Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Ez mennyire elfogadható egy...

Ez mennyire elfogadható egy tanártól?

Figyelt kérdés

A fiam most ötödikes. Történelemórán csapatmunka volt, ahol a tanár kiosztotta minden csoportnak a feladatokat. A tanár ezután kiment a teremből, 10 perccel később ment vissza. Ahogy visszaért leült a helyére, ahol valamilyen papírokat töltött ki.

A feladat kiadása után 20 perccel mindenki előadta a munkáját, mondhatni a tanár már csak a kész munkákat látta.

Minden csapatban volt valaki, aki "felügyelte a csapat munkáját", akinek semmit nem kellett csinálnia, csak figyelni.

A tanár minden csapatnak osztogatott piros, és fekete pontokat.

(Pl. az első csoportnak 8 piros, 3 fekete pontot) a csapatkapitány oszthatta szét ezeket a pontokat. Magának a 8-ból 4-et adott, valamint mind a három feketét egy gyereknek adta.


Azért furcsa ez nekem, mert nem a tanárnak kellene eldöntenie, hogy kinek mit ad? Az az egy gyerek aki a 3 fekete pontot kapta, azt a csapatkapitány nem kedveli... a tanár meg ezt így is hagyta.

(A fiam egy pirosat kapott)



2022. jan. 26. 09:12
1 2 3 4
 11/31 anonim ***** válasza:
Még mindig nem derült ki, hogy kaptak-e tanártól érdemjegyet erre az egészre az egymásnak osztogatott pontok alapján, vagy tét nélküli gyakorlat volt az egész.
2022. jan. 26. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/31 anonim ***** válasza:
41%

5. vagyok. Nem lehetséges, hogy a gyerekek azért kirekesztők, mert az oktatási rendszer nem az együttműködésre, hanem a versengésre épül és ezen túl kéne lépnünk? Erre pedig pontosan a kooperatív munkaformák rendszeres alkalmazása lehet az egyik legjobb eszköz.

Egyébként számomra minimum elgondolkodtató, hogy a leírásból nem derül ki, maga az érintett gyermek hogyan értékelte a csoportbéli teljesítményét, mennyire tartotta megérdemeltnek az értékelését. Mennyit tett hozzá a munkához? Mennyire zavarta a viselkedésével a társai munkáját? Ha nem értett egyet az értékeléssel, miért nem jelezte akkor és ott a tanárnak?

Ezeket a kérdéseket is érdemes lenne feltenni és nem a tanárt kritizálni, mert ahhoz mindenki nagyon ért...

Nem igaz az, hogy ennek a korosztálynak nem megfelelő ez a munkaforma. Tanulmányaim során rengeteg olyan külföldi példát láttam, ahol már első osztálytól sikeresen alkalmazzák. Magyarországon több gimnázium (jellemzően a jobb nevűek) már a szóbeli felvételi eljárás során is kooperatív munkaformát alkalmaz (nyolc- és hatosztályos gimnáziumok is, tehát már negyedikes diákoktól is elvárják az együttműködést!). Ha valaki tanult pedagógiát, akkor azért ezzel "illik" tisztában lenni... Ahogy azzal is, hogy a kooperatív csoportmunkában az egyéni teljesítményt nem a tanár értékeli, hanem maga a csoport.

Ha az adott közösség erre nem alkalmas, annak több oka is lehet. Egyrészt valószínűleg még nem szokták meg ezt a módszert. Másrészt olyan belső feszültségek lehetnek az adott osztályban, amit viszont nem (csak) tanórai keretek között kell kezelni, hanem komplexen.

Összességében: jobb, ha a szülők megszokják, mert egyre több helyen ELVÁRÁS a kooperatív tanulás az iskola részéről a tanárok felé, illetve, ahogy már említettem, egy-egy jobb nevű gimnáziumban több a kooperatív óra, mint a frontális. Már kilencediktől kezdve.

2022. jan. 26. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/31 anonim ***** válasza:
42%
Helyesen járt el a tanár. A kooperációt így tanulják meg a gyerekek, azt, hogy hogyan kell együtt dolgozni, kiállni a saját teljesítmény mellett a csoportban. Nemsokára érettségin is lesz projektmunka, közös, meg kell szokni és minél több ilyen kellene az oktatásban. A most végző tanárok már jól ismerik ezt a módszert.
2022. jan. 26. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/31 anonim ***** válasza:
49%

7: Rendszeresen alkalmazok kooperatív munkaformákat (ötödik osztályban!) és a legkevésbé erre jellemző a kirekesztés. Kisebb csoportban azok a diákok is szóhoz jutnak, akik egyébként frontális keretek között nem.

Akkor fordul elő, hogy egy-egy diák kirekesztődik, ha

-teljesen passzív marad, meg sem próbál hozzátenni a csoport munkájához, a többiek biztatására sem,

-elbohóckodja a feladatot, zavarja a társai munkáját.

Mindkettőre láttam már természetesen példát és ezekben az esetekben nyilván nem pozitív értékelést fog kapni a társaitól...

Ugyanakkor általában a csendesebb, visszahúzódó, az osztályban nehezen barátkozó tanulók nagyon jól szoktak szerepelni ezekben a csoportos feladatokban. Legutóbb például egy olyan csoport végezte el a legjobban az aktuális feladatot, amelyikben két nagyon visszahúzódó autista diák is volt, mindketten aktívan járultak hozzá a sikerhez.

2022. jan. 26. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 anonim ***** válasza:
38%
Frusztrált szülő lepontozgatja a szakmai érveket felsorakoztató válaszokat... Már nem is csodálkozom, hogy a gyerek nem tud együttműködni másokkal... ;)
2022. jan. 26. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/31 anonim ***** válasza:
100%
15.! Az oktatás olyan legelő, ahol minden marha legelhet. Idéztem egy pedagógust, akivel egyet kell, hogy értsek.
2022. jan. 26. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 A kérdező kommentje:

11-re az említett tanárnál 5 pont után jár egy 100%-os érdemjegy.

5 piros=5

5 fekete=1

3 pirossal javíthat 1 feketét

3 feketével leront egy pirosat

2022. jan. 26. 16:17
 18/31 anonim ***** válasza:
24%
Így tényleg beteg dolog ez. Lehet szórakozni a kooperatív tanulással, de nehogymár az osztálytársak rontsák egymás jegyét/turbózzák a sajátjukat.
2022. jan. 26. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/31 anonim ***** válasza:
49%

18. Pontosan az a lényeg, hogy egymással dolgozva, egymást ellenőrizve és bírálva csinálják meg a feladatot.

Egyetemen még meg is buktatják az egész csoportot, ha nem jól dolgoznak össze.

2022. jan. 26. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/31 anonim ***** válasza:

Oké, de egymással dolgozni, egymást ellenőrizni és bírálni lehet úgy is, hogy a tanár nem ad olyan eszközt a gyerekek kezébe, amivel ilyen kis szutyok mód visszaélhetnek.


Egyetemen nekünk is kellett peer feedbacket adni egymásnak, de soha nem egymás feedbackjéből kaptuk a jegyet, hanem az oktató döntése volt. Végső soron a vérre menő zh-kat is mindenki nyilván egyedül írja, vizsgán sem a másik hallgató véleménye alapján kapsz jegyet.

2022. jan. 26. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!