Szerintetek elfogadható, hogy egy 12. osztályos diáknak hetente 5 óval van hosszabb "munkaideje" mint egy szokványos felnőtt munkahetében?
Heti 5 tesi, fakultációk stb.
Budapesti szakgimnázium.
Nincs még ebben benne a bár nem kötelező, de mégis ki hagyná ki események, úgy mint a szalagavató tánc gyakorlás heti 2 órában.
Továbbá elvileg a házifeladatot is otthon meg kell írni, órákra felkészülni, esszéket, beadandókat, prezentációkat készíteni.
Kérdem én, mikor?
Tudom, tudom egy orvos, mérnök mennyit tanul a szakmájához, nem is akarok egyik sem lenni. Minden elismerésem az övék, de aki nem akar az Ő szintjükre lépni azt miért kell szabadidőből kisemmizni? Hogy lehet elvárni, hogy napi 11 órában képességéhez mérten megfelelően teljesítsen valaki 18 évesen?
Évek óta megy fel a heti óraszám, ahogy az minden évben kisebb-nagyobb "felháborodást" kelt a suliban. Két éve elvileg nem lehetne több, mint heti 34 óra hetente. Na ezt abban az évben csak 3 órával szárnyaltuk túl. Akkor a tanárok heti 40 órát mondtak limitnek, idén ezt is túlteljesítjük.
Egyelőre nem kérdeztem az iskolát, gondolok ők sem szadista megfontolásokból tartanak napi 9-nél is több órát, felsőbb utasításból eredhetnek ezek a mennyiségek.
Én 5kor kelek reggel 6kor megyek suliba és 4re érek haza, aztán meg még tanuljak és ezt úgy mondom, hogy 10.-es vagyok.
Nagyon le vagyunk terhelve aztán a tanárok meg csodálkoznak, hogy nem 110%-osan teljesítünk (kivétel azok a tanárok, akiknek van gyereke). De minden évfolyamba emelik az óraszámokat. Nekem pl elsőbe minden nap 4 órám volt, egy mostani elsősnek meg 5 vagy rosszabb esetbe 6.
Ez már húsz éve is így volt, amikor én voltam középiskolás. Megváltás volt az egyetem, hirtelen annyi szabadidőm lett, hogy nem is tudtam vele először mit kezdeni.
Felsőbb utasítás, az iskola igazából nem tehet róla. (Mondjuk mi anno osztályszinten megszavaztuk, hogy nem csinálunk szalagavató táncot. Volt műsor, de kemény 3 órát próbáltunk rá összesen, úgyhogy elég spontán lett, de nagy sikert arattunk. Nagyobbat, mint a párhuzamos osztályok a tánccal.)
Én már a nulladik órákat sem tartom normálisnak, szóval számomra nem tolerálható, főleg úgy, hogy dolgozni 9-re járok, amióta csak az eszemet tudom. De sajnos nem én szervezem az oktatást. Ha rajtam múlna, több pszichológiai és gyakorlati szempontot figyelembe vennék, mert emlékszem a magam gyötrődéseire és tudom, hogy mi lenne észszerű. Viszont ez a békát le kell nyelni sajnos, ha többre akarod vinni és olyan helyen akarsz dolgozni, ami szabadságot és kényelmet ad. Alacsonyabb munkakörökben divat az embert lehetetlen időpontokban felverni meg háromműszakoztatni (nyilván vannak ügyeletes melók magasabb szinten is, de azt rohadásig fizetik, ha nem állami munkáltatónál vagy). Szóval fog összeszorít, gondolj arra, hogy egyetemen már búcsút inthetsz ennek és ha szorgalmas vagy, a későbbiekben sem lesz ilyen problémád, aktív munkavállalóként.
"Tudom, tudom egy orvos, mérnök mennyit tanul a szakmájához"
Mennyit? Nos, magamból kiindulva maximum napi 5-6 órát. Ha kiátlagolom a vizsgaidőszakot a szorgalmival, talán 4-et tanultam átlagban. A céltalan beleszakadás a hülyék módszere, nagyon hatékonyan lehet tanulni értelmes időkereteken belül is, csak a minőségre és a rendszerességre kell törekedni a mennyiség helyett. És akkor talán nem is utálod meg, amit csinálsz.
Röviden: nem elfogadható :)
Nem is szerettem suliba járni, most dolgozó felnőttként sokkal több szabadidőm van.
Egyébként a sok óraszám nem feltétlenül kell, hogy túlterhelő is legyen, lehetne pl. minden második óra pihentető jellegű.
Nem. Én is 20 éve érettségiztem, nekünk 38 volt a legmagasabb óraszámunk (10. és 11. osztályban). Szerintem mindent be kellene tudni sűríteni napi 6 órába.
A másik fele meg az, hogy hiába a magas óraszám, amikor a mai gimnazisták nagy többsége tényleg nem tud kb. semmit (egyébként már a mi oktatásunkban is rengeteg volt a "lyuk", de az érettségi feladatsorokat látva ez csak tovább romlott); és nem az ő hibájuk. Tehát nem is hatékony.
Új töri tanárt kaptunk, mert az előző nagyon rossz volt és most szembesültünk azzal, hogy tavaly semmit nem tanultunk, a tanár se tanított nekünk semmi érdemlegeset.
Meg tényleg felesleges heti 3 fizikát tanulnom úgy, hogy nem is a fizikával szeretnék tovább menni és nem is fizika szakon vagyok. Az 5 tesitől meg tényleg ki vagyok akadva! Ha első osztály óta mondjuk heti 2 vagy nem is lenne akkor kb 1 évet meg tudnánk spórolni a tanulmányainkból. A tanároknak is napi 7-8 órájuk van, nekik se egyszerűbb. Meg hozzam fel példának a törit. 5. osztályba kezdtük 8. osztályra befejeztük a 2000es évekkel. 9-be megint kezdtük az elején. Ennek mi értelme van?
1es voltam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!