Az általános iskolàk meghatározók egy életre vagy felesleges azon agyalni melyiket vàlasszuk?
Kistesom indul majd iskolàba.
A környéken számtalan àltalànos iskola van.
Templomi, katolikus, kéttannyelvü, olyan ami egyben van gimnàziummal is, müvészeti stb iskolàk.
De kb mindnek ugyanaz a profilja! Van nyelvoktatàs, informatika, torna, plusz foglalkozàsok pl tànc, sportok, ének, hangszerek, tanulmànyi cserediàk programok, nem egy suliban dràmatagozat is müködik.
Mindegyik egeszseges èletmodra tanit, adnak a tehetségfejlesztésre, vannak sikeres tanulmanyi/vagy sport versenyeket nyert diàkjaik, azaz nem kallodnak el a gyerekek, de arrol hogy pl 80% tölük kikerült diàkbol milyen felnöttek lettek pl honnan kerültek ki a leendö orvosok ügyvedek programozok leginkabb, azaz arrol hogy melyik lehet az a suli ami a legjobb alapokat adja, nem talàlok semmit.
Nem làtok különbséget a sulik közt!!Help!
CSAK annyit hogy pl egyhazi iskolakban ugye hittan is van ezeken felül, es CSAK annyi különbseget latok hogy egyik masik iskolanak borzalom béne atlathatatlan a weboldala es bemutatkozo oldala NINCS. Azaz a menükben olyanokra lehet csak kattintani hogy pl cserediakprogram, ebedbefizetes, tanulmanyi versenyek, események, beiratkozas, de SEMMI, egy szo nincs arrol hogy tulajdonkeppen milyen szellemisegben nevelnek oktatnak mik a hangsulyosabb területeik, vagy bàrmi bemutatkozas amihez màs iskolaknak külön egy egész hosszu oldal van annak szentelve hogy mikor jöttel letre mi a profiljuk stb.
De most ez alapjan dönteni/vàlasztani, hogy melyik sulinak milyen a weboldala..hàt...
De belegondolva meghatározo egy gyerek karrier szempontjabol vett kesöbbi tovabbtanulasaban hogy Melyik altalanos iskolabol került ki? Tehàt pl a gimnaziumok néznek olyat hogy pl egyik diàk x sulibol jött masik meh y bol es ez alapjan is mérlegelnek a jegyeken tul?
Vagy lehetseges hogy egyik altalanos suli jo alapokat nyujt,a masik nem?
A LIKE-ok meg szintén semmit nem mondanak...
Ha hájpolni akarnék (bármit is), három nap alatt mozgósítok egy csomó embert, hogy lájkoljon...
Teljesen téves vizekre visz a lájkok száma!
9.
Igen erre is gondolok, tesom izgalommal kivancsian örömmel vàrja a sulit es a környéki iskolakbol csak egyetlen egy iskola az(az elérhetö leirasokbol itelve csupan), ami arra fekteti a hangsulyt hogy ezt nem akarja kiölni a gyerekekböl, söt, kitüzött célja azt fenntartani. Naluk(amugy ez a templomi) hangsulyt helyeznek pl a matematikàra is es dramatagozat is van amely utobbit en fontosnak is tartom.
A többi iskola probàl felzàrkozni, nekem igy tünik (gondolom csak az uj tv modositas miatt), hogy gyerekcentrikusabbak legyenek es valahol most vezetnek be csak dràmatagozatot.
Pont arra a sulira esik ezek alapjàn a vàlasztàsom eddig, ami amugy a legnépszerütlenebb iskola ugy ertve hogy pl mindenki a kéttannyelvüt tartja erösnek(ahol lestrapàltnak tünnek a tanàrok) es a masik, gimnaziummal együttes àltalànos iskolat emlegetik föleg, valamint az ovibol többen müvészeti iskolàt vàlasztanak.
10.
Idézem magam:
"
De most ez alapjan dönteni/vàlasztani, hogy melyik sulinak milyen a weboldala..hàt..."
Szoval feltételezem hogy nem közössègi oldalak szerint kellene megitelni egy iskolàt, de most komolyan pletykàk meg szobeszéd alapjàn akkor?
Vannak ismeröseim ugyan ezekböl az iskolàkbol, de pàr fö véleménye nekem nem lesz statisztika, a
De most ez alapjan dönteni/vàlasztani, hogy melyik sulinak milyen a weboldala..hàt...utcara meg nem fogok kérdöivvel kiàllni hogy "bocsi gyari munkas vagy, vagy igazgato, hova jartal altalanos iskolaba?".
Azt nem mondanám, hogy feltétlenül egy életre meghatározó, de lehet az (főleg, ha rossz), és igen, rettentő fontos, mert ez az első találkozása a közoktatással.
1. El kell menni a nyílt napokra, látni kell, hogy kik lesznek a következő osztályfőnökök.
2. [link] - itt találsz pár alapadatot a sulikról, ami alapján összehasonlíthatod őket.
Köszönet.
Most azon is gondolkodom, hogy pl a katolikus iskola (voltunk nyilt napon)azt mondta hogy mivrl gimnazium is, észre veszi a sajàt es màs iskolàkbol érkezettek közti különbséget es valoban làtszik hogy kik nem az ö palàntàik.
Ezt talàn vehetem megkülönböztetésnek, kicsit elgondolkodtatott, de mindemellett hangsulyt helyeznek az elfogadàsra is. Nem tàrgyi ès lexikàlis orientàltak egyàltalàn, hanem inkàbb önismeret, önbecsülés, csalàd, erkölcsök a normàik.
Szoval akik nàluk esetleg gimiböl kikerülnek, talàn az egyetemi ill tovàbbi àgazatokat is meghatàrozhatja? Minden tanàruk végzett szinte hittant egyetemen, ill pl fejlesztö pedagogusaik is vannak, mig ellenben pl a kéttannyelvü iskolaban nincs fejlesztö pedagogus (ill arrol nem esett szo)szoval akik értenek a képességek (pl finommotorika)alakulàsàhoz stb.
De szoval nem épp papnak szànnàm a gyerekem es teologiai egyetemre (szélsöségesen fogalmazva)talàn az egyhazi sulik pedig kijelölik ezt azt irànyt? Vagy pl teologiai alt suli azutan ugyanilyen gimnazium utan is lehet valaki pl üzemfejlesztö mérnök akàr?
Ugyanolyanok az egyházi sulik, mint a többi, csak:
1) több pénzük van, amit persze nem a tanárok fizetésére / jobb tanárok felbérlésére költenek, hanem az udvar csinosítására
2) válogatott a közönség, itt nem fogják a gyerekedet lefejelni, megverni, megkéselni
3) a tanárok válogatásánál az az érzésem, hogy sokszor az egyházi elköteleződés többet számít, mint a rátermettség – de itt legalább nincs olyan kifejezetten gеci tanár, mint a legtöbb állami suliban a tanárok negyede-harmada
4) van az egésznek egy ilyen “rend, fegyelem” jellege (mind a katolikusnak, mind a reformátusnak), ami néha jó, néha túl sok
5) vannak egyházi alkalmak: hétkezdő mise/áhitat, hittanóra, napkezdő ima — ki fogja a gyerek bírni
... persze, hogy akármi lehet belőle, ezek rendes hagyományos iskolák egy kis plusz egyházi mázzal
Összességében válaszd valamelyik egyházit, de a most negyedikesek osztályfőnökeivel ismerkedj meg, ők lesznek a gyereked tanítói.
Furàk voltak az alsos tanàrok.
Igaz hogy fiatalabb éleseszübbnek tüntek mint a kéttannyelvüben de elejtettek olyan dolgokat ami nem tetszik.
Pl az elejen beharangoztàk hogy több teremben vannak foglalkozasok amikor vége a foglalkozasnak csengövel jelzik es lehet menni a masikba.
Erre a csengö lemaradt.tesom rakerdezett. Es elkezdte kamuzni a tanàr hogy de volt csengö csak halk.
Nos szerintem a gyerekek lehet hogy még kicsik de nem hülyék. Elmondhatta volna öszinten hogy megsem volt csengö.
De legalabb az utolso foglalkozas utan megoldottàk es akkor màr valoban szolt a csengö.
Minek kellett ferditeni a gyereknek a valosagot?
A masik tanar meg ugy kezdi a mondatait:"Fogadjunk senki nem fogja tudni, senki nem fogja kitalàlni milyen àllatot mutogatok el!"
Miert nem az a szava jarasa pl ki a legügyesebb ki talalja ki meg stb?
A gyerekek hajlamosak hinni annak amit àllitanak. Pl amikor rakiabalunk a gyerekre jaj leesel akkor sokkal hamarabb meginog az önbizalma es leesik ahelyett hogy azt mondanank hu kapaszkodj!
Ez olyan alap szerintem hogy pozitivan kellene fogalmazni.
Alig lattam par oràt es akkor ilyenekkel van füszerezve amit egyhazi iskolaban tapasztaltam.
Meg az a formularis kinmosoly plusz
Dönteskeptelen vagyok még egyaltalan a sorrend felàllitasaban is hogy mit kene 3 sulit megjelölni sorrendben igy
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!