a nyelvtanulásnak soha nincs vége, és minél többet foglalkozik vele valaki minél aktívabban, annál inkább marad élő a tudása. Ha hagyjuk, hogy elkezdjen a diák nem bejárni a nyelvórákra, akkor menthetetlenül visszafejlődik, tehát ha fontos a nyelvtanulás, akkor ezt nem szabad hagyni. Ha fontos, akkor azt kell elérni, hogy ne tegyen előrehozottat, hanem igenis szakítson időt a nyelvtanulásra továbbra is, mert csak úgy tud megmaradni a tudása.


"Osztályozóvizsgára pedig bármiből szabad menni"

Csak nem bármikor... Pl. történelemből 9.-ben nem tehetsz oszályozót a későbbi évek tananyagából, akármennyire kened-vágod is az anyagot.


"A nyelvórák növeléséről, nyelvoktatásról, és annak természettudományos tantárgyakhoz, mérnök, és kutatóképzéshez való viszonyáról olvasd el Keglevich írását."

Az tényleg érdekesen hangzik, majd megkeresem.

febr. 11. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 A kérdező kommentje:

#17


Nagy részt egyetértek veled. Viszont:

1. Nem tudom hogy más iskolákban hogy van, de nálunk nem volt szint szerint differenciálva az oktatás, és volt, aki közel volt aki B2-C1 szinten értett angolul, és volt aki a 2-esért küzdött. Ha lett volna rá lehetőségem, hogy 12.-ben olyan órára járjak, ami felkészít a felsőfokú nyelvvizsgára, biztos jártam volna rá. De az alap szavakkal, és időkkel való foglalkozásnak nem láttam értelmét.

2. 11.-ben már töriből is lehet osztályozózni, de azt órán nem túl sokan tanulják meg.

febr. 11. 20:48
 19/22 A kérdező kommentje:
*órán kívül nem túl sokan tanulják meg.
febr. 11. 20:48
 20/22 anonim ***** válasza:
Nem, mert aki tényleg tud angolul, inkább választana egy jobban fizető szakmát.
febr. 27. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!