Mi értelme van még az érettséginek?
Én 5 éve érettségiztem, baromi könnyű volt. Aki nem az iskola mellé járt, az sima négyes-ötös eredménnyel zárt. Az iskolában felfújták, írtunk kis érettségit, ami kb. dupla nehéz volt, mint az "éles", majd februárban kinyitottam a történelemkönyvet, megnéztem az Oktatási Hivatal honlapján, hogy milyen témakörök kellenek és elolvastam azokat kemény egyszer, majd 95%-os ötös lett. A magyar még ennyi se volt, előtte való este a neten megnéztem, hogy kell megoldani és kész, a matekra meg csak beültem és annyi volt, az idegennyelvre oldottam meg pár korábbi feladatsort. Szóbelik előtt meg előtte 3 nap alatt benyaltam minden tételt, mondjuk a történelmet ott is csak elolvastam egyszer.
Szerintem könnyű és nem szűr ki semmit, mert mondjuk gépémérnöknek felvesznek hármas közép matekkal majd az első félévben simán kibuksz. Mi értelme akkor? Minek nyúzzák a diákokat?
"Napi 2-3 óra tanulás meg szerintem kevés, miután az egyetemen 15-20 órát is végigtoltam egyben néha"
A munka világában sem tölt effektív szellemi munkával senki napi 4-5 óránál többet. A többi az kávézgatás, meetingekre járás, evés-ivás.
Miért érzem azt, hogy egy érettségi előtt álló középiskolás osztja itt az észt?
Hát a dolgozat előtti héten elkezdve tényleg kevés napi 2-3 óra.
De hát ez évi 800 óra egyébként. Egy B2-es nyelvvizsga igényel kb ennyit összesen a kontaktórákkal együtt a nulláról.
Úgy viszont egy nagy semmi a teljesítményed, ha te tényleg beleöltél ebbe ennyi időt.
"Más országokban is van érettségi."
"Nem"
De.
"A munka világában sem tölt effektív szellemi munkával senki napi 4-5 óránál többet. A többi az ... meetingekre járás ..."
Azért a meetingen részt lehet venni úgy is, hogy közben szellemi munkát végzel. Főleg, ha te tartod... :)
Akkor mennyit kellett volna tanulni? 30 percet? Szerintem 2-3 óra normál mennyiség. Általánosban ez 1-2 óra volt amúgy kb. Amúgy a szombatokat, szüneteket vond le, mert akkor tényleg 0 óra volt naponta. Amúgy az emelt történelem 95% lett, az emelt angol meg 85%. Tehát ez a nagy semmi.
Egyébként továbbra is fenntartom, hogy felesleges. Attól mert máshol van, még nem kell, hogy itt is legyen. Vagy akár lehetne rajta egyszerűsíteni. Például magyar nyelv és irodalom lenne, egy idegen nyelv és matematika. A többit én elhagynám. Utána meg felvételi célirányosan a felsőoktatásba központilag megadott anyagból. Továbbá megszüntetném, hogy többféle tankönyvkiadó van, egyféle könyv enne mindenből és mindenütt abból kellene tanulni, még az egyetemen is.
"Például magyar nyelv és irodalom lenne, egy idegen nyelv és matematika. A többit én elhagynám. Utána meg felvételi célirányosan a felsőoktatásba központilag megadott anyagból. Továbbá megszüntetném, hogy többféle tankönyvkiadó van, egyféle könyv enne mindenből és mindenütt abból kellene tanulni, még az egyetemen is."
És aki óvónő akar lenni, annak minek a matek meg az idegen nyel? :)
Te se tudnál olyan rendszert kitalálni, amelyik mindenkinek tetszik, tudjál róla.
"egyféle könyv enne mindenből és mindenütt abból kellene tanulni, még az egyetemen is"
Nem láttál még belülről egyetemet, ugye? :)))
"És aki óvónő akar lenni, annak minek a matek meg az idegen nyel? :)"
hát hogy ne legyen ostoba
azért sok luxust megengedhetünk magunknak, azt nem, hogy a gyerekeket elemi szinten nevelő emberek ostobák legyenek
Ki beszél szaktanárról?...
"óvodásokból kiképzett pedagógus kell"
Úgy érted olyan, aki ért az ovisokhoz? Épp arról beszélek: ha magyar-ének-tesiből jó eredménnyel tudna leérettségizni, az inkább mutatná, hogy hajlandó lesz majd sokat mesélni, verseket meg énekeket tanítani nekik és sokat futkározni velük az udvaron, mint egy idegen nyelvi vagy matek érettségivel. Az ovisoknak főleg ezek kellenek, nem az, hogy idegen nyelven beszéljen az óvónőjük vagy hogy a függvénytábla segítségével jól ki tudja számolni a "c" oldal hosszúságát, ha adott a háromszög másik két oldala...). Ami ezeken túl kell, azt majd megtanulja a főiskolán vagy egyetemen.
"De miért nem bizonyíthatja be mondjuk a magyar-ének-tesi kombóval? Ezeknek még hasznát is veszik majd az óvodások."
Az majd az egyetemi felvételin bizonyítja, mert ott célzott anyagot kérnek ami az adott szakhoz kell.
Egyetemet meg láttam már belülről, 5 évig néztem belülről a falakat és mesterdiplomát is szereztem. Szerintem tökéletesen működne, hogy az adott szakon néhány bizottság megírná a tankönyveket és mindenütt ugyanazt kellene tanulni és a számonkérés is ugyanaz lenne központosított vizsgákon, írásban, számítógépes rendszeren. A vizsgák nem az egész országban ugyanakkor lennének persze, azt az adott egyetem tanszéke szabadon jelölné ki, de mindenkitől ugyanúgy és ugyanazt kérdeznék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!