Mióta hívjàk az osztàst, , bennfoglasàsnak”?
Oda jött hozam a kisfiam, hogy ő nem érti a bennfoglalàst. Nèzek rà èrtetlen arcal, hogy az mi a fene. Odaadta nekem a könyvèt ès làttam, hogy az osztàst tanuljàk. Mondom neki, hogy ezt osztàsnak hívjàk. Kiderült, hogy ő ezt a szót nem is ismeri. Belenèztem a könyvèbe ès làttam, hogy a címnek is ez van adva. Kèrdezem a felesègemet, mondtam, hogy ezt a szót mèg ő sem hallotta, pedig ő kèsőbb volt alsós, mint èn.
Ma màr îgy hívjàk az osztàst?
Nem annyira új ez a dolog. Én 2004-ben kezdtem az iskolát, és másodikban mi is így tanultuk.
Felnőtt fejjel att gondolom, hülyeség így tanítani, mert különbséget tesz a : jel és a / jel között (pedig semmi különbség nincs), ami miatt sokan később képtelenek megérteni, hogy a törtvonal az valójában osztást jelent.
89-ben is így tanultuk. És szerintem egyáltalán nem hülyeség, mert a matematika alapjait tanítja, a halmazokra bontást. A két művelet nem ugyanaz, még akkor sem, ha az eredménye igen.
Ez kb olyan, mint a pótlás/kivonás. Az alsósok ez a kettő között is különbséget tesznek, mint művelet. Mert nekik nem mindegy, hogy mennyivel pótolom a 7-et (mennyi kell 7-hez), hogy 10-et kapjak, vagy mennyi, ha 10-ből kivonok/elveszek 7-et. Eredményt tekintve ugyanaz, mégis két különböző művelet.
dehogy a maradékos osztást! egyszerűen csak más művelet. 20-ban hányszor van meg a 4 (bennfoglalás)
20-at 4 felé osztjuk (osztás)
Mindkettőre 5 a válasz, csak amíg az első esetben 4-es csoportokat (halmazokat) képzünk, szám szerint 5 darabot, addig a második esetben 4 egyenlő halmazt képzünk szám szerint 5 db elemmel halmazonként.
Bár számszakilag az eredmény ugyanaz, jól látható, hogy két különböző műveletről van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!