A tanárok szerint miért jobb érzés karácsony előtt TZ sz@r jegyet kapni (mert lehetetlen utolsó héten minden nap 3 TZ-t jól megírni), mint szünet utánra halasztani legalább 1-2 dolgozatot? Vagy miért nem lehet korábban is megiratni?
Nem is csak a felkészülés - nyilván nem előző nap este kell megtanulni a 0-ról - hanem az ember mentálisan is lefárad emelt matek, emelt töri és emelt német TZ egy napon történő megírásától és már nem tud nap végén, utolsó órában annyira koncentrálni, úgy hogy előtte két teljesen más tárgyból már szenvedett, mire elkészüt a nagy mű, néha dupla órát... De az anyag puszta átnézése is lehetetlen úgy, hogy emlékezzek rá felfrissítve (különösen a szeptemberi anyagra) dolgozatnál.
Szóval: miért jobb bekapni egy több száz százalékos sz@r jegyet, mint egykettőt szünet utánra vinni, majd nyugisan megírni, rendesen felkészülve? Vagy miért nem lehet jobban eloszlatni? Aláírom, hogy sz@r szünet utánra vinni, de még sz@rabb most kikészülni, éjszakába nyúlóan tanulni, majd az egyikre a négyből sz@r jegyet kapni. Ha nem csak most akarnának jegyet adni, hanem az előző hetekben is iratnának, akkor nekik is könnyebb lenne... Nem kellene szünetben mindent egyszerre javítani...
Ilyenkor cs*Sz fel nagyon, ha egy boomer lusta fiatalozik... Kíváncsi vagyok, hogy ő töltött-e éjszakákat gimisként tanulással vagy aludt-e be rendszeresen délután a túlterheltségtől...
Vagy iskolában a folyosón, szünetben, két doga között aludt-e be.
Előre levédem magam: NEM előző este tanulom meg az egészet, óráról órára tanulók, de a szeptemberi, októberi stb. anyagra így sem emlékszem olyan részletesen, mint amennyire kérdezik (részletesebben, mint az érettségi).
#2.
Nem mindet szünet utánra. Öröm, hogy mennyire nem érted a lényeget. A lényeg: bármikor, csak NEM EGYSZERRE!!!
Én megkérdeztem a csoportjaim, hogy mikor írnának inkább; szünet előtti utolsó órán vagy szünet után első órán. 4 csoportból 3 a januárt választotta. Én alkalmazkodom, mert tudok úgy tervezni, más kérdés, hogy nem hiszek abban, hogy tanulni fognak kb bármennyit is.
Az őszi szünetnél egyértelműen kifejtették, hogy a szünet nem tanulásra való, ezek után...
De most ők választhattak...
#3.
Furmányos dolog a házirend: a kettes szabály, csak az osztályszintű témazáróra érvényes. Egy olyan tantárgyunk van, amiből nincs csoportbontás és témazárót írunk belőle. Magyarán nesze semmi, fogd meg jól! A nyelvi bontásokkal, faktokkal (kivesznek az órakeretből), a középszintű bontásokkal egy nap akár 8 témazárót is írhatnánk...
#7.
"Osztályszintű témazáró" szerepel a házirendben így és nem máshogy.
Egyetemet inkább ne tervezz, ha ennyitől kifekszel....
Legtöbb tanár nem beszéli meg egymás között hogy adott napon melyik osztályokkal irat TZ-t, órán kell kinyitni a szádat hogy elnézést aznapra már X és Y is tervez TZ-t, lehetne-e másik időpontot választani. Lehet itt hisztizni, de semmit se oldasz meg vele. A tanár azt hiszi, hogy jobb karácsony előtt letudni és utána nyugodtan pihenhettek, mert az ünnepek alatt fene se akar tanulni.
#9.
Milyen alapon kérném meg? Mire hivatkozhatok, ha a házirendben semmi ilyesmi nincs??
Szerinted tök természetes 11.-esként, hogy utolsó héten féléves nagy TZ-k sora emelt matek, emelt töri, emelt német, angol, fizika, emelt kémia, magyar, minden kutya kukija? Gyakran egymás után több, akár három?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!