Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Tanárképzésen miért vannak...

Tanárképzésen miért vannak ilyen totál felesleges órák?

Figyelt kérdés

Szóval most kezdtem mint elsőéves, angol-történelem szakon, és van egy csomó olyan tárgy, amin pl az Anglisztikásokkal, vagy a Történelem BA-sokkal vagyunk együtt, és ahogy nézem sose fogom használni azt ha egyszer lediplomázom.


Ezek a tárgyak végig lesznek, vagy csak az első egy, kettő félévben?



2018. szept. 21. 10:36
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
90%
En magyar torin vagyok es nalam is nyugi ez a helyzet eddig semmi olyat nem vettunk amit tanulni kellene altalanosban vagy kozepiskolaban
2018. szept. 21. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
Nekünk van 3 olyan óránk törin, ami azt mondom hogy hasznos (ókori és hellenisztikus történelem, bevezetés a történettudományba, meg a történeti földrajz.)
2018. szept. 21. 10:49
 3/18 anonim ***** válasza:
91%

Végig lesznek olyan tárgyak ami látszólag(és a valóságban is vélhetően) felesleges lesz, bár nem ismerjük a jövőt, így nem lehet ezt kijelenteni.

Minden párosítású tanár szakon így van ez, illetve nem tanárszakokon is vannak "töltelék" tárgyak (de nálunk arányaiban több).

Nagyon sok oka van ennek, de írok párat:

Ez a felsőoktatás működéséből fakad első körben, hiszen itt is biztosítani kell az oktatóknak a "diák alapanyagot" az adott óráikhoz (sok embert kell eltartani a rendszerben), illetve a rendszer kredit alapon működik és központilag is korlátozott a tárgyakért adható kreditek számában, tehát ritka az hogy egy félévben van 6-7 db 5 kredites tárgyad és ennyi a féléved (nem lehet kevés tárgyra akkreditálni a szakokat, ez részben magyar sajátosság is).

Továbbá a tanárképzés klasszikusan négyes tagozottságú értelmiségi képzés, tehát van a két szakodnak megfelelő tudományterület és van a pedagógia-pszichológia, ami megint csak 2 tudomány terület. Ezt a 4 területet nem lehet lefedni félévente egy sok kredites tárggyal leginkább két ok miatt: az egyik hogy nincs elegendő tanárhallgató, akire lehetne építeni egy-egy ilyen nagyszabású tárgyat (gondolj bele van évfolyam ahol mondjuk fizika-kémia-földrajz stb szakosból csak 2-3 diák van összesen), a másik pedig hogy nincs klasszikusan már polihisztor oktató, mivel a tudomány borzasztó nagy mennyiségű tudásra tett szert, ezért csak olyanok vannak akik bizonyos részeiben ismerik az adott területet, így nem lehetne egy-kettő tanárra ráhúzni, hanem ott lenne több tanár is, és ők az ő részüket oktatnák, ami a tárgyat részletekre ossza, ami már gyakorlatilag tárgyakká osztást jelent, így felesleges mesterségesen egyben tartani a tárgyat (pl.: sok tanár, sokféle számonkérési stílus).

Továbbá értelmiségi képzés az új technológiai korban, és csak úgy lehetsz értelmiségi (a rendszer szerint), hogy ha minél több területről adnak neked betekintést, így stabilabb lesz a tudásod, tudod ez olyan mind a rendszer-hálózati kaszkád szemlélet. Sok pontot érintünk a környezetünkből hogy az információ biztosabb legyen, és több oldalról-útvonalról tudjuk értelmezni a minket ért ingereket. Persze a költséghatékonyság is közbe szól, mivel írtam kevés a tanárszakos hallgató, ezért nem lehet erre építeni rendszert, és ugye a bolognai rendszer bevezetésénél a pedagógus képzés gyakorlatilag megszűnt (csak a szakmódszertanok léteztek minimális keretekben), és az egyetemek átálltak a fok-bsc-msc-phd képzési- és pénzügyi működésre. Amikor most visszahozták az osztatlan képzést újra, akkor ebbe a rendszerbe kellet beleilleszteni, hiszen nem lehet a kevés hallgató miatt külön képzést biztosítani nekik, hanem bele kell illeszteni őket a többi leginkább bsc-msc rendszerbe, hogy ne kelljen más tárgyat indítani, ami külön pénzbe kerülne (de amúgy terem sem lenne sokszor, meg tanár se, illetve az eszköz-anyag igényes szakoknál pl.: kémia, fizika ott vegyszerek-anyagok sem lennének). (remélem az is világos, hogy rengeteg pénzt kivontak a felsőoktatásból, és a különböző intézményeknek a saját lábukra kellet állniuk pénzügyileg, és ezt csak így lehet megtenni, így szélesedik a nemzetközi képzés is pl.: az orvosit magukba foglaló egyetemeken, ahol sokszor a külföldi hallgatónak a töredékét kell produkálnia a teljesítményben, mint egy nem külföldi hallgató- könnyebb a vizsga, könnyebb a gyakorlat,lazább a rendszer számukra hiszen ő pl.: 10.000 dollárt fizet egy félévért, te pedig "csak" 300.000 ezer forintot, szóval a pénzkivonásával rá lettek kényszerítve ezekre a lépésekre.)

És még ezer oka van, folytathatnám a végtelenségig.

Hidd el, hogy a te érdekeidet is szolgálja, de igazad van nem normális ez a jelenlegi rendszer és látszólag tényleg a főtárgyaid rovására megy és félő hogy csak költséghatékonyságból történik mindez.

(majd később pedig megkapod azt, hogy a régi bolognai rendszer előtti tanároknak milyen stabil- és pontos a tudásuk a mostaniakéval szemben, holott igencsak megváltozott a világ azóta mint fentebb is olvashattad)

2018. szept. 21. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
49%
Azért, mert csak te tartod feleslegesnek.
2018. szept. 21. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat, leginkább a másodikat :D. Az elsővel is egyet értek, van pár magyar - x szakos ismerősöm is, ők is panaszkodnak rá hogy magyarból is vannak olyan tantárgyak, amiket nekik nem kéne tudni..


Utolsó: Nem azzal van a baj hogy vannak ilyen tárgyak, hanem azzal hogy ezt nekünk, tanárszakosoknak tanítják. Az én példámból kiindulva egy történelem BA-s, vagy anglisztikás számára ezek nyilván nem felesleges tantárgyak, mivel nekik minél többet kellene tudni az a tanult tárgyukról. De mi "csak" 7-18 éves diákokat oktatunk, akiknek szerintem nem kell megtanítani azt hogy hogyan kell egy-egy ókori tekercset elolvasni, vagy benyalni az angol IPA jelrendszert, és az alapján leírni összetett mondatokat.

2018. szept. 21. 12:24
 6/18 anonim ***** válasza:
31%
Azért, hogy megtanuljátok, hogy ha majd tanárok lesztek, akkor milyen érzés a diákjaitoknak a sok felesleges óra...
2018. szept. 21. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:
Szóval számodra egy angol óra értelmetlen. Vagy egy történelem óra, amely érettségi tantárgy.
2018. szept. 21. 12:45
 8/18 anonim ***** válasza:
86%
Minden szakon vannak olyan tárgyak, amelyeket nagy valószínűleg kevesen fognak használni. Hogy a különböző tárgyakat meddig kell tanulni, a képzési tervben meg tudod nézni.
2018. szept. 21. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
47%

#6-os vagyok, 2 nagyon jó példát hkztál fel, mindkettő értelmetlen számomra.

Angol azért, mert annyi filmet es sorozatot néztem hogy C1 szintre fejlesztettem magam, emellett nyelvisokálab jártam, mert az iskolai okatatás olyan gyenge volt. Nyelvvizsga+előrehozott érettsegi 10.ben, így szabadultam minél hamarabb onann.

A történelem is értelmetlen, az elmúl 2-300 év eseményei valóban fonotsak, de könyörgöm, Árpád házi királyok??? Miközben például az Ausztrál őslakos konfliktusról szó sem esik? A 20.században legalább holokauszt szintű borzalmak, de meg sem említjük??? Másrészt mérnökként nincs szükségem a törire, se az irodalomra, se a nyelvtanra, se az énekre....

2018. szept. 21. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:

Angol: Nem mindenki szokott egymaga tanulni, valaki tanárokkal éri el ugyanezt a szintet.


Történelem: Érettségizni ígyis-úgyis kell belőle, ha tetszik az Árpád-ház, ha nem.

2018. szept. 21. 18:54
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!