Mi értelme van még az érettséginek?
Én 5 éve érettségiztem, baromi könnyű volt. Aki nem az iskola mellé járt, az sima négyes-ötös eredménnyel zárt. Az iskolában felfújták, írtunk kis érettségit, ami kb. dupla nehéz volt, mint az "éles", majd februárban kinyitottam a történelemkönyvet, megnéztem az Oktatási Hivatal honlapján, hogy milyen témakörök kellenek és elolvastam azokat kemény egyszer, majd 95%-os ötös lett. A magyar még ennyi se volt, előtte való este a neten megnéztem, hogy kell megoldani és kész, a matekra meg csak beültem és annyi volt, az idegennyelvre oldottam meg pár korábbi feladatsort. Szóbelik előtt meg előtte 3 nap alatt benyaltam minden tételt, mondjuk a történelmet ott is csak elolvastam egyszer.
Szerintem könnyű és nem szűr ki semmit, mert mondjuk gépémérnöknek felvesznek hármas közép matekkal majd az első félévben simán kibuksz. Mi értelme akkor? Minek nyúzzák a diákokat?
"Az majd az egyetemi felvételin bizonyítja, mert ott célzott anyagot kérnek ami az adott szakhoz kell."
De azt mondod, miért nem tanulhat mindenki azt, ami kell neki a továbbtanuláshoz, nem? Azzal kezdted, hogy "Minek nyúzzák a diákokat?" Akkor egy óvónőjelöltet miért kell, a matekkal meg az idegen nyelvvel nyúzni, ahelyett, hogy hagynák, hogy több időt töltsön énekléssel, zenéléssel, testmozgással, versekkel, stb.?
"Egyetemet meg láttam már belülről, 5 évig néztem belülről a falakat és mesterdiplomát is szereztem."
És nem tűnt fel, hogy a tudományok folyamatosan fejlődnek és hogy az egyetemi tanároknak az a dolguk, hogy a saját szakterületükön naprakészek legyenek, és a legújabb dolgokat is tanítsák, a folyamatosan bővülő szakirodalom felé tereljék a hallgatókat, ne valami elavult egyenkönyvet toljanak le a torkukon?
"a számonkérés is ugyanaz lenne központosított vizsgákon, írásban, számítógépes rendszeren."
Hát, már ehhez is lettek volna gondolataim, de aztán jött a slusszpoén:
"A vizsgák nem az egész országban ugyanakkor lennének persze, azt az adott egyetem tanszéke szabadon jelölné ki, de mindenkitől ugyanúgy és ugyanazt kérdeznék."
:DDD Ennyire naiv vagy tényleg? :DD A digitális oktatásból kimaradtál, gondolom. :)))))
Gyk: még ha tegyük fel, kint is hagyják a mobiljukat és az összes ilyesmi ketyerét, nem viszik be a vizsgaterembe az adott anyagból hétfőn vizsgázók, akkor is legkésőbb pár óra múlva az egész ország összes egyetemén tudni fogják, akik ugyanabból az anyagból vizsgáznak kedden, szerdán, stb., hogy mik voltak a kérdések. :)))))
"a zene csupa matematika"
Igen, de nem mindenkinek kell ahhoz a matek mankónak, hogy jól tudjon zenélni vagy énekelni.
Szerinted ő pl. mennyire foglalkozik a matekkal? És szerinted nem ért hozzá? :)))
hogy ebből a gyerekből mennyire lesz one trick pony azt majd az dönti el, hogy mennyire tanulja meg a jövőben
tudod az a one trick pony akit megtanítanak arra, hogy amíg fogom a nyakát addig dobolni kell a patával
így számol a ló
#41-es válaszolónak
"De azt mondod, miért nem tanulhat mindenki azt, ami kell neki a továbbtanuláshoz, nem? Azzal kezdted, hogy "Minek nyúzzák a diákokat?" Akkor egy óvónőjelöltet miért kell, a matekkal meg az idegen nyelvvel nyúzni, ahelyett, hogy hagynák, hogy több időt töltsön énekléssel, zenéléssel, testmozgással, versekkel, stb.?"
Az egész abból indult ki, hogy szerintem alapvetően nem kellene érettségi. Erre jött, hogy de kell, mert akkor a diákok nem tudnak külföldre menni tanulni. Erre írtam, hogy akkor legyen egy egyszerűbb érettségi: matematika, magyar nyelv és irodalom meg egy idegen nyelv, ahol nem lexikális tudást mérnek. Személyre szabott érettségi minden külön szakra túlzás, egy célirányos felvételi a felsőoktatásba jobb lenne, talán egyszerűbb lebonyolítani.
"És nem tűnt fel, hogy a tudományok folyamatosan fejlődnek és hogy az egyetemi tanároknak az a dolguk, hogy a saját szakterületükön naprakészek legyenek, és a legújabb dolgokat is tanítsák, a folyamatosan bővülő szakirodalom felé tereljék a hallgatókat, ne valami elavult egyenkönyvet toljanak le a torkukon?""
Erre való egy országos bizottság, hogy átírják időnként a könyveket. Az "egyenkönyv" meg azért jó, mert ugyanazt tanulod mindenütt. Nincs abból probléma, hogy egy hallgató intézményt vált, majd közlik, hogy nem passzolt a tematika, vizsgázzon újra az anyagból.
"DDD Ennyire naiv vagy tényleg? :DD A digitális oktatásból kimaradtál, gondolom. :)))))
Gyk: még ha tegyük fel, kint is hagyják a mobiljukat és az összes ilyesmi ketyerét, nem viszik be a vizsgaterembe az adott anyagból hétfőn vizsgázók, akkor is legkésőbb pár óra múlva az egész ország összes egyetemén tudni fogják, akik ugyanabból az anyagból vizsgáznak kedden, szerdán, stb., hogy mik voltak a kérdések. :)))))"
Ez így nem helytálló, mert ma már nagyon jó programokat lehetne írni erre. Egy több ezer kérdésből álló kérdésbank elkészítése nem nagy ügy, a kérdéseket pedig véletlenszerűen dobná be a rendszer. Tehát még az adott teremben sem kapná senki ugyanazt a kérdéssort. Egyébként itt elírtam egy mondatot, mert "nem ugyanakkort" akartam írni "ugyanakkor helyett", tehát nem ugyanakkor lennének a vizsgák, az adott tanszék szabadon állapítaná meg a vizsga időpontokat.A mondat második felét már jól írtam.
"Az "egyenkönyv" meg azért jó, mert ugyanazt tanulod mindenütt. Nincs abból probléma, hogy egy hallgató intézményt vált, majd közlik, hogy nem passzolt a tematika, vizsgázzon újra az anyagból."
Miért olyan fontos szempont az intézményváltás? Hol van arról adat, hogy a hallgatók hány százaléka szokott intézményt váltani?
Előfordulhat, nem azt mondtam, hogy százak teszik ezt. Ez csak egy szempont. De így mindenütt ugyanaz lenne a tananyag, ugyanazt kérnék ugyanúgy, megszűnne, hogy valamelyik egyetem képzése népszerűbb, mint a másoké vagy elismertebb valamilyen alapon. Teljes egyenlőség valósulna meg, a hallgató is jobban védve lenne az esetleges oktatói kilengésektől. Megszűnne az úgynevezett "beugró", nem lenne az, hogy vizsga több "fordulós" (beugró, írásbeli, szóbeli) és csak az megy át, aki mindhárom részen átmegy, de azért ptt ültetnek reggel 8-tól este 6-ig. Sajnos nekem vannak ilyen élményeim.
De ezek csak példák.
"mindenütt ugyanaz lenne a tananyag, ugyanazt kérnék ugyanúgy, megszűnne, hogy valamelyik egyetem képzése népszerűbb, mint a másoké vagy elismertebb valamilyen alapon. Teljes egyenlőség valósulna meg"
De mire lenne jó ez a kommunista hozzáállás? És az oktatói szabadsággal mi lesz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!