Ez mennyire elfogadható egy tanártól?
A fiam most ötödikes. Történelemórán csapatmunka volt, ahol a tanár kiosztotta minden csoportnak a feladatokat. A tanár ezután kiment a teremből, 10 perccel később ment vissza. Ahogy visszaért leült a helyére, ahol valamilyen papírokat töltött ki.
A feladat kiadása után 20 perccel mindenki előadta a munkáját, mondhatni a tanár már csak a kész munkákat látta.
Minden csapatban volt valaki, aki "felügyelte a csapat munkáját", akinek semmit nem kellett csinálnia, csak figyelni.
A tanár minden csapatnak osztogatott piros, és fekete pontokat.
(Pl. az első csoportnak 8 piros, 3 fekete pontot) a csapatkapitány oszthatta szét ezeket a pontokat. Magának a 8-ból 4-et adott, valamint mind a három feketét egy gyereknek adta.
Azért furcsa ez nekem, mert nem a tanárnak kellene eldöntenie, hogy kinek mit ad? Az az egy gyerek aki a 3 fekete pontot kapta, azt a csapatkapitány nem kedveli... a tanár meg ezt így is hagyta.
(A fiam egy pirosat kapott)
Kaptak a pontok alapján jegyet is élesben?
Ha nem, akkor engedd el.
Ezt hívják úgy, hogy kooperatív tanulás. A most tanító pedagógusok továbbképzések tucatjain tanulják ezt a módszert (és igen, ennek az is a része, hogy egy vagy több csapattag értékel, nem a tanár! A megfigyelői szerep is része a módszernek.)
Jó, ha hozzászoknak a szülők is, hogy már nem csak a régi, poroszos, frontális módszerek léteznek, ahol a tanár mindenható. Sok iskola támogatja, sőt elvárja a tanároktól a kooperatív tanulási technikák alkalmazását.
Jobb gimikben pl. nagyon sűrűn alkalmazzák, néha még a dolgozatokat is csoportban írják.
Ha a csoport tagjai nem értettek egyet a pontozással, akkor és ott reklamálhattak volna... de nyilván maguk is tisztában voltak azzal, hogy mennyit tettek a közösbe.
Nyilván ezt is lehet jól és rosszul is csinálni, de adott esetben én leginkább a szülő elfogultságát érzem ki a panaszból. Egyébként volt tanári értékelés, hiszen a tanár értékelte a csoport közös produktumát, de hogy a kapott pontokat a csoporton belül kellett felosztani, az a kooperatív tanulás egyik lényege. A gyerekeknek meg kell tanulniuk felelősséget vállalni a közös produktumért, hiszen később, a munkájuk során is csapatban kell majd dolgozniuk és együttműködni másokkal. Most még piros és fekete pont a tét. Később ennél jóval nagyobb.
1-2: Ha nekem, mint ötödikes osztályfőnöknek ezt a sztorit elmesélné a szülő, akkor felvilágosítanám a kooperatív tanulási technikák lényegéről és jelezném, hogy örüljön, hogy a történelemtanár modern pedagógiai eszközöket alkalmaz. Természetesen a gyerekeknek is meg kell ezt szokni, hiszen - annak ellenére, hogy évtizedek óta szorgalmazzák! - ez még viszonylag új, szokatlan. Sokkal többet tanulnak a gyerekek így (nem csak a tananyagról, hanem együttműködésről, felelősségvállalásról is), mintha a tanár csak ledarálná az anyagot.
Az egyedül aggályos az lehet, hogy a tanár 10 percre magára hagyta az osztályt (?), de adott feladatot és simán lehet, hogy szólt a szomszéd teremben tanítónak, hogy fél szemmel figyeljen rájuk, így nem voltak felügyelet nélkül. Az pedig, hogy egy tanár félévzáráskor reggeltől estig papírokat töltöget, az teljesen természetes, ezen szerintem egy iskolában senki nem lepődik meg.
5: ez egy bullsh*t. A gyerekek kegyetlenek egymással, egy domináns kölyök simán lealázza a többit. A tanár meg hátradől, nagyon kényelmes, még buksisimit is kap érte, hogy milyen modern! Eszem megáll!
Amúgy igen, tisztában vagyok ezekkel a "modern" pegadógiai "módszerekkel", de nem közoktatásba valók! Még felsőoktásba se nagyon. Ezeknek inkább különböző speciális tréningeken van meg a helye.
6. Egyetértek, 11-12 éves korosztályban ezek nem alkalmazhatók, főleg úgy, hogy gyermekkorban a kirekesztés elég gyakori. Egy ilyen esetben egy kirekesztett gyerek a lelkét kidolgozhatja, a kortársai neki fogják adni a negatív értékelést.
Egy tanárnak ezeket a dolgokat tudnia kellene...
Bírom amúgy, rosszak a régi módszerek, rosszak az új módszerek, mindenki csak kritizálni tud. A nagy öregeket meg a fiatalokat is.
Csoda, hogy senki sem akar erre a pályára menni?
A kérdés költői, meg a morfondírozás is.
Mellesleg érettségi követelmény már a projektmódszer, a kooperatív tanulási formák. És nem, nem 9. osztályban kellene elkezdeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!